Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj után

110028_newCsak 14 pontot szerzett a Scuderia Ferrari a negyedik Szingapúri Nagydíjon. Fernandónak nem sikerült dobogós helyezést szereznie, az éjszakai versenyt a negyedik helyen zárta, míg Felipe, kinek versenyét elrontotta a Hamiltonnal történt ütközés, jobb hátsó defektet kapott és a kilencedik helyen ért célba. 14 verseny után a spanyol pilóta a harmadik az egyéni pontversenyben, míg Felipe a hatodik helyen áll, a Scuderia továbbra is harmadik a konstruktőri pontversenyben.

Fernando Alonso:
“Sajnos ma lehetetlen volt a dobogón végezni. Mi nem voltunk elég gyorsak, bár a verseny egy részében a harmadik helyen álltunk, de tudtuk, hogy előbb, vagy utóbb megelőznek bennünket. Ha még jobb lett volna a rajtom és történt volna valami szokatlan dolog, valamint, ha minden tökéletesen működött volna, akkor elérhető lett volna a dobogó, de a valóság az, hogy a mi autónk a harmadik legjobb a mezőnyben a teljesítmény tekintetében. Ma pedig a biztonsági autó is elvette azt a pár másodperces előnyömet, amit Webberrel szemben kiépítettem, most azonban a váratlan problémák mindent még nehezebbé tettek. A rajtnál a szuper lágy keveréken voltunk, és a gumikopás nagyon magas volt, míg a lágy keveréken a helyzet többé, kevésbé ugyanaz volt, mint a Red Bullnál és a McLarennél. Egész hétvégén harcban voltunk, és én elégedett vagyok azzal, ahogyan a csapat dolgozott, mert mindig a legjobbat nyújtották, így a legtöbbet hoztuk ki a versenyből. Öt nehéz futam áll előttünk, de a motivációnk nem változott, és lesz olyan helyzet ahol támadni tudunk, míg máskor majd védekeznünk kell, de akárhogyan is lesz, mi mindig a legjobbat akarjuk nyújtani.”

Felipe Massa:
“Kétségkívül csalódott és dühös vagyok, mert úgy érzem, hogy nagyon más eredményre lettem volna képes. A Hamiltonnal való ütközésem nagyon sokba került, mert sok időt veszítettem a futam elején, amikor a forgalom is nagy volt még. A verseny után én próbáltam beszélni vele, hogy tisztázzuk a helyzetet, de ő válasz nélkül elsétált, ezért elmondtam neki, hogy mit gondolok, amikor találkoztunk az interjú területen. A biztonsági autó csak fokozta a problémáimat, mert pár körrel korábban cseréltem kereket, és a szuper lágy keveréken voltam, ami nyilvánvalóan nem bírták volna ki a futam végéig, míg mások úgy tudták végrehajtani a kerékcseréjüket, hogy nem vesztettek vele sok időt. Végül Barrichello mögött is időt vesztettem, mert el kellett engednem Vettelt, ami azt jelentette, hogy körhátrányba kerültem, így már nem volt esélyem a hetedik helyre, pedig Sutil és Rosberg is szenvedtek előttem az abroncsaikkal. Igazán szeretnék már egy problémamentes versenyt, mert ebben az utóbbi időben nincsen részem, elég csak Monzára visszagondolnom. Ma pedig az első hat határozottan meglehetett volna.”

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Az eredmény nem volt meglepetés, de a teljesítményünk az volt, és rossz értelemben. Lassabbak voltunk, mint azt vártuk, ezért körültekintően analizálnunk kell a helyzetet, hogy milyen okok vezetek ide. De ez hasznos lesz a jövőre nézve. Fernando a legjobbját nyújtotta, és egészen a végéig harcban volt a dobogóért, és még mindig esélyes az összetett második helyére. Massa szintén ott lehetett volna, de a versenyét tönkretette a Hamilton által okozott defekt. A brazil pilótánknak határozottan nincs szerencséje most, de akárcsak Monzában visszatért egy nem általa okozott hibát követően. Most neki kell gyürkőznünk, és meg kell tartanunk a motivációnkat a szezonból még hátralévő futamokra, mert a célunk változatlanul néhány futamgyőzelem. Valamint mindjobban meg kell ismernünk az autó viselkedését, hogy azt felhasználjuk az autónk jelenlegi tervezési fázisában.”

Pat Fry, technikai igazgató:
“El kell fogadnunk, hogy ez az eredmény a csapatunk jelenlegi erejét mutatja. Az autónk a harmadik legjobb és a negyedik helyen végeztünk, ami többé, kevésbé az, amit várhattunk. Nem mondhatjuk tehát, hogy a teljesítményünk nem egyezik a várakozásainkkal. A gumikopás, különösen a szuper lágy keveréken nagyon magas volt, így meg kell értenünk, hogy miért. A stratégia tekintetében úgy gondolom, hogy jó döntést hoztunk, de a biztonsági autó biztosan nem segített, mert Felipe és Fernando is néhány körrel korábban cserélt kereket, nem úgy, mint az ellenfeleink, így ebből nem tudtunk előnyt kovácsolni. A végén Fernandót a lágy keveréken hagytuk, mert Hamilton ellen ez tűnt a legjobb választásnak, és csak ő volt az, aki veszélyeztethette a pozíciónkat. Sajnos azonban ekkora a dobogó már elérhetetlen volt. Azoknak, akik azt kérdezik, hogy ezek után mi motiválhat bennünket az utolsó futamokra, azt tudom mondani, hogy sok munkánk van, folytatunk kell az autónk teljesítmény szintjének a javítását, ami hasznos lesz a jövő évre nézve is. Japánban és Koreában lesz néhány új alkatrészünk, ami mindkét területen fontos lehet. Mert mi a Ferrari vagyunk, és nem fogjuk magunknak megengedni a rossz eredményeket.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás