Hosszú lesz a talpra állás: a Ferrari az átszervezést sem zárja ki

Sokáig fog tartani a Ferrari autójának rendbetétele Mattia Binotto szerint, aki ezzel párhuzamosan azt sem zárja ki, hogy a csapaton belül is lesznek változtatások.

Körhátrányban fejezte be a Magyar Nagydíjat a Ferrari, és csak egyik autója ért célba pontszerző helyen. Mindezt úgy, hogy sem a 6. Sebastian Vettelt, sem a 11. Charles Leclerc-t nem hátráltatta komoly hiba vagy baleset – ez az új valóság a maranellói csapat számára.

Hogy az autójuk és a motorjuk gyenge, az már télen érezhető volt, ám hogy ennyire, az a csapatot is meglepte. „Nagy csalódás volt ez a vasárnap. Nagyon nehéz lenyelni ezt az eredményt. Az időmérőn képesek voltunk hozni a jelenleg elérhető legjobb eredményt, de a versenyen nem így volt. Lekörözve célba érni fáj. Nekünk és a szurkolóinknak is. Most haza kell térnünk a hosszú útról, és mindent meg kell tennünk, hogy minden nap minden téren javuljunk. Ki kell elemeznünk mindent, és elég bátornak kell lennünk irányt váltani, ha szükséges. A jelenlegi helyzet nem elfogadható. Nincs más recept e helyzet orvoslására” – értékelt Mattia Binotto csapatfőnök.

Javítani valóban minden területen kell. A motorjuk a hírek szerint időmérős körülmények között 50 lóerővel gyengébb a Mercedesénél, az autójuk sem elég ütőképes, és a csapat sem mindig üzemel hibátlanul. A mostani versenyen például bakot lőttek az első kiállásnál. Charles Leclerc-t jókor hívták ki, de rossz gumit adtak neki: a lágy keveréket hamar elkoptatta, így odalettek a nyert pozíciók. Sebastian Vettel eközben rossz ütemben cserélt, a nagy boxutcai tumultusban több mint 6 másodpercet és öt pozíciót veszített. Az ő autójára csak azért kerültek a megfelelő gumik (közepes), mert külön kérte őket. A csapatrádióból kiderült, eredetileg neki is a lágy keveréket akarták adni.

Binotto előrebocsátotta, miközben dolgoznak az autó minden részén, el fognak gondolkodni a csapat átszervezésén is. „Barcelonában láttuk, hogy nem vagyunk elég gyorsak. De nem számítottunk arra, hogy ennyire nehéz helyzetben leszünk. Rosszabbak vagyunk, mint vártuk, ez egyértelmű. Három versenyt teljesítettünk egymás után, és most van két hetünk Silverstone-ig. Ez fontos lesz az autó minden sajátosságát felülvizsgálni Maranellóban, ahogyan a szervezetünket is. Bármit megeszünk a fejlődésért” – tette egyértelművé.

Elmondása szerint a második spielbergi hétvégén bevetett újításaikról Magyarországon legalább kiderült, működnek, korrigálták a korábbi korrelációs problémákat. „Az újítások, amiket Ausztriában mutattunk be, a pályán a szélcsatornának megfelelő adatokat produkálták, vagyis a korreláció javult. Legalább ezt el tudtuk intézni. De a teljesítménykülönbség még mindig megvan. Nincs meg a tempónk az egyenesekben, a kanyarokban, és az autót összességében minden területen fejlesztenünk kell, ez ilyen egyszerű.”

A szakember azt is előrevetítette, hogy csapatuk nem fog egyhamar visszatérni az élmezőnybe. „Az évkezdés gyengébb volt a vártnál, és sokáig fog tartani, mire gyorsabbá tesszük az autót. Ez nem olyasmi, amit meg lehet oldani pár hét alatt. Türelemre lesz szükség. Minden téren javulnunk kell, és nincs olyan trükk vagy egyszerű megoldás, sem egyetlen csomag, ami helyre tesz mindent. Időre van szükség. Hogy meddig fog tartani? Még nem tudom a választ” – mondta ki őszintén.

A Ferrari 2009 óta leggyengébb szezonkezdését produkálta. Jelenleg az ötödik helyen áll a konstruktőri bajnokságban (27 pont) 13 egységgel marad el a Racing Pointtól, és 14-gyel a McLarentől.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás