Hamilton nyerte a rajtversenyt

Ismét a rajt döntött a Mercedes versenyzői között: Lewis Hamilton már az első kanyarban lerendezte csatájukat, és idei harmadik futamgyőzelmével újra az élre állt a bajnokságban. Ötödször is kettős győzelmet aratott a Mercedes! Sebastian Vettel a rajtnál támadni próbált, helyette viszont elbukta a dobogó harmadik fokát Max Verstappennel szemben.

„Minden a rajtnál dőlt el” – mondta Wéber Gábor a Spanyol Nagydíj leintése után, amely startnak fontosságára Lewis Hamilton már a pilótaparádé során felhívta a figyelmet. Márkatársa, Valtteri Bottas viszont magabiztosságról beszélt, aztán végül a rajtnál valóban minden el is dőlt. A magabiztosság is…

Az első kanyarba az első hármas (BOT, HAM, VET) gyakorlatilag egymás mellett érkezett meg. A legjobb helyzetben, belső íven a Hamilton volt, aki meg is szerezte az első helyet, így csak Bottas és Vettel neve mellett maradt csak kérdőjel.

A német kissé elfékezte magát, Bottas pedig nagyon közel került ahhoz, hogy szendvics-töltelékként a pálya szélén végezze. Végül Bottas megúszta és nagy hátránnyal, de beállhatott a második helyre, Vettel viszont ismét gondban volt, pedig még csak a második kanyarnál jártunk.

Csapattársa érkezett meg mellé, de végül a német olyan helyre sodródott, hogy Leclercnek kissé vissza kellett vennie. Az egészből az lett, hogy a negyedik helyről rajtoló Max Verstappen elment Vettel mellett is és így a 3. kanyar után a sorrend a következőképpen alakult: HAM, BOT, VER, VET és LEC.

A rajt legnagyobb vesztese a mclarenes Lando Norris volt, aki a 10. helyről a 16-ra esett vissza (később meg ki a versenyből), de a 14-ről induló Kimi Räikkönen is visszaesett kicsit, amikor a négyes kanyart kiszélesítette.

De nagy vesztese volt az indítókörnek a négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel is, aki az említett elfékezés miatt szenvedni kezdett az autójával. Olyannyira, hogy a csapattársa már a hetedik kör végén elkezdte támadni őt. Kenyértörésre nem került sor, helyette a 12. forduló elején Vettel elengedte a márkatársát, aki így elviekben a harmadik helyen hajtó Verstappen nyomába eredhetett.

A tempókülönbség azonban nem volt meg a Red Bullhoz képest, de a csere fontosságát alátámasztotta, hogy Vettel viszont egyre jobban lemaradt. A 20. körre már egy kerékcserényi hátránya volt a ferrarisnak a vezető Hamiltonhoz képest, de eddigre meg is született a döntés: Vettelt a bokszba hívták, ami után a német a 9. helyre érkezett vissza (a bal hátsónál gondok voltak, így egy kicsi időveszteséggel ért véget a kitérő). De raeagált a Red Bull is Verstappennel, aki pedig a csere után az ötödik pozícióba került.

A 26. körben Leclerc is a bokszba hajtott, nála is hibáztak a kerékcserénél, de így is márkatársa elé érkezett vissza. Kemény keveréket kapott, és így egyértelmű volt (akkor annak tűnt), hogy végigmegy a futamon ezzel a szettel. Mivel Vettel közvetlenül Leclerc mögé zárkózott, mindenki azt gondolta, hogy a monacói azonnal visszaadja a futam elején kapott elengedést. Erre azonban várni kellett úgy 10 kört, ami nem volt ideális a gumik és az idő szempontjából.

A cserének köszönhetően azért a négyszeres világbajnok némi előnyre szert tudott tenni. Hamarosan bokszba hajtott a két Mercedes is. Vettel kényszerű korai kiállása után úgy tűnt, csak ő lesz két kiálláson, de a 46. kör mindent felborított.

Azaz csak Lance Stroll és Lando Norris borult fel majdnem, miután az első kanyarban a Force India versenyzője hamar csukott kaput az előzni próbáló mclarenes előtt. Mindketten kiestek, törmelékek szerteszét, így jött a biztonsági autó.

Bottas épp volt kinn cserélni, de jött Hamilton is, így maradt a Mercedes 1-2, Verstappen a 44. körben cserélt, tartotta a 3. helyet, ahogy Vettel is a negyediket. Leclerc sem veszített pozíciót, pedig gyorsan kiállt egy frissítésre.

Nyolc körig ment így a vonatozás, majd elindult a mezőny. Az egyetlen várható támadást Leclerctől vártuk, aki Vettelhez képet jó pár kör gumielőnyben volt. A 2019-es Spanyol Nagydíj azonban ebben az esetben sem hozott izgalmat.

A rajtnál volt egy csere az élen, de ez mit sem változtatott azon a tényen, hogy a Mercedes ötödik kettős győzelmét aratta idén. A tabellán persze történt változás: házon belül például, hiszen Hamilton(112) átvette márkatársától(105) a vezetést, de Verstappen(66) is megelőzte Vettelt (64). A gyorskörért járó plusz pont egyébként Hamiltoné lett.

A nap versenyzője végül Max Verstappen lett, aki még a futam elején, a négyes kanyar külső íven mutatott be egy szép előzést Vettelen, és ezzel megalapozta dobogós helyezését a futam végére.

Amely szakaszra azért maradt némi izgalom, de csak a hetedik hely környékén. Ott ugyanis a HAAS versenyzői, Kevin Magnussen és Romain Grosjean hajtottak. A francia mindent megtett, hogy megelőzze csapattársát, de kétszer is lement a pályáról az első kanyarban és végül a gumijai is elkezdték felmondani a szolgálatot. Ez odáig fajult, hogy Grosjeant az utolsó pontszerző helyen intették le. Sikeresen elébe férkőzött Carlos Sainz és Danyiil Kvjat is.

A Spanyol Nagydíj végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő
1. Lewis Hamilton  Mercedes 1 ó  p , mp
2. Valtteri Bottas Mercedes +4,074 mp
3. Max Verstappen Red Bull-Honda +7,679 mp
4. Sebastian Vettel Ferrari +9,167 mp
5. Charles Leclerc Ferrari +13,361 mp
6. Pierre Gasly Red Bull-Honda +19,576 mp
7. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +28,159 mp
8. Carlos Sainz McLaren-Renault +32,342 mp
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Honda +33,056 mp
10. Romain Grosjean Haas-Ferrari +34,614 mp
11. Alexander Albon Toro Rosso-Honda +35,445 mp
12. Daniel Ricciardo Renault +36,758 mp
13. Nico Hülkenberg Renault +39,241 mp
14. Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari +41,803 mp
15. Sergio Pérez Racing Point-Mercedes +46,877 mp
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari +47,691 mp
17. George Russell Williams-Mercedes +1 kör
18. Robert Kubica Williams-Mercedes +1 kör
19. Lance Stroll Racing Point-Mercedes kiesett
20. Lando Norris McLaren-Renault kiesett
Leggyorsabb kör: Lewis Hamilton, 1:18,492 mp

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás