Hivatalos Ferrari nyilatkozatok az Szingapúri Nagydíj után

110040_belNoha nehéz hétvégén van túl, 26 pontot szerezve mégis a Ferrari zárta a legeredményesebben a Szingapúri Nagydíjat. Fernando Alonso és Felipe Massa eltérő taktikával versenyeztek, de mindketten úgy érzik, kihozták a legtöbbet lehetőségeikből. Az eredményük egy 2. és egy 6. hely lett.

Fernando Alonso:

“A mai második hely számunkra felér egy győzelemmel ezen a nehéz hétvégén, ráadásul egy olyan pályán, ahol nehéz az előzés. A verseny kulcsmomentumait a rajt és a stratégia jelentették, és noha mindkét esetben kockázatos döntéseket hoztunk, végül ezek bizonyultak helyesnek. A rajtnál négy autót is megelőztem, amiben az segített, hogy visszanéztem a korábbi itteni futamok rajtjait. Abból is jól jöttünk ki, hogy kiálltunk a bokszba a biztonsági autó bejövetelekor, még ha ilyen gumikkal nem is volt könnyű eljutni a célig. Szerencsére elegendő előnyöm volt Raikkönenhez és Webberhez képest, hogy kézben tudjam tartani a helyzetet. Azonban ha egy bolyban haladtam volna, akkor az egész úgy végződött volna, mint egy horrorfilm! Ám a hátrányunk tovább nőtt a bajnokság éllovasaival szemben, így gratulálnunk kell nekik, és realistának kell maradnunk, hiszen a bajnoki cím megszerzéséhez nagy szerencsére lenne szükségünk. Persze nem gondolhatunk arra, hogy feladjuk a küzdelmet, hiszen ha mégis bekopogtatna ez a szerencse, akkor meg kell ragadnunk.”

Felipe Massa:

“Minden történést egybevetve a hatodik hely egy igazán jó eredmény. A kiváló rajtom után az első kanyarban beszorultam néhány korán fékező autó mögé, és így vesztettem néhány helyet ahelyett, hogy előreléptem volna. Innentől kezdve végig mások mögött autóztam, és jól tudjuk, hogy milyen nehéz előzni ezen a pályán. Amikor a biztonsági autó a pályára lépett, két lehetőségünk volt: felrakni a közepes keverékekért, amelyeken nem tudtuk, hogy képesek leszünk-e befejezni a versenyt, vagy a szuperlágyakat, amelyekkel talán nyerhettünk volna néhány helyet. A második opciót választottuk, de di Resta előttem ugyanilyen gumikon haladt, így beragadtam mögé. Az utolsó etapban, a harmadik kiállásom után sikerült visszaszereznem a 6. helyet, kihasználva a tényt, hogy sokan küszködtek a gumikopással. Az elejétől a végéig kemény verseny volt, és örülök, hogy sok pontot szereztem.”

Stefano Domenicali:

“Elégedett vagyok a csapat hétvégi teljesítményével, noha sajnos nem az a Red Bull adta fel a versenyt, amelyiket szerettük volna. Vettel újabb győzelmével – amihez ezúton is gratulálok – az egyéni bajnokságban nehézzé vált a helyzetünk, de amíg matematikailag esélyünk van, küzdeni fogunk érte. Nem hiszem, hogy ma sokkal több pontot szerezhettünk volna, de legalább egy kicsit erősítettük a helyünket a konstruktőri tabellán. Már pénteken kirajzolódtak az erőviszonyok, miszerint a Red Bull nagyon erős lesz, mi pedig a Mercedesszel és a Lotusszal állunk harcban. Mindkettőjüket sikerült megelőznünk ilyen nem kívánt körülmények mellett is, ami motivál minket a hátralévő hat verseny előtt. Realistán kell kezelnünk az esélyeinket, noha az egész csapat kötelességének érzi a jó szereplést, hiszen továbbra is erős eredményre törekszünk mindkét bajnokságban. Láthattuk, hogy az erőviszonyok pályáról pályára változhatnak, így a lehető legjobban igyekszünk felkészülni a koreai és a japán versenyre.”

“Ugyan nem a miénk volt a legjobb autó, de sikerült a legtöbbet kihoznunk a csomagunkból a hétvégén, így teljes mértékben elégedettek lehetünk az eredménnyel. Fernando számára kifizetődött a döntés, miszerint a biztonsági autós periódustól egészen a leintésig nem hajtott a bokszba. Ma versenyképesebbek voltunk, mint azt az előző napokon sejtettük, de tovább kell javulnunk, különösen az olyan pályákon, amelyeknek a karakterisztikája nem fekszik az autónknak. Fernando elképesztő rajtot vett, hiszen nagyon ritka, hogy valaki Szingapúrban négy helyet javítson a startnál. Felipe szintén jól jött el, de a belső íven aztán vissza kellett vennie, hogy elkerülje az ütközést. Fernando első kiállását a tervezettnél korábbra kellett időzítenünk, hogy védjük magunkat Webberrel szemben. Tudtuk, hogy beragadhatunk di Resta mögé, de mégis ez volt a legkevésbé kockázatos döntés. Amikor a biztonsági autó a pályára hajtott, fél körünk volt megvitatni a stratégiát, és végül mindkét pilótánkat kihívtuk a bokszba, különböző taktikára állítva őket. Fernandóval mindent egy lapra tettünk fel, de szerencsére nem ismétlődött meg a 2012-es kanadai eset. Az utolsó hat verseny alatt a mérnökeink egy csoportja továbbra is az F138-ra fog koncentrálni, hiszen még mindig szeretnénk javulást elérni az idei autóval.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás