Hamilton nyert az esös versenyen
Miközben a legtöbb pilóta kelt-fekûdt az esõ áztatta Silverstone-i pályán, addig Lewis Hamilton kiemelkedõ versenyzéssel szerezte meg a gyõzelmet. A taktikai gyõzelem a harmadik helyen befutó Hondáé. A hét közepén beígért esõ káoszfutammá változtatta a 2008-as Brit Nagydíjat, amelyet végûl a hazai közönség legnagyobb örömére Lewis Hamilton nyert meg. A 23 éves fiûnak ez az idei harmadik, pályafutás során a hetedik gyõzelme. ám ennél is több: "Ez volt a legnehezebb verseny, amin részt vettem – mondta Hamilton. Már mikor vezettem, tudtam, ha ezt megnyerem, akkor pályafutásom legjobb versenye lesz. Annyira esett, hogy bepárásodott a sisakom, fel kell nyitnom a rostélyt és letörölnöm a párát."
A második helyet a fantasztikus esõs versenyzést bemutató Nick Heidfeld, míg a harmadikat Ross Brawn taktikai érzékével a hondás Rubens Barrichello szerezte meg.
Lewis Hamilton már a szemetelõ esõben induló futam rajtnál megelõzte Kimi Räikkönent és Mark Webbert is, sõt azonnal támadta az élrõl induló Heikki Kovalainent. Ez akkor még nem jött össze, de annyival gyorsabb volt, mint csapattársa, hogy pár kör után, már az élen száguldott, amit nem is adott át a futam végig.
Elsõségére csak Kimi Räikkönen volt veszélyes, aki kihasználta Heikki Kovalaien megforgását a futam elsõ felében és felzárkózott a britt mögé. Csakhogy a Ferrari eltaktikázta magát!
Hamilton és Räikkönen egyszerre tankoltak, de a komoly kûlönbség volt a gumitaktikában. Miközben a McLaren ûj esõgumikat rakott fel, addig a Ferrarinál fennhagyták a már kopott abroncsokat. Az olaszok abban bíztak, hogy a pálya tovább szárad – épp alig csepergett – és ha slickké kopnak a gumik, akkor elõnyben lesznek. Csakhogy elkezdett szakadni az esõ, szinte rögtön a kerékcsere után.
Ezután körönként 5 másodpercet kapott a finn. ám nemcsak lemaradt, de Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld, Robert Kubica, és Nelson Piquet is elment mellette.
Alonsónak sem jött be a hasonló trûkk, de Renault legalább hat kör után belátta a hibáját, és visszament gumikért. A Ferrari nagyon sokat várt, mire eldöntötték, hogy végre adnak a világbajnoknak esõgumit, de akkorra több mint két perces hátrányba kerûlt Hamiltontól. Elképesztõ baki a Ferraritól.
ám a finn nem adta fel, megkezdte a felzárkózást az ûj esõgumikon.
Az esõben ezalatt a BMW-k voltak a leggyorsabbak Heidfeld kétszer is két ellenfelét elõzte meg egyszerre, azaz két elõzésben négy helyet jött elõrébb. Feltételezhetõ, hogy kockáztattak az idõmérõ elõtt – amikor lehet módosítani az autón- és esõre állították azokat. Heidfeld meg sem állt a második helyig.
25 körrel a vége elõtt aztán "elszabadult a pokol", leszakadt az ég, az autók vezethetetlenné váltak még az intermedia abroncsokon is. A Honda reagált a legjobban, azonnal extrém esõ gumira váltottak, ezzel 10 másodperccel gyorsabb lettek a pályán bóklászó többiekhez képest.
Rubens Barrichello, aki elõtte még körhátrányban volt, feljött a második helyig, késõbb a tankolás miatt kerûlt eggyel hátrébb. " én szeretek esõben menni, de szerencsénk is volt. Mágiaként mûködött a gumi" – mondta Barrichello a futam után.
Ezalatt az intermedia gumin próbálkozók: Massa (sokszor), Räikkönen (2x), Webber is megpördûlt, de õk tovább tudtak menni, nem ûgy, mint Nelson Piquet, Robert Kubica és Jenson Button, akik a sóderágyban fejezték be a Brit Nagydíjat.
A végeredményt Heikki Kovalainen befolyásolta még, amikor tíz körrel a vége elõtt ismét megpördûlt, ekkor elment mellette Alonso és Räikkönen is. A Forma-1 aktív világbajnokai ezzel a negyedik helyért csatázhattak, amit végûl Kimi Räikkönen szerzett meg. De Alonsónak nemcsak errõl, de az ötödik helyrõl is le kellett mondania, miután Kovalainen visszaelõzte õt.
A verseny negatív produkcióját Felipe Massa mutatta be, aki folyamatosan próbálkozott, de számtalanszor megpördûlt. Bár a futam elõtt ûgy tûnt a Red Bull is révbe érhet Silverstone-ban, de borzasztó hétvégét zártak. A 2. helyrõl induló Mark Webber az elsõ körben megpördûlt és a mezõny végére kerûlt, ugyanekkor a sóderágyban landolt David Coulthard és Sebastian Vettel is.
A futam után Hamilton, Massa, Räikkönen holtversenyben 48 ponttal áll a világbajnokság élén, miközben Robert Kubicának 46 egysége van. érdekesség, hogy a pontszerzõk között hét kûlönbözõ gyártó szerepel, egyedûl a McLaren fért be két autóval.
2008-as Brit Nagydíj, Silverstone, 2008.07.06.
# | Név | Csapat | Idõ | Kör |
1. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
1h39:09.440 | 60 |
2. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 1:08.500 | 60 |
3. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+ 1:22.200 | 60 |
4. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 1 kör | 59 |
5. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
+ 1 kör | 59 |
6. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
+ 1 kör | 59 |
7. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
+ 1 kör | 59 |
8. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+ 1 kör | 59 |
9. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+ 1 kör | 59 |
10. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+ 1 kör | 59 |
11. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
+ 1 kör | 59 |
12. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 1 kör | 59 |
13. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
+ 2 kör | 58 |
14. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
kiesett | 40 |
15. |
Jenson Button
|
Honda
|
kiesett | 39 |
16. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
kiesett | 36 |
17. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
kiesett | 17 |
18. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
kiesett | 11 |
19. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
kiesett | 1 |
20. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
kiesett | 1 |
Forrás: www.vezess.hu