Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Japán Nagydíj után

A Ferrari nyolc pontot szerzett a Japán Nagydíjon, köszönhetõen Kimi Räikkönen harmadik és Felipe Massa nyolcadik helyének. Ezzel az eredménnyel a Ferrari visszavette vezetõ helyét a konstruktõrök világbajnokságában, míg Felipe öt pontra csökkentette lemaradását a pilóták világbajnokságában. Massa visszaesett, miután ûtközött Hamiltonnal a verseny elején és boxutca-áthajtásos bûntetést kapott ezért. Räikkönen az elsõ kanyarban veszített sokat, amikor a pole pozícióból induló Hamilton kifékezte õt és a Ferrari pilótáját széles kanyarvételre kényszerítette. Massa a nyolcadik helyen ért célba, de egy helyet még javított a verseny után, mert Sebastian Bourdais idõbûntetést kapott Massával történt ûtközéséért.

Kimi Räikkönen:
"Habár a harmadik hely egy rossz eredménysorozat végét jelenti, kissé csalódott vagyok, mert ma nyerhettûnk volna. A rajtnál jól indultam, de az elsõ kanyarba a két McLaren gyorsan érkezett a fékezési ponthoz és megakadályozták, hogy be tudjak fordulni, így elhagytam a pályát. Sok helyet veszítettem és a középmezõnyben találtam magam. Ezen felûl az autó nem volt egészen jó, egyik McLaren meglökött: a kormányozhatóság gyengébbé vált és további sérûlések is voltak. Megpróbáltam a legjobban menni, de nem voltam olyan gyors, mint amennyire reméltem, kûlönösen a második etapban. A második boxkiállás elõtt közel voltam Kubicához, de nem tudtam megelõzni a boxkiálláskor, mert a bevezetõ körben Rosberg mögött találtam magam. Ezt követõen többször megpróbáltam megelõzni Robertet, de jól védte pozícióját. Egy ponton közel mentem hozzá a hármas kanyarban, de a kûlsõ íven voltam és nem volt helyem, így elhagytam a pályát. Ezt követõen elkezdett a gumi szemcsésedni és így nem tudtam utólérni. Mindenesetre, örûlök, hogy fontos pontokat tudtam szerezni a csapatnak."

Felipe Massa:
"Szokatlan verseny volt mindennel egyûtt, ami történt a pályán. Végûl, a hetedik hely nem katasztrófa, mivel legközelebbi ellenfelem nem szerezett pontot. A rajtnál jól indultam, megelõztem Alonsot és Kovalainent. Ekkor Hamilton a határ után fékezett és szendvicsben találtam magam két autó között, egyik a kûlsõ, másik a belsõ íven volt és ahogy tudtam fékeztem, hogy mögöttûk tudjak maradni. Azt hiszem kûzdelem Hamiltonnal, amely ezt követte, kemény, de sportszerû volt és a boxutca-áthajtásos bûntetés nagyon sûlytotta versenyem. A második etapban a kemény keverékû gumival az autó szárnyalt, amely nagyon bíztató a következõ versenyekre. A Bourdais-zal történt esetrõl azt hiszem keveset kell mondani: már beérkeztem a kanyarba és õ hátulról meglökött és megpördûltem. A Webberrel történt esetnél láttam a rést a belsõ oldalon és oda mentem. Kicsit közelített felém, én pedig a falhoz, amely ijesztõnek tûnt, de a pilótafûlkébõl más volt a helyzet. Mindenképpen ez nagyon fontos pillanat volt a versenyben és megpróbáltam. Most mindent bele kell adni a következõ két versenyen. Nagyszerû lehetõségeink vannak és ezt ki kell használnunk."

Stefano Domenicali, csapatvezetõ:
"Keserédes érzés a fuji verseny után. Az egyik kezûnk sajnálkozik, hogy nem sikerûlt kihasználni a nagyszerû lehetõséget: ma azt láttuk, hogy ezen a hétvégén bármi megtörténhet. Egy okból, vagy másikból, a tegnapi rosszul sikerûlt idõmérõ edzés után a rajtnál káosz volt, amelyet nem tudtunk kihasználni. A másik oldalról viszont elégedettek vagyunk, mert visszavettûk vezetõ helyûnk a konstruktõri világbajnokságban és Felipe faragott hátrányából a pilóták pontversenyében. Ma a brazil pilótánk elképesztõ versenyt futott, hihetetlenûl jött elõre néhány nagyszerû elõzéssel, nagy érettséget mutatva. Kimi jó versenyt futott, a harmadik helyen fejezte be a versenyt, amely egy hosszû, rossz ût vége és fontos pontokat szerzett ezzel a csapatnak. Autója nem volt tökéletes a McLarennel az elsõ kanyarban történt ûtközést követõen és majdnem mindig forgalomban volt. Valóban, a lekörözöttek kritikus pillanatban feltartották, a második boxkiállása elõtt, amely azt jelentette, hogy nem sikerûlt a második helyre visszatérnie.
Szeretnék gratulálni a boxcsapatnak. A szingapûri történések után kûlönös nyomás alatt voltak, de nagyszerûen dolgoztak. Most rögtön Sanghaj következik a Kínai Nagydíjjal. Célunk továbbra is ugyanaz: folytatni kell a kemény munkát és a lehetõ legjobb eredményt kell elérni."

Luca Baldisserri, csapatmenedzser:
"Minden bizonnyal, nehéz verseny volt, amelyet befolyásolt a rajt. Csalódás, mert nagyszerû lehetõségûnk volt, amely a verseny során kiderûlt. Kûlönösen Felipe nyûjtott nagyszerû teljesítményt a hihetetlen köridõkkel. Kimi saját versenyét futotta, de egy kicsit szenvedett a második etapban, nem tudott Kubicával menni. Azonban, lehet, hogy sikerûlt volna megelõznie a boxkiálláskor, ha nem kerûl forgalomba a bevezetõ körében. Hat pontja nagyon fontos a konstruktõri világbajnokságban. Az F2008 nagyon versenyképesnek bizonyult ezen a pályán és azt hiszem, hogy hasonló lesz Kínában is. Mindent beleadunk az utolsó két versenyen."

Forrás: F1Hungary

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás