Hamiltoné a pole Mogyoródon, összetörtek egy Ferrarit
Nagy előnnyel nyerte a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérőjét Lewis Hamilton, aki minden trükköt bevetett, hogy kizökkentse a bajnoki rivális Max Verstappent. Sikerült is neki, a holland csak harmadik lett.
Napos időben, 29 fokos levegő- és 61 fokos aszfalthőmérséklet mellett vette kezdetét az idei év 11. időmérő edzése a Hungaroringen, a 2021-es Forma-1-es Magyar Nagydíjon. A harmadik szabadedzés eredményei alapján – szokásos módon – Lewis Hamilton és Max Verstappen tűntek a legesélyesebbeknek.
A Q1 elején nem tudott a pályára gurulni Mick Schumacher: a német összetörte a Haas autóját a harmadik szabadedzésen. A javítás részeként váltót kellett cserélni, ami öt helyes rajtbüntetést jelent a Forma-2 tavalyi bajnokának, így több mint valószínű, hogy az utolsó helyről rajtol Schumacher a vasárnapi futamon.
Elsőként az AlphaTaurival Cunoda Juki gurult a forró pályára, de a versenyzők nem kapkodták el a mért körök megfutását. Öt perccel a bokszutca nyitása után kezdett el igazán megtelni a Hungaroring, ezt követően futották meg az élcsapatok is első köreiket. Az első pengeváltásokat követően Red Bull, Mercedes, Mercedes volt a sorrend Verstappen, Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben.
Percekkel a Q1 vége előtt nemigen nézett ki úgy, hogy nagy meglepetést látunk: kieső helyen állt Cunoda, a két Williams és a két Haas. Schumachernek végül nem is készült el az autója időben, így neki semmilyen javításra sem maradt lehetősége. A többiek sem tudtak annyit javítani, hogy elmozduljanak a kieső helyekről. George Russell ezzel először nem jutott tovább idén a Q1-ből a Williamsszel.
A Q2-ben taktikázni kezdtek a csapatok, ami a gumiválasztást illeti: a két Red Bullra és a két Mercedesre sárga oldalfalú közepes abroncsok kerültek, a többiek lágy gumikkal próbáltak továbbjutni.
Az első körök után Hamilton állt az élen kéttizedes előnnyel Verstappen előtt. A lágy gumikon azonban a ferraris Charles Leclerc kettéválasztotta őket, Carlos Sainz azonban szintén jó körön volt, de a falnak csúszott az utolsó kanyarban. Nagyon nem tört össze a vörös autó, önerőből tovább tudott volna haladni, ha letörött első szárnya nem szorul be az autó alá. Az incidens miatt megszakították az időmérőt.
A piros zászló visszavonásakor 6 perc 40 másodperc maradt a Q2-ből. Ekkor Lando Norris (McLaren), Lance Stroll (Aston Martin), Sainz és a két Alfa Romeo álltak kieső helyen. A hajrában ez azonban változott: a szakasz végén Daniel Ricciardo volt az a McLaren-versenyző, aki a kiesőzónában ragadt. A végén Verstappen feltette a lágy gumikat, és azokon be is fejezte mért körét, így ő is lágy gumikon indul, ahogy csapattársa, Sergio Perez is. Csak a két Mercedes-pilóta döntött úgy az első tízből, hogy a közepes gumikon rajtolnak.
A Q3-as első felfutások után a Mercedesek komoly előnybe kerültek: Hamilton 3 tizedet adott Bottasnak, míg Verstappen hátránya a harmadik helyen már fél másodperc volt. A hollandot Perez, Leclerc, Esteban Ocon (Alpine), Pierre Gasly (AlphaTauri), Fernando Alonso (Alpine) és Norris következtek, Sebastian Vettel csak később futott mért kört az Aston Martinnal. A négyszeres világbajnoknak ez volt az egyetlen próbálkozása az utolsó szakaszban.
A fináléra mindenki feltette maradék új gumijait. Hamilton és Verstappen egymás mögött kezdték el az utolsó kört, a brit pedig szándékosan nagyon lassan indultak el mért körükre. Emiatt Verstappen épphogy nem késte le mért köre kezdetét, de Perezt már idő előtt leintette a kockás zászló. Az élen nem történt változás, így Hamilton megszerezte pályafutása 101. pole-pozícióját Bottas és Verstappen előtt.
Perez végül a feltartás ellenére is negyedik lett Gasly, Norris, Leclerc, Ocon, Alonso és Vettel előtt.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’15.419 | – |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’15.734 | 0.315 |
3. | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1’15.840 | 0.421 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull/Honda | 1’16.421 | 1.002 |
5. | Pierre Gasly | AlphaTauri/Honda | 1’16.483 | 1.064 |
6. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’16.489 | 1.070 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 1’16.496 | 1.077 |
8. | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’16.653 | 1.234 |
9. | Fernando Alonso | Alpine/Renault | 1’16.715 | 1.296 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin/Mercedes | 1’16.750 | 1.331 |
11. | Daniel Ricciardo | McLaren/Mercedes | 1’16.871 | 1.452 |
12. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1’16.893 | 1.474 |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 1’17.564 | 2.145 |
14. | A.Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1’17.583 | 2.164 |
15. | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | – | – |
16. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda | 1’17.919 | 2.500 |
17. | George Russell | Williams/Mercedes | 1’17.944 | 2.525 |
18. | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1’18.036 | 2.617 |
19. | Nikita Mazepin | Haas/Ferrari | 1’18.922 | 3.503 |
20. | Mick Schumacher | Haas/Ferrari | – | – |
Forrás: Vezess.hu