Hivatalos Ferrari nyilatkozatok a Kanadai Nagydíj után

raikonenA Ferrari újfent nem lehet boldog az eredménnyel. Egy 6-dik hely Fernando Alonso. és egy 10-dik hely Kimi Räikkönen által.

Marco Mattiacci, csapatfőnök:
“Mielőtt Montrealba indultunk, tudtuk, nem lesz könnyű versenyünk, mert ennek a pályának a karaktere nem fekszik autónknak. A végeredmény nem kielégítő, messze nem, de látva a hétvégi, teljesítménybeli javulást azt mutatja, ahhoz, hogy a legtöbbet ki tudjuk hozni a csomagból, azokra a területekre kell koncentrálni, ahol ellenfeleink még előnyben vannak. Ma láthattok, hogy néhány csapat megbízhatósági problémákkal küzdött és fő riválisaink képesek voltak a Mercedes által nyújtott lehetőségből a legtöbbet kihozni. Gratulálok Ricciardónak pályafutása első győzelméhez. Ami a jövőt illeti, nem akarok jósolni, de arra fogom kérni a csapatot, vizsgálják felül munkájukat és dolgozzanak együtt, maximálisan azon fáradozzanak, hogy pilótáink sokkal jobb eredményért tudjanak harcolni.”

Fernando Alonso:
“Megnézve a verseny utolsó, vad részét, ma néhány szerencsés pontot szereztünk, de nem lehetünk elégedettek a végeredménnyel, mivel célunk az volt, hogy ennél jobbak legyünk. A futam elején sebességem nem volt jó és nem voltam elégedett az autóm egyensúlyával. Majd a második etapban, amikor a pálya kezdett javulni, jó ritmust találtunk és sikerült az elől haladókat utolérni. De nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy csatlakozzunk a küzdelemhez. Amit a Red Bull tett a versenyen az azt mutatja, milyen gyorsan változhatnak a dolgok a Formula-1-ben és további motivációt kell, hogy jelentsen ez számunkra ahhoz, hogy elérkezzünk arra a pontra, ahol a futamgyőzelemért tudunk harcolni. A hétvégén némi előrelépést értünk el, különösen aerodinamikai téren, de a többiek is javultak, most, annyit tehetünk, hogy tovább folytatjuk a munkát, valamint a lehető legjobban készülünk a következő versenyekre.”

Kimi Räikkönen:
“Tudtuk, nem lesz könnyű verseny, mert ezen a pályán nem voltuk elég gyorsak az egyenesekben és problémáink voltak a lassú kanyarokban. Ezen felül, ma soha nem volt tiszta a pálya előttem, mindig más autók mögé ragadtam be. A futam elején problémám volta a fékekkel és az autóm kezelhetősége sem volt megfelelő. Majd néhány kör után a gumik elkezdtek jobban működni. Sokáig Kvyat Toro Rossóját követtem és ezzel fontos időt veszítettem. Habár jelenleg úgy tűnik, semmi nem alakul jól számunkra, de az új fejlesztési csomag sok lehetőséget nyújt számunkra, csak még jobb kiegyensúlyozottságot kell találni.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“A gumikopás komoly hatással volt a mai versenyre, minden ehhez kapcsolódó paramétert a hőmérséklet befolyásolt, mivel ma, ahogyan várható volt, nagyon meleg volt. A rajt nem volt könnyű, mert hátulról indultunk és itt, szinte majdnem lehetetlen előzni. A biztonsági autó az első körben a pályára jött, amely csökkentette az üzemanyag-fogyasztás körüli problémát, majd a második etapban, tiszta pályán javult a sebesség, de még így is nehéz volt javítani pozíciónkon. Fernando első kerékcseréje után Vergne elé tért vissza a pályára, míg Kimi Kvyat mögött időt veszített, de végül sikerült előznie. Az utolsó etapban az előttünk állókra sikerült felzárkózni, Fernandóval nagyon jó volt a sebességünk, de lehetetlen volt előzni. Néhány fejlesztést hoztunk ide az F14 T-hez és bár nem olyan eredményt értünk el, mint vártuk, továbbra is folytatni fogjuk az autó fejlesztését, ezen a téren hozzáállásunk nem változik.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás