Hivatalos Ferrari nyilatkozatok az Olasz Nagydíj után

kimi-raikkonen-ferrari-testBorzasztóan alakult a Ferrari számára a hazai verseny, csak az egyik autó ért célba, az is a kilencedik helyen. Fernando Alonso az ERS hibája miatt esett ki, műszaki jellegű hiba miatt 2010 óta nem kellett versenyt feladnia a spanyolnak.

Marco Mattiacci, csapatfőnök:
“A Formula-1-ben, mint a sportban, vannak napok, amelyeket el kell felejteni és ez az egyik olyan. Sajnos nem tudtuk előre megjósolni a problémát, amely befolyásolta Fernando autóját, de sajnálom, hogy ez pont itt, Monzában történt meg, hazai versenyünkön. Habár javulunk, tudtuk, ez a két utóbbi verseny nehéz lehet. Ennek következtében, ugyan nehéz az ilyen eredményt elfogadni, arra kell koncentrálni, hogy a lehető leggyorsabban újra versenyképesek legyünk. Először is folyamatosan dolgozni kell és javulni, mert biztos vagyok benne, az elmúlt néhány hónapban a munkafolyamatok a helyükre kerültek és ezek segíthetnek minket abban, hogy visszatérjünk az élre.”

Fernando Alonso:
“A sok problémamentes verseny után csalódás, hogy itt Monzában kellett kiesni, hazai rajongóink előtt. Szerettem volna egy más versenyt teljesíteni előttük. Az első etapban versenyképesek voltunk, de aztán egy olyan csoportba kerültünk, ahol minden autó DRS-t használt, előzni szinte lehetetlen volt. A kerékcsere után egy vonat végén találtam magam és ekkor változtattunk a stratégián, úgy döntöttünk, kicsit lemaradunk, óvjuk a gumikat és próbálunk a verseny végén támadni. De ekkor ERS probléma akadt. Soha nem jó a csapatnak, ha megbízhatósági problémája van, mert a fiúk éjt nappallá téve dolgoznak azon, hogy a lehető legjobb autót adják számunkra. Ami történt nem változtatja meg a célom, győzni szeretnék és azért, hogy ez minél előbb bekövetkezzen, továbbra is keményen dolgozunk és mindent beleadunk.”

Kimi Räikkönen:
“Tudtuk, hogy ez nehéz hétvége lehet és a mai versenyen ezt láthattuk. Összességében elégedett voltam az autó kezelhetőségével és az egyensúly jó volt, de az egyenesben hiányzott a sebesség és nem volt sok tapadásom. Amint az előttem lévőkre felzárkóztam, aerodinamikai leszorítóerőt veszítettem és az autó mindenhol csúszkált. Azt hiszem, ma mindent megtettem, habár sajnos nem sikerült azt az eredményt hozni, amit szerettem volna hazai versenyünkön a csapatnak és rajongóinknak. Most a következő versenyekre kell koncentrálni és megállás nélkül dolgozni, mert olyan pályák következnek, amelyek jobban feküdhetnek autónknak.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Az a hétvége, amelyről tudtuk, ellenfeleink autóinak jobban feküdhet, próbáltuk a legjobbat hozni, de ez sajnos nem elég. Az első Lesmo kanyarnál Perezzel szemben egy jó előzést mutattunk be, Fernando ezt követően az egész első etapot egy boly mögött töltötte, hasonló köridőket értek el, minden pilóta a DRS előnyét élvezhette. Sajnos Fernando versenye az első kerékcsere után véget ért az ERS rendszer meghibásodása miatt. Habár hosszú ideje nem volt megbízhatósági probléma, ez az eset mutatja, mennyire fontos koncentrálni erre a területre. Köszönhetően a jó rajtnak, Kimi egy helyet javított és további pozíciót nyert, amikor a hatodik körben Hülkenberget is megelőzte, de nem tudta a további előtte haladó autókat támadni. Pontot szereztünk vele, azonban csalódás, hogy nem tudtunk többet elérni a rajongók előtt. Most, minden amit tehetünk, hogy a következő versenyre koncentrálunk és jól teljesítünk már a következő versenyen, Szingapúrban.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás