Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Monacoi Nagydíj után

100078hunA Scuderia Ferrari Marlboro idei második dobogós helyezését szerezte, ismét Fernando Alonso révén, aki második helyen ért célba. Sajnos csak az ötös rajtszámú 150° Italia ért célba, mert Felipe Massa a 33. körben kiesett, egy baleset következtében, melyet Hamiltonnal történt ütközése okozott.

Hat verseny után Fernando ötödik az egyéni pontversenyben, 69 ponttal, míg Felipe a nyolcadik, 24 ponttal. A Scuderia megerősítette harmadik helyét a konstruktőri világbajnokságban, 93 pontot gyűjtöttek eddig.

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Ha azt mondták volna, hogy a második helyen érünk célba 11 tizedmásodperccel a nyertes mögött, befizettem volna rá, de nem tagadom, most már bánnám. Fernando egész hétvégén fantasztikus volt, ma pedig a győzelemért harcolt az utolsó méterekig.
Megérdemelte a győzelmet a nyertes, de kétségtelenül az utolsó körökben a piros zászló megfosztotta a pilótánkat a támadás lehetőségétől, hiszen mindent kihozott a jobban tapadó gumikból. Az új rajtnál mindenki friss gumikon volt és nem tudtunk már sok mindent tenni. Sajnálom Felipét is, aki szintén jól végezhetett volna, de a Hamiltonnal való ütközés kilendítette és a szalagkorlátok között végezte azonnal.
Csak egy hete, hogy leköröztek bennünket a katalán pályán és láthatjuk milyen gyorsan változnak a dolgok a pálya karakterisztikájától és a gumihasználattól függően. Jól látható, hogy mindkét bajnokságban nehezedik a helyzet, de nem adjuk fel, két olyan verseny jön, papíron, ahol versenyképesnek kell lennünk és akkor a nyári szünet előtt meglátjuk hol állunk.

Fernando Alonso:
“Ez az idei legjobb eredményem és szerintem ez nagyon fontos, főleg a csapatnak. Kellett már a pódium, a végéig kellett küzdenünk a győzelemért. Persze ez nem egy tipikus versenypálya és nem vonhatunk le következtetéseket egy mindig sajátos történetű versenyről. Csökkentenünk kell a különbséget az előttünk haladókhoz képest, Kanadába néhány frissítéssel érkezünk, amelyek reméljük hasznosak lesznek. Jól rajtoltam, ha több hely lett volna, megismételhettem volna azt, amit Spanyolországban.
Aztán próbáltam vigyázni a gumikra, mielőtt megtámadtam Vettelt a legvégén, de aztán jött a piros zászló és ez a végét jelentette, mert friss gumikon lehetetlen volt megelőzni őt. Sajnos ezek a dolgok bármikor megtörténhetnek itt és ez jellemző erre a nagydíjra. Örülnünk kell az eredménynek és Montrealra és Valenciára kell koncentrálnunk, két verseny, ahol jól és magabiztosan mentünk tavaly. Nagyon nagy a hézag a világbajnokságban, de még hosszú út áll előttünk.”

Felipe Massa:
“Nagyon csalódott vagyok a versenyem miatt. Miután Hamilton megpróbált előzni a Loewsben, ahol lehetetlen, nekem jött és Webberbe tolt, az autóm nem volt vezethető, ezért jött mellém az alagútban. A poros részre kerültem és a szalagkorlátban végeztem.
Jól jöttem el a rajtkor, de az első kanyarban Webber és Fernando elém került. Külső íven voltam és Rosberg be tudott jönni mellém. Azzal, hogy túl sok időt töltöttem a német Mercedese mögött, lemaradtam a vonatozásból, ami az élen haladókkal tartott volna. Versenyképesek voltunk ma és a körülményeket tekintve a negyedik helyen végezhettem volna. Várjuk Kanadát, ahol reményeink szerint olyan harcképes lesz az autónk, mint itt. Az, hogy ugyanezt a két típusú gumikeveréket kapjuk meg, a lágyat és a szuperlágyat, határozottan pozitív számunkra.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Hihetetlenül szoros verseny volt az első körtől az utolsóig. Miután javítottunk Fernando autóján, ami nem volt olyan gyors a tegnapi kvalifikáción, mint a szabadedzéseken, ma jó versenytempónk volt mindkét gumikeveréken. Azt hiszem jó döntéseket hoztunk jó időben a verseny minden pontján és kihoztuk a legtöbbet a lehetőségekből.
Miután helyreállt a verseny Felipe balesete után, Fernando autóján kicseréltük a gumikat azért, hogy támadni tudjon az utolsó körökben. Sajnos a piros zászló miatt a spanyol nem tudott végig próbálkozni, de ilyen Monaco és bármi is történjen, ezt el kell fogadni.
Felipe esetében ki kell vizsgálnunk, hogy a DRS-t miért nem engedélyezte az FIA elektronikus vezérlője a verseny elején, mert talán hamarabb megelőzhette volna Rosberget és nem veszített volna annyi időt az élen haladókhoz képest.
Kár, mert szerintem ő is jó versenyt futott volna a végéig. Most Kanadába megyünk, folytatni szeretnénk a teljesítményünk javítását. Lesz pár új alkatrész az autón, folytatni kell a fejlesztéseket azért, hogy csökkentsük a különbséget köztünk és a legjobbak közt.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás