Hivatalos Ferrari nyilatkozatok a Monacói Nagydíj után

49855_388541_550x413Ez nem az a Monacói Nagydíj volt, amilyet a Ferrari pilótái elképzeltek maguknak. A legfontosabb viszont, hogy a súlyos baleset ellenére Felipe Massa jól van, Alonso pedig bizakodva tekint előre a következő futamra.

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Nem lehetünk elégedettek ezzel a hétvégével, nem csak Fernando versenyeredménye miatt, hanem mert Felipe is súlyos balesetet szenvedett. Szerencsére mindennek ellenére ő jól van és már hazament és úgy gondolom, a pár napnyi szünet után tökéletes formában fog visszatérni és készen áll a montreali versenyre. Eltekintve az összes szerencsétlenségtől egy bonyolult futam volt, néhány technikai természetű problémával megspékelve. Most az a fontos, hogy megértsük, miért nem voltunk olyan versenyképesek, mint az előző futamokon és megpróbáljunk rögtön reagálni Kanadában. Célunk, hogy még mindig fejlődjünk az időmérőn és megpróbáljuk tempónkat az eddig látottra visszatornázni.”

Fernando Alonso:
“Sajnos ma nem sikerült jó tempóban autóznunk, ahogy az általában vasárnap lenni szokott és nem voltam pesszimista amiatt, hogy nem voltunk tegnap versenyképesek,l mert eddig a dolgok mindig helyreálltak a versenyre. Ma nem így történt, talán a tapadás hiánya, ugyanaz a probléma, amit korábban Bahreinben láthattunk. Összességében nehéz lett ez a versenyhétvége, kezdve az időmérővel, ahol csak olyan pilóták közé sikerült bekerülnöm, akiknek nem volt mit veszíteniük. Ha nem vágom le a sikánt, nem tudtam volna elkerülni az ütközést Perezzel és ugyanaz történt Sutillal a Loewsben. Ami Sergio tettét illeti, nincs mit mondanom, a hozzáállása saját magamra emlékeztet 2008-ban és 2009-ben, mert amikor nem a bajnoki címért harcolsz, több kockázatot tudsz vállalni, míg nekem ma fontos volt, hogy befejezzem a versenyt és annyi pontot hozzak haza, amennyit csak lehet. Ez a megközelítés lehetővé tette számomra, hogy kicsit felzárkózzak Kimihez a ponttáblázatban és bár Vettelhez képest nőtt egy kicsit a hátrányom, tudjuk, hogy előbb vagy utóbb lesz lehetőségem újra felzárkózni hozzá. A mai nap eredménye nem zavar a következő forduló, Kanada szempontjából, mert számba kell vennünk, hogy Monaco különleges, különböző beállításokkal, szokatlan stratégiával megyünk, ahogy azt is tudjuk, ez az a hely, ahol szinte lehetetlen előzni. Tudjuk, hogy még sokat kell tennünk a fejlődéshez, de bizakodva tekintünk előre.”

Felipe Massa:
“Ma a versenyem a huszadik körben véget ért, miután balesetet szenvedtem a Ste Devote kanyarban, ahogy tegnap reggel a harmadik szabadedzésen is történt. Bevittek a kórházba elővigyázatosságból ellenőrzésre és szerencsére minden rendben van. Jól vagyok, csupán egy kis fájdalmat érzek a nyakamban, de semmi komoly. Most arra figyelek, hogy a montreali futamra 100%-os formában térjek vissza. Csak azt szeretném, ha ezt a rossz hétvégét elfelejthetném és arra gondolok, hogy a szezon további részében jól menjenek a dolgok.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Az első és legfontosabb, hogy Felipe jól van. A mai baleset nagyon hasonlított arra, ami a tegnapi harmadik szabadedzésen történt, de tény, hogy a két incidens nagyon különbözött. Ellentétben a tegnappal, úgy tűnt, hogy a mai az autó bal szélének problémájára vezethető vissza. Túl korai még pontosan megmondani, mi történt és a következő néhány napban megpróbáljuk megállapítani a pontos okát Maranellóban. Ahogy a versenyen is, nem gondolom, hogy ez olyan Monacói Nagydíj volt, amit mindenki várt, ahol általában a pilóták a határon autóznak. Ma úgy tűnt, inkább az óvatosság volt a cél, az élmezőny lassú tempót diktált, elég egyértelmű volt a tény, hogy azért autóztak a csoportok együtt, mert kevés választásuk volt stratégiai téren. Lehetetlen volt helyet találni a kiállásra, hogy ne forgalomban jöjjenek ki, különösen mert a hátul autózók tempója szinte ugyanolyan volt, mint az élen állóké. Továbbá a biztonsági autós fázisok és a piros zászló azt jelentette, hogy a verseny második felében is ugyanezt alkalmazták és ezért az egész versenyre ugyanez a vonatozás volt jellemző, ami csak néhány kockázatos előzésre adott alkalmat.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás