Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Magyar Nagydíj után

110074eurA Scuderia Ferrari pilótái, Fernando Alonso és Felipe Massa a harmadik és hatodik helyen értek célba a Magyar Nagydíjon.

Fernando Alonso:
“Újabb dobogós helyezés, egymás után a negyedik: versenyképesek voltunk négy különböző karakterű pályán és természetesen júliusban, olyan időjárásban, amely nem fekszik autónknak. Ez önbizalomra ad okot a bajnokság további részében, habár már alig várom, hogy szünet legyen. Nagyon zsúfolt és stresszes július volt, azt hiszem, mindenki, különösen a csapattagok, megérdemlik a néhány hetes szünetet. Amikor ismét folytatjuk, remélhetőleg melegebb időjárásban lesz részünk, habár erre Spában nincs garancia. A rajtnál jól indultam, de az első kanyarnál problémám volt a kigyorsítással, Michael meg is előzött. Ezt követően különböző balesetek miatt értékes időt veszítettem a Mercedes, majd Webber mögött. Akkor úgy döntöttünk, korábban állunk ki a boxba és négy kiállásos taktikára váltottunk: a terv működött és a dobogóra állhattunk. Természetesen másoknak is voltak nehéz pillanatai, de jó munkát végezve a pályán maradunk a száraz pályára alkalmas abroncsokkal, amikor ismét elkezdett esni. Akkor nem voltunk nagyon gyorsak a szuperlágy abroncson, de nem estünk pánikba, a lágy keverékre váltottunk. Nagyon érdekes és izgalmas verseny volt, szeretnék gratulálni Jensonnak, aki 200. Formula-1-es versenyét a lehető legjobban ünnepelte.”

Felipe Massa:
“Nehéz verseny volt, az eső jött-ment. Délutánom elromlott, amikor a nyolcadik körben elhagytam a pályát. Az autó hátulja a gumifalnak csapódott és megijedtem, hogy az autó túlságosan megsérült, de mérnököm közölte, maradjak a pályán. Sok időt veszítettem ezért és habár néhány nagyszerű előzéssel sikerült előbbre kerülnöm, még mindig sajnálom, hogy nem a dobogós helyezésért küzdhettem, talán elérhető lett volna. Amikor 40 kör után elkezdett esni – ahogy a rajtnál is – a körülmények nagyon nehezek voltak: el kellett kerülni a fehér vonalakat, mert nagyon csúsztak és olyan volt, mintha a jégen vezetnél. Most egy kis szünet következik: visszatérek Brazíliába családomhoz, mindig örömmel töltöm az időm az országban. Biztos vagyok benne, amikor visszatérek Európába, a szezon második felére, sokkal jobb leszek, mint az elsőben voltam.”

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Mindent figyelembe véve elégedettek lehetünk a mai nappal. Természetesen a verseny előtt talán többre számítottunk, de ez a Formula-1 legesősebb júliusa! Nem tudom, ez igaz-e, de tény, az utóbbi három versenyen olyan körülmények voltak, melyek a legkevésbé fekszenek nekünk. Elmondható, a versenyen többé-kevésbé a balesetek okoztak különbséget. Ennek következtében dobogós helyezést elérni pozitívum és figyelembe kell venni, hogy félig betelt poharunk. Bízom benne, hogy a nyári szünet után minden esélyünk meglesz egy jobb eredmény elérésére. A bajnokság Vettel nélkül nagyon nyitott, de továbbra is a bajnoki címre hajtunk, amíg matematikailag lehetséges. A jövő héten a lehető legkeményebben dolgozunk a nyári gyárbezárás előtt, próbálunk felkészülni a Belga Nagydíjra.”

Pat Fry, karosszéria-felelős:
“Eseménydús verseny volt, ilyen időjárási körülmények nem fekszenek nekünk. A verseny első felében időt veszítettünk, ezzel elveszítettük az első helyért folytatott küzdelmet, de az agresszív stratégiának köszönhetően – négy boxkiállás Fernandóval és ugyanennyi Felipével – sikerült néhány helyet javítani. Természetesen hasznot húztunk mások hibáiból, de ilyen a versenyzés. Ami a boxkiállást illeti, Fernando első kiállásánál vissza kellett tartani, mert a Mercedes érkezett és nem kockáztattunk egy veszélyes manővert. Néhány tizedet veszítettünk is, de ez nem került a pozíciónkba. Ezen a területen javulnunk kell, ahogy az autó teljesítményében is. Itt meglehetősen versenyképesek voltunk, ezt támasztja alá Felipe leggyorsabb körideje, de újabb előrelépést kell tennünk, különösen a lassú kanyaroknál. Az időmérő edzésen mutatott teljesítményen is javítani kell, mert a második, vagy harmadik sorból indulva, a versenyen sokkal inkább szenvedünk. Most Belgiumra és Monzára kell készülni, két versenyre, két különböző pályán, ahová új aerodinamikai elemekkel érkezünk. A többiek is ezt teszik, majd meglátjuk, ki végzi a legjobb munkát.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás