Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Spanyol Nagydíj után

10073malA Spanyol Nagydíjon Fernando Alonso csak az ötödik helyet szerezte meg. Sajnos ezen a versenyen a csapat elszenvedte idei első kiesését, Felipe Massa sebességváltó probléma miatt feladni kényszerült a versenyt. Öt verseny után Fernando 51 ponttal ötödik az egyéni pontversenyben, míg Felipe 24 ponttal a nyolcadik helyen áll. A Scuderia a harmadik helyet foglalja el a konstruktőrök között.

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Kétségtelen, a lekörözés sértő. Ez még fájdalmasabb, miután Fernando a rajtnál remek teljesítményt mutatott és oroszlánként harcolva majdnem 20 körig tartotta maga mögött az egyértelműen gyorsabb autókat. Neki és Felipének olyan autót kell biztosítani, mellyel egészen a verseny végéig harcolni tudnak, nemcsak annak első részében. Ezen a pályán a nagy aerodinamikai leszorítóerővel rendelkező autók érvényesülnek, a miénk ezen a területen gyengébb és nyilvánvaló volt, különösen az új kemény keverékkel, melyet a Pirelli hozott ide. Nem sikerült ezt az abroncsot működésre bírnunk és sebességünk legalább két másodperccel maradt el az első négyesétől. Mit teszünk? Folytatjuk az autó javítására irányuló munkát és aerodinamikai leszorítóerőt próbálunk találni. A következő három versenyen a lágy és szuperlágy abroncsokat használjuk: meglátjuk, mi történik és akkor majd kiértékeljük a helyzetet.”

Fernando Alonso:
“A verseny legjobb része egyértelműen a rajt volt. Ezen a területen sokat dolgoztunk és látni lehetett a végeredményt. Fantasztikus volt látni a rajongók üdvözlését a lelátón! A maximumot próbáltam kihozni, a leggyorsabbakat magam mögött tartottam, közel húsz körön keresztül, de ezt követően már nem tudtam semmit tenni. Nagyon izgalmas volt látni őket a visszapillantóban és próbáltam a lehető legjobban lemásolni, vagy előre meglátni lépésüket. Ezért majdnem fél távot kemény keverékű abroncson teljesítettem, amely komoly büntetés volt és a valósnál nagyobb távolság alakult ki. Aerodinamikai leszorítóerőnk hiányzik: itt nem használhattuk azt a szárnyat, amely feküdt ennek a pályának. Figyelmesen ki kell elemezni a módosítások működését és megérteni miért veszítettünk a Red Bullal és a McLarennel szemben. Most azonnal Monaco következik, a naptár speciális versenye. Bármi megtörténhet ott. Természetesen tudjuk, óriási leszorítóerő kell erre a pályára, a naptárban a legnagyobb, de ez tavaly is így volt és versenyképes teljesítményt mutattunk. Öt verseny után nem gondolkozom a világbajnoki cím feladásán: ugyan nagy a lemaradás, de bármi megtörténhet.”

Felipe Massa:
“A verseny vége felé nem tudtam sebességet váltani és megálltam a pálya szélén: megfelelő vége volt ez egy szörnyű hétvégének. Szerencsére ismét újra nekiláthatunk, a monacói versennyel, amely számomra a második hazai verseny, mivel a hercegségben lakom. Szerencsére nem kapjuk meg azt a kemény keverékű abroncsot, mellyel ma versenyeztünk és nem működött számunkra. Amikor a lágyról a kemény keverékre váltottam egyre jobban és jobban szenvedtünk: nem volt tapadás és szenvedtem az autó pályán tartásával. A stratégiának köszönhetően sikerült megelőzni a Mercedest és Petrov Renault-ját, de végül ez semmit sem számított. Nem volt elég leszorítóerőnk ahhoz, hogy a kemény keverékű abroncs jól működjön, ahogy már a korábbi versenyeken is láthattuk, de ez itt még nagyobb problémát jelentett.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Fernando tegnapi fantasztikus körének köszönhetően először indulhattunk a rajtrács első két sorából. Ma a spanyol pilóta ismét hihetetlenül rajtolt, az élre került, abba a pozícióba, mely a jelenlegi csomaggal nagyobb eredmény, mint amire számítani lehetett. A lágy keveréken sikerült a legjobb autókat maga mögött tartania, de a kemény keverékkel már nem volt esélye, csak a pozíció megvédésére koncentráltunk. Itt a Red Bull és a McLaren egyértelműen gyorsabb volt nálunk és csak Fernando képességének köszönhető, hogy a verseny első részében sikerült feltartani őket. Nem volt elég leszorítóerőnk ezen a pályán, ezt már a hétvége elején láttunk, de nem számítottunk arra, hogy ilyen lemaradásban leszünk, ami a versenysebességet illeti. Sokat kell dolgozni azon, hogy az autó versenyképesebb legyen: előrelépést tettünk, de ez nem elég ahhoz, hogy az első helyek valamelyikéért harcoljunk. A stratégiát nézve azt hiszem, jó döntéseket hoztunk, próbáltuk riválisainkhoz hasonlóan cselekedni egész versenyen. Természetesen, a boxban dolgozók nagy nyomásnak voltak kitéve, a határon dolgoztak, mivel általában a rivális autó is akkor állt ki kerékcserére: összességében jó munkát végeztek.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás