Hivatalos Ferrari nyilatkozatok a Német Nagydíj után

A szezonban a harmadik győzelmét szerezte meg a Scuderia Ferrari Alonso jóvoltából. Ez volt a spanyol versenyző 30. győzelme a 188 versenyéből, a harmadik a tíz Német Nagydíjon, amelyen indult és a kilencedik trófea az Ágaskodó Lóval.

 

A Scuderia ezzel összesen 219 győzelmet tudhat magáénak a 841 nagydíjon, nem kevesebb, mint 21-et szerzett ezek közül ezen a versenyen. A bajnokság felénél Fernando vezeti az egyéni bajnoki tabellát 154 ponttal, 34-gyel előzte meg legközelebbi riválisát. Felipe versenyét már a rajtnál tönkretette a baleset, ami miatt azonnal a bokszba kellett hajtania új első szárnyért, végül a 12. helyen ért célba és 23 pontja van a bajnokságban. A csapat megszilárdította második helyét a konstruktőri versenyben, kissé csökkentette a különbséget az elsőhöz és növelte előnyét a harmadik helyezetthez képest.

Luca di Montezemolo: “Szeretném megköszönni az egész csapatnak és Fernandóank ezt a fantasztikus győzelmet! Hockenheim egy olyan országban van, amely otthont ad a világ legnagyobb autógyártóinak és ahol nagy hagyománya van a Forma-1-nek és a Ferrari volt az első helyen a pályán tegnap esőben és ma száraz körülmények között is. Büszke vagyok a csapat nagyszerű munkájára, amelyet a pályán és a gyárban végeztek az elmúlt néhány hónapban. Így kell folytatnunk.”

Stefano Domenicali: “Olyan volt, mint 67 kör időmérő edzés! Nem emlékszem, hogy a pitwallról ilyen szoros versenyt láttam volna a rajttól kezdve a kockás zászlóig. Fernando tökéletes volt, semmi hiba, semmi hezitálás, a maximumon volt másfél órán keresztül. Micsoda pilóta! A csapat is nagyszerű volt, minden tökéletesen sikerült. Azt vártuk, hogy szembe kell néznünk néhány kemény ellenféllel és ez volt a helyzet, hogy előttük maradjunk, a legjobb munkát kellett végeznünk. Sajnálom Felipét, akinek megvolt a tempója, hogy pontszerző helyen végezzen, de az elején az ütközés miatt elszálltak az esélyei és nem volt túl sok szerencséje. Most jön egy kulcsfontosságú verseny alig egy hét múlva Budapesten, aztán pedig egy pillanatnyi levegővételre is lesz időnk. Tudjuk, hogy még sok dolgunk van, mert még mindig nem mi vagyunk a leggyorsabbak. Láttuk, hogy ebben a szezonban milyen gyorsan tudnak változni a dolgok, ezért folyamatosan maximumra kell koncentrálnunk, különösen a megbízhatóság szempontjából. Végül szeretnék néhány pillanatot Valerio Catelani és Daniela Bertoneri számára szentelni, akik ma reggel egy tragikus balesetben életüket vesztették a City of Lucca Rally-n, az autósport még mindig egy olyan sport, ahol kockázatot vállalunk és mindig szem előtt kell tartani a biztonságot. Ez a helyzet a Forma-1-ben már sok éve, köszönhetően az FIA erőfeszítéseinek.”

Fernando Alonso: “Nagyon szoros volt a verseny az elejétől a végéig. Nem a miénk volt a leggyorsabb autó. A McLarenben és a Red Bullban egy kicsit több volt, de nem elég ahhoz, hogy megelőzzenek. A csapat hozott néhány jó stratégiai döntést, mindkét kiállás időben történt és tudtam, hogy koncentrálnom kell, különösen a hatos kanyarban, hogy megvédjem a KERS használatával a pozíciómat. Aztán a harmadik szektorban nem volt helyem az előzésre. Megpróbáltam az abroncsokat megóvni. Nyilvánvaló, hogy egy percem sem volt pihenni, de szerintem nyugodtabb voltam, mint a csapat a garázsban, a pitwallon és a rajongók a televíziók előtt! Ha szerintem visszatekintek oda, ahol Jerezben vagy Ausztráliában, az első futamunkon voltunk, meg kell köszönnöm mindenkinek Maranellóban azt, ahogy a helyzetre reagáltak. A tegnapi esőben megszerzett pole után az autó nagyon erősnek tűnt, ahogy vártuk. Tovább kell összpontosítanunk a megbízhatósági vagy a kiállásokkal kapcsolatos problémák elkerülésére és tudom, hogy amikor kell, számíthatok a legjobb csapatra, a csapatra, amely hozzászokott a sok győzelemhez. Amit nekem kell tennem, hogy a vezetésre gondolok és segítem a csapatot. Mindig a 100%-ot szeretném nyújtani és éjjel-nappal dolgozok a cél érdekében. Nem szeretném, ha bárki nálam felkészültebben jönne Magyarországra, fizikailag, mentálisan vagy motiváció szempontjából és mindig megpróbálom megnyerni ezt a versenyt is a futam mellett. Úgy gondolom, Budapesten is jók leszünk és nincs ok, hogy pesszimisták legyünk. Bár nem felejtem el, hogy a Red Bull és a McLaren gyorsabb volt nálunk. Azt mondtam, hogy július eleje kritikus lehet, négy hét alatt 75 pont vár gazdára és ebből mi már 43-at hazavittünk, így megpróbáljuk ezt a munkát Magyarországon befejezni.”

Felipe Massa: “Nagyon nehéz versenyem volt, már a rajtnál problémák akadtak. Jól indultam, de a Toro Rosso lelassított előttem és annak ellenére, hogy próbáltam elkerülni, az első vezetőszárnnyal hozzáértem. Sok időt veszítettem azzal, míg visszaértem a boxba és a versenyem itt valójában véget is ért. A gumik jól működtek, az elvárások szerint. Valódi csalódás a futam eleje, mert az autó nagyon versenyképes volt, ahogy Alonso megmutatta, tökéletes versenyt futva megérdemelte a nagyszerű győzelmet, ez nagyon fontos számára és a csapatnak is. Nyilvánvalóan én nem vagyok boldog, de az a tény, hogy egyre jobb az autó teljesítménye önbizalommal tölt el a szezon hátralévő részére. Javulni kell az időmérő edzésen, előrébb kell kerülni a rajtrácson: így lehet a legkönnyebben elkerülni az olyan problémákat a rajtnál, mint amilyen ma volt. Azt hiszem, jó sebességünk lehet Magyarországon, mivel ez az utóbbi néhány versenyen is így volt.”

Pat Fry, műszaki igazgató: “Fernando ismét fantasztikus volt. A legtöbbet kihozta a pole pozíciós rajthelyből, majd várt addig, míg a megfelelő előnyre szert tudott tenni az első kerékcseréhez, ezt követően sikerült előnyét megtartania riválisai előtt. A közepes keveréken az első néhány kör nagyon nehéz volt: Vettel és Button utolérte, de pilótánk briliáns módon kezelte a helyzetet és nem adott lehetőséget a támadásra. Majd Button korábban kereket cserélt, de elég előnyünk volt ahhoz, hogy azonnal reagálni tudjunk, nem kellett kockáztatni az előzés elkerülése érdekében. A csapat szakértő módon működött a kerékcserék során és ebben a maranellói garázsnak is nagy szerepe volt, ahogy a tegnapi időmérő edzésen is. Csalódottak vagyunk Felipe miatt, aki nagy árat fizetett a rajtnál történt ütközésért. Próbáltuk visszahozni őt a versenybe, egy kiállással kísérleteztünk, de kiderült, nem működik. Csalódás, mert a sebesség, melyet a versenyen mutatott pontszerzést ért volna, annak ellenére, hogy hátulról indult. Még nem a miénk a leggyorsabb autó: tudtuk ezt és ma is kiderült. Keményen kell dolgozni ennek a célnak az elérésén, de kielégülést jelent, hogy a szezon első felét úgy zárhatjuk, pilótánk vezeti a pontversenyt…”

 

Forrás: Formula.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás