Hamilton uralkodott, a Ferrari leszerepelt

Mialatt Lewis Hamilton érett versenyzéssel megnyerte az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat, addig a Ferrarik estek-keltek a pályán. A dobogóra a BMW és Williams egy-egy pilótája állhatott fel. Elképesztõen változatos és kaotikus versenyt hozott az 2008-as Forma-1-es idény elsõ versenye. Mindössze heten fejezték be a 22 tagû mezõnybõl az Ausztrál Nagydíjat, ahol háromszor is pályán járt a biztonsági autó.

Lewis Hamilton a Bahreint idézõ 37 fokos melegben sokkal gyorsabb volt, mint a mögûle induló Robert Kubica, ezért hamar ellépett, és csak a bokszkiállásai idejére adta át az elsõ helyét, nem is érzékelt tûl sokat a mögötte zajló káoszból. A fiatal pilótának ez volt pályafutása ötödik gyõzelme.

A dobogóra Nick Heidfeld és Nico Rosberg állhatott még fel, akik szintén kimaradtak a kalamajkából, a taktika döntött közöttûk, a BMW-s a bokszban vette át a nyolc pontot érõ helyet, még a rajtnál elé kerûlt ellenfelétõl. Rosberg F1-es pályafutásában elõször állhatott a dobogóra, nem rossz a gyári támogatást nélkûlözõ Williams-szel. Fõleg ûgy, hogy Kazuki Nakajima is pontot szerzett a hetedik helyen, õ ûtötte el – szó szerint – a BMW-t a dupla pontszerzéstõl, miután hátulról nekiment Kubicának.

Heikki Kovalainen a másik McLarennel több ûzemanyaggal vágott neki a futamnak, ezért tovább tudott a pályán maradni, így a bokszban megelõzve Robert Kubicát feljött a második helyre, késõbb azonban a biztonsági autós fázisban kellett tankolnia, így csak ötödik lett.  Pedig egy körrel a vége elõtt még megelõzte a negyedik helyen autózó Fernando Alonsót, de autója ezután egy pillanatra lelassult, így a Renault versenyzõje visszavette az öt pontot érõ helyet. Alonso nagyon kûzdött a gyengének tûnõ autóval.

A Ferrari biztos nem ilyen versenyre számított. Felipe Massa – igazolta azokat, akik azt mondták, hogy nem jó kipörgésgátló nélkûl – az elsõ kanyarban megpördûlt, és falnak ûtközött, emiatt gyorsan a bokszba hajtott ûj elsõ vezetõszárnyért – ezzel a mezõny végére kerûlt. Késõbb ugyan próbálkozott, de összeûtközött David Coultharddal. Még ekkor is tovább tudott menni, de nem sokkal késõbb megállt a Ferrari a brazil alatt.

Kimi Räikkönen remekûl rajtolva a 15-rõl a nyolcadik helyig jött elõre, majd egykerékcserés taktikájának köszönhetõen feljött a harmadik helyre. ám amikor csapattársa ûtközése okán bekûldött biztonsági autó miatt utolérte, majd megtámadta Heikki Kovalainent, a kopott és lehûlt gumikon hibázott és kicsûszott, s a mezõny végén találta magát. Késõbb, amikor ismét ledolgozta hátrányát ismét hibázott és megpördûlt a világbajnok.Szerencséjére Timo Glock hatalmas balesete miatt ismét a pályára hajtott a safety car, s a finn ismét pontokért harcolhatott, de ekkor meg az autó hibásodott meg és három körrel a vége elõtt õ is kiállt.

Nulla pont a Ferrarinak, erre kevesen fogadtak volna.

A téli teszteken mutatott gyenge teljesítménye ellenére igencsak versenyképesnek mutatkozott a Honda. Igaz, csak Rubens Barrichello élte tûl a rajtot, de õ remekûl ment. Ha nem hívják tankolni a biztonsági autós fázis alatt – amikor tilos – és nem kap bûntetést, még a hatodiknál is jobb lehetett volna.

ám lehet, hogy nem tarthatja meg a pontjait, mert állítólag a futam után az FIA viszgálatot kezdett a fennti eset kapcsán. Nemcsak Barrichello kiállása, de a visszajövetel is szabálytalan volt, piros lámpánál jött ki a bokszból, amiért a mûltban kizárás járt. Ezzel Räikkönen kapna egy pontot.

ûgy tûnt, Sebastien Bourdais kiemelkedõen debûtál a Forma-1-ben, de két körrel a vége elõtt meghibásodott az autója, így a negyedik helyrõl kellett kiállnia. ám mivel teljesítette a futam 90 százalékát, így a nyolcadik helyért kapott egy pontot.

Auszrál Nagydíj, Melbourne, 2008.03.16.

# Pilóta Csapat Idõ
 1.  L. Hamilton  McLaren-Mercedes  1:34:50.616
 2.  N. Heidfeld  BMW Sauber  + 5.478
 3.  N. Rosberg  Williams-Toyota  + 8.163
 4.  F. Alonso  Renault  + 17.181
 5.  H. Kovalainen  McLaren-Mercedes  + 18.014
 6.  R. Barrichello  Honda  + 52.453
 7.  K. Nakajima  Williams-Toyota  + 1 kör
 8.  S. Bourdais  Toro Rosso-Ferrari  + 2 kör
 9.  K. Räikkönen  Ferrari  + 3 kör
 10.  R. Kubica  BMW Sauber  kiesett
 11.  T. Glock  Toyota  kiesett
 12.  T. Sato  Super Aguri-Honda  kiesett
 13.  N. Piquet  Renault  kiesett
 14.  F. Massa  Ferrari  kiesett
 15.  D. Coulthard  Red Bull-Renault  kiesett
 16.  J. Trulli  Toyota  kiesett
 17.  A. Sutil  Force India-Ferrari  kiesett
 18.  M. Webber  Red Bull-Renault  kiesett
 19.  J. Button  Honda  kiesett
 20.  A. Davidson  Super Aguri  kiesett
 21.  S. Vettel  Toro Rosso-Ferrari  kiesett
 22.  G. Fisichella  Force India-Ferrari  kiesett

A futam után mondták:

Lewis Hamilton:

Jól startoltam, Robert Kubica közel volt hozzám, de megtartottam a helyem. Utána csak a gumikra figyeltem, vigyáztam rájuk, felvettem az ûtemet és a saját tempómban hajtottam. A biztonsági autó miatt nehezebb dolgom volt, melegen kellett tartani a gumikat, a féket. Jó stratégiát dolgoztunk ki, de szerencsém is volt. Nem aggódóm a Ferrari tempója miatt, mert lehettûnk volna még ennél is gyorsabbak. álom volt vezetni a kocsit, még a tavalyinál is sokkal jobb.

Nick Heidfeld:

ûgy tûnt, nem lesz tûl jó verseny, de amit elvesztettem a rajtnál (Rosberg megelõzte – a szerk.), azt a bokszban sikerûlt visszaszereznem. Utána a biztonsági autóval is szerencsém volt. Kimaradtam a drámákból, egyedûl Felipe Massa kipördûlését láttam.

Nico Rosberg:

Hálás vagyok a csapatnak, óriási munkát végeztek. Remek dolog a dobogón állni. Remekûl rajtoltam, ez segített, hogy ilyen jó versenyem legyen. Az autó végig kiegyensûlyozott volt.

A világbajnoki pontverseny állása:

Konstruktõrök:
1. McLaren: 14 pont
2. Williams, BMW: 8-8
4. Renault: 5
5. Honda: 3
6. Toro Rosso: 1

Pilóták:
1. Hamilton:10 pont
2. Heidfeld: 8
3. Rosberg: 6
4. Alonso: 5
5. Kovalainen: 4
6. Barrichello: 3
7. Nakajima: 2
8. Bourdais: 1

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás