Hivatalos Ferrari nyilatkozatok a Maláj Nagydíj után

ferrari_f138_2013Hozott egy rossz döntést a csapat a verseny elején, most már ők is tudják és vállalják: azonnal ki kellett volna hívni Alonsót a boxba, amint megsérült a szárnya. Ennek a kis hibának következtében Alonso kiesett, Massa pedig az 5. lett a Maláj Nagydíjon.

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Nyilvánvaló, hogy a tegnap megszerzett rajthelyek után keserű a szánk íze ezekkel az eredményekkel. Amint Fernando összeütközött Vettellel, egyértelmű volt, hogy visszaesik. Abban a pillanatban úgy éreztük, hogy az első szárnnyal kinn lehetne még maradni a pályán, kockáztatni, míg szárad az aszfalt. utólag látjuk, hogy ez nem működött, hogy próbáltuk két kiállással megoldani a versenyt. Ami Felipét illeti, az első körök után nőtt a különbség közte és a négy élen álló között, így nem tudott harcolni velük. Mivel a riválisaink igen versenyképesek voltak ma, ideje lapoznunk és magunk mögött hagyni ezt a vasárnapot és higgadtan elemezni a pozitív és a negatív tényezőket és a figyelmünket a következő helyszínre, Kínára fordítjuk.”

Fernando Alonso:
“Sajnos szerencsétlen versenyünk volt. Jól rajtoltam, de megérintettem Vettel autóját a második kanyarban – meglepődtem, hogy ott találom, nem tudom, mi történt a sebességével. Annak ellenére, hogy az autó megsérült, nem tűnt rossznak, így a csapattal együtt úgy döntöttünk, hogy tovább megyek , mert ha kiállok akkor, majd a száradó pálya miatt 4-5 körrel később ismét, akkor nagyon lemaradtam volna a vetélytársakról, elvesztettem volna az esélyt, hogy előre kerüljek. Könnyű kritizálni ezt a döntést, de akkor jónak tűnt. Ez persze sajnálatos, mert harcban lehettünk volna a Red Bullokkal, de a körülmények nem segítettek, nem volt szerencsénk, főleg, hogy Ausztráliában mennyi pályaelhagyás volt következmény nélkül. Most már valóban a következő versenyekre, Kínára és Bahreinre koncentrálunk, reméljük jobbak leszünk, mint tavaly voltunk, és annyi ponttal érkezünk Európába, amennyivel csak lehetséges.”

Felipe Massa:
“A mai verseny egészen összetett volt, mert új szett intermediate abroncsokon kezdtem azon a pályán, amely nagyon nedves volt bizonyos részeken és a másikon teljesen száraz, így nem tudtam jó sebességet futni, pozíciót veszítettem több pilótával szemben az első körben. Talán előbbre hozni az első kerékcserét kockázatos lett volna, mert a pálya még nedves volt és időt veszítettem volna. Majd a száraz pályán az autó javult, a gumikopás nem volt jelentős és sikerült jó sebességet futnom, de addigra már elszállt minden esélyem a dobogós helyezésre. Nem mondom, hogy elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, de a nehézségeket figyelembe véve, ahogy kezdtem a versenyt, örülök a pontszerzésnek.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Mindkét pilóta esetében a verseny eleje befolyásolta a végeredményt, amely csalódás, mert a rajt nagyon bíztató volt. Az ütközés Alonso és Vettel között a második kanyarban egy szerencsétlen pillanat volt: tudtuk, hogy az első vezetőszárny megsérült, de az autó versenyképesnek tűnt és úgy döntöttük, vállaljuk annak kockázatát, hogy kint marad a pályán. Természetesen játszhattunk volna a biztonságra és behívhattuk volna, de akkor a mezőny végére kerülünk és további hátrányba kerültünk volna a száraz pályára alkalmas abroncsok cseréje során. Utólag azt mondjuk, a kockáztatás nem volt kifizetődő. Az esőben Felipe szenvedett a megfelelő egyensúly megtalálásával és ez befolyásolta a dobogós helyezésért folytatott harcát. Amint száradt a pálya úgy javult körideje: jó versenyt futott, amely során hasznos pontokat szerzett.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás