Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Koreai Nagydíj után

A Ferrari csapat pilótái Fernando Alonso, Felipe Massa sorrendben az 5. és a 6. helyen végeztek a 2. Koreai Nagydíjon. Az 5. helynek köszönhetően pedig Fernando Alonso még mindig esélyes a bajnokság második helyének a megszerzésére.

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Miután a múlt héten Sebastian Vettelnek is gratuláltam, most az a helyénvaló, hogy ezt a Red Bullal szemben is megtegyem, amiért megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet, az övék volt a legjobb autó a mezőnyben, így ennek ez volt a logikus következménye. A logika diktálta a mi mai futamunkat is, miénk a harmadik legjobb autó így az 5. és a 6. helyen fejeztük be a futamot. A versenytempónk határozottan jobb, mint amit az időmérő edzésen ki tudunk hozni, így ez azt jelenti, hogy majdnem mindig a dobogóért harcolunk, de ha te nem az első két sorból indulsz, akkor a top helyek elérése nagyon nehéz. Most mi megpróbáljuk a lehető legjobb helyen befejezni a világbajnoki szezonunkat, és hiszünk benne, hogy képesek vagyunk még legalább egy futamot nyerni. Hihetetlenül nehéz lesz az ellenfeleinket megnézve, de mi határozottan erre törekszünk.”

Fernando Alonso:
“Nagyon szoros volt, akárcsak a többi futam a szezonnak ebben az időszakában. Mint idén általában a Red Bull és a McLaren nyilvánvalóan erősebb volt az időmérőedzésen, de vasárnap már sokkal közelebb voltunk. Mindent egybevéve izgalmas futamunk volt, sok akcióval. A startnál szenvedtem az élen állok tempója miatt, néhány kör után a szuper lágy abroncsok pedig alulkormányzottá tették az autót, a forgalom és a kisebb aerodinamikai leszorító erő miatt pedig még tovább esett az abroncsok teljesítménye. Amikor a lágy keverékre váltottunk a helyzet jelentősen javult és a tiszta pályán keményen tudtam nyomni, de ekkorra már nehéz volt utolérni a dobogóért harcolók csoportját. Ahogyan a rádióban mondtam, ha lett volna még 20 köröm, de így hogy csak két köröm volt már nem volt rá lehetőségem. Most javítanunk kell a szombati teljesítményünkön, mert még nem adtuk fel, hogy győzzünk a hátralévő nagydíjakon. Sőt mi több, mi folytatni fogjuk a munkát a jövő évvel kapcsolatban, új dolgokat próbálunk ki, és kockázatot is vállalunk majd a stratégiánkban.”

Felipe Massa:
“Nem vagyok elégedett, mert egy kisebb probléma megfosztott a jobb eredménytől. Jó rajtom volt, és az első körben több helyet is nyertem, az első kerékcserét követően azonban csak Rosberg és Button mögé jöttem vissza a pályára, mindez azért történt, mert a csapat kint tartott, amikor Michael bejött kereket cserélni, és ők ketten is előttem voltak a bokszban. A verseny első felében a szuper lágyon egy kicsit szenvedtem az előttem állók tempója miatt, de amikor a lágy keverékre váltottunk nagyon gyorsak lettünk. A második kerékcserét követően azonban a Toro Rosso és a Force India mögött találtam magam, akik egymással harcoltak, ezért nagyon sok időt veszítettem, így Fernando elém került. Ma a versenyen a teljesítményünk jobb volt, mint az időmérő edzésen, de ez állandó jelenség idén. Most az Indiai Nagydíj következik, ami egy új pálya a Formula-1-ben. Én nem ismerem azt az országot, és nagyon különleges lesz a számomra, hogy láthatom, mert úgy vélem, hogy sokban hasonlít Brazíliára, mert mindkét ország azonos erős növekedési pályán van.”

Pat Fry, technikai igazgató:
“A mai vasárnapi eredményünk a szombatinak a tükörképe. Nem meglepetés, hiszen a harmadik sorból indultunk, és innen nagyon nehéz a top helyekért harcolni, hacsak nem történik valami azokkal, akik előled indultak, vagy nem megy minden tökéletesen. Ma ez a két körülmény nem állt fenn, mert az első kerékcserénél forgalomban találtuk magunkat. Mindenki a határig akart elmenni az abroncsokkal, hogy elkerülje a lassabb autókat, de mi talán, ha egy körrel korábban hozzuk be az autóinkat, akkor más lett volna a forgatókönyv, így azonban Rosberg Mercedes-e mögött találtuk magunkat, amely az egyik legnehezebben megelőzhető autó. A bokszutca forgalma pedig Massát megfosztotta két nagyon fontos másodperctől. A második szakaszban Fernando nagyon gyors volt, így néhány körrel tovább kint hagytuk őt a pályán, így Felipe elé kerülhetett. Miután szabad volt előtte a pálya a spanyol megmutatta, hogy mit is tud az autó, de ekkor már túl késő volt, hogy az előtte lévőket támadni tudja. Mi itt kipróbáltunk egy új első szárnyat és annyi adatot gyűjtöttünk a 2012-es autónk számára, amennyi csak lehetséges volt, míg az első jelek nagyon pozitívak, bár ezeket az adatokat még nagyon körültekintően kell tanulmányoznunk. Tisztában vagyunk azzal, hogy javítani kell az időmérő teljesítményünkön, ha jobb eredményeket akarunk elérni.”

 

Forrás: F1Hunagry

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás