Hamilton simán behúzta!

Lewis Hamilton tökéletes versenyzéssel nyerte a lassan csordogáló Szingapúri Nagydíjat. Rosberg és Vettel szenvedett, a dobogóra a világbajnok mellett a toyotás Timo Glock és Fernando Alonso állhatott. A németekkel mindig történt valami a versenyen. Lewis Hamilton sima rajt-cél gyõzelmet aratott a Forma-1 történetének második éjszakai versenyén. A mclarenes a szingapúri diadallal idei második és pályafutása tizenegyedik gyõzelmét aratta. Timo Glock a tavalyi magyarországi futam után másodszorra lett második, míg Fernando Alonso teljesítette, amire annyira vágyott, és idén elõször végre dobogóra állhatott.

A pole-ból rajtoló világbajnokra komoly veszélyt a futam alatt nem jelentett senki még annak ellenére sem, hogy a KERS-et már három kör után lekapcsoltatta vele a csapat. Míg Hamilton simán startolt, a mellõle induló Sebastian Vettelt megelõzte a harmadik rajkockából induló Nico Rosberg. Az elsõ körben Mark Webber vívott az elõrelépésért kemény csatát, de végül Fernando Alonso és Timo Glock is megelõzte.

A toyotás egyébként a verseny elején elhagyott egy szárnydarabot, így a pálya egyik szakaszán körökön keresztül sárga zászló volt érvényben, mire eltakarították a törmeléket.

Rosbergnek és Vettelnek sem alakult jól a futam, a williamses német ugyanis az elsõ kiállása után a záróvonalat – pontosabban a kerékvetõt – átlépve tért vissza a pályára, amiért bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott. A letöltésre azonban csak hat körrel késõbb került sor, mert ahogyan számítani lehetett rá, a biztonsági autó is színre lépett.

A safety cart Adrian Sutil és Nick Heidfeld balesete miatt kellett beküldeni, ugyanis a Force India pilótája egy elszámított elõzési kísérletnél hozzáért az elõtte haladó Jaime Alguersuari autójához, megpördült, majd orral belehajtott a BMW-s honfitársa járgányába, aki ki is esett.

A biztonsági autós szakasz alatt a Toro Rosso újonca, Alguersuari bakizott a bokszban, a kelleténél korábban akart indulni, és ahogy tavaly Massa és Webber, magával rántotta a tankolócsövet és a fél szerelõgárdát. Sérülés azonban nem történt, és a pilóta is folytathatta.

Rosberg a safety car távozása után letöltött büntetését követõen a mezõny hátsó felébe esett vissza, ezután Vettel üldözte Hamiltont, de hiába volt a közelében, elõzésre nem volt esélye, és végül elõbb is kellett kiállnia a mclarenesnél. A kerékcserénél kapkodott a Red Bull-os, gyorshajtás miatt õt is bokszutca-áthajtással "jutalmazták", igaz, nem esett vissza olyan drasztikusan, mint honfitársa.

Vettel kínjait már csak tetézte, hogy a jobboldali visszapillantója anyaghiba miatt önállósult, és hogy egy kerékvetõ a diffúzorából borotvált le néhány darabot.

A Red Bullok fékproblémákkal is küszködtek, Webber jobb elsõ tárcsája a 45. körben adta fel végleg a célegyenes végén, az ausztrál a gumifalban fejezte be a versenyt. Vettelt hagyták versenyezni, de a testvércsapat, a Toro Rosso mindkét pilótáját kihívta.

Míg Hamilton zavartalanul vezetett, mögötte a kiváló taktikával a második helyre felhozott Glockkal és Alonsóval, a negyedik helyért csata zajlott 6-7 körrel a vége elõtt: a szintén ragyogó stratégiával az ötödik helyre – Barrichello elé! – kapaszkodott Button egyre inkább felzárkózott a fékeket kímélõ Vettelre, de végül fel kellett adnia, mert nála is ugyanolyan problémák jelentkeztek, mint a németnél.

A brawnosok mögött az utolsó két pontszerzõ helyen a McLaren másik pilótája, Heikki Kovalainen és a BMW-s Robert Kubica ért be.

Bár a hétvége elõtt Kimi Räikkönen még a dobogóban reménykedett, a Ferrari tökéletesen versenyképtelen volt a futamon.

A címért folytatott küzdelem szempontjából nem sok minden változott: Button egy ponttal, 15-re növelte elõnyét csapattársával, Barrichellóval szemben, ami persze rossz hír a brazilnak, hiszen már csak három versenye maradt az esetleges fordításra.

Szingapúri Nagydíj, verseny:
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h56:06.337
2. Glock Toyota (B) + 9.634
3. Alonso Renault (B) + 16.624
4. Vettel Red Bull-Renault (B) + 20.261
5. Button Brawn-Mercedes (B) + 30.015
6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 31.858
7. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 36.157
8. Kubica BMW Sauber (B) + 55.054
9. Nakajima Williams-Toyota (B) + 56.054
10. Raikkonen Ferrari (B) + 58.892
11. Rosberg Williams-Toyota (B) + 59.777
12. Trulli Toyota (B) + 1:13.009
13. Fisichella Ferrari (B) + 1:19.890
14. Liuzzi Force India-Mercedes (B) + 1:33.502

Leggyorsabb kör: Alonso, 1:48.240

Kiesõk:

Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 48
Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 48
Webber Red Bull-Renault (B) 46
Sutil Force India-Mercedes (B) 24
Heidfeld BMW Sauber (B) 20
Grosjean Renault (B) 4

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás