Hamilton negyedszer győzött Kínában

mercedes2015Lewis Hamilton magabiztosan nyerte meg a Forma-1-es Kínai Nagydíjat, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget és Sebastian Vettelt. Ezzel a brit megerősítette első helyét a bajnoki pontversenyben, ahol az említett két másik pilóta követi, köszönhetően annak, hogy eddig csak ők hárman állhattak idén a dobogón.

A Mercedes versenyzője tökéletesen uralta a hétvégét és a futamot is. A szabadedzések és az időmérő után a futamon is ő volt a leggyorsabb. Ez volt Hamilton negyedik győzelme a kínai pályán, összességében pedig 35. alkalommal állhatott a dobogó tetején.

Kimi Räikkönen végzett negyedikként, mivel a rajt utáni kanyarokban mindkét Williamst megelőzte, de a többiek ellen nem volt esélye. Végigfutott a versenyen a két McLaren és a két Manor Marussia is, akiknek ez felér egy győzelemmel. A futam legszebb pillanatait Max Verstappen hozta, aki sorra előzte ellenfeleit, de két körrel a futam vége előtt meghibásodott a Toro Rosso motorja. A célegyenesben ragadt autó miatt a mezőny a biztonsági autó mögött futott be.

Így zajlott a futam

Napos, a korábbi napoknál melegebb (21 fokos levegő- és 46 fokos aszfalthőmérséklet) időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a rajtrácsra a 2015-ös Forma-1-es idény harmadik versenyére, a Kínai Nagydíjra.

A sanghaji aszfaltcsíkon a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg állt az első sorban, mögöttük Sebastian Vettel a Ferrarival és Felipe Massa, aztán két finn, Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a lotusos Romain Grosjean, végül a két Sauber sorakozott a top10-ben. A két McLaren a 17-18. helyről várta a rajtot.

Az első etapra mindenki a lágy keveréket tette fel két kivétellel: Danyiil Kvjat (12., Red Bull) és Carlos Sainz Jr. (14., Toro Rosso) választotta a közepes keveréket.

A start után Hamilton megőrizte az első helyet, hátrébb Räikkönen tört előre igen határozottan, pár kanyar alatt legyűrte mindkét Williamst. Daniel Ricciardo – a verseny előtt cserélt motorjával – csúnyán visszaesett, már az első kör közepére bőven kívül volt a top10-en.

A sorrend két kör után Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Nasr, Ericsson, Maldonado volt a pontszerző helyeken.

Hátrébb, a 14-15. helyen a két Red Bull-os, Kvjat és Ricciardo birkózott egymással hosszú körökön keresztül, de már Alonso is támadni kezdte őket.

Maldonado a 6. és 8. körben megelőzte előbb Ericssont, majd Nasrt is, fellépett a 8. helyre csapattársa, Grosjean mögé. A 9. kör végén Verstappen elvette az utolsó pontszerző helyet Ericssontól, akit rögtön üldözni kezdett Nico Hülkenberg, de a német fél körrel később műszaki hiba miatt félre is állt a Force Indiával.

A kerékcseréket Nasr kezdte a 11. körben, a közepesről keményre váltott, egy körrel később Maldonado, utána Grosjean, majd a 13. kör végén Vettel is kiment, de ő másodszorra is lágyat vett fel.

A vezető Hamilton a 15. körre ment ki cserélni, ő is lágyakat kapott, ahogy egy körrel később csapattársa, valamint Räikkönen is.

A 16. körben a Renault újra cserben hagyta a Red Bullt, Danyiil Kvjat füstölő autóval állt félre, a rádión tüzet jelentett.

A kerékcserék első hulláma után a sorrend nem sokat változott: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Nasr és Verstappen haladt a pontszerző helyeken. A holland ifjonc a 20. körben előzte meg a Sauber újoncát.

Az élen Hamilton a gumikra vigyázva, lassabban vezetett, mögötte Rosberg nem tudta, mit tegyen, mert hátulról Vettel egyre közelebb ért hozzá. A Mercedes gyorsításra kérte a címvédőt.

A 24. körben a Toro Rosso spanyolja, Carlos Sainz Jr. lassult le, rádión azt mondta, hogy elszállt a sebességváltó, de pár száz méter után feléledt az autó.

Féltávnál a mezőny nagyjából beállt, Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Verstappen és Nasr volt a top10-ben.

Ricciardo Ericssonnal próbálkozott a 11. helyért, de sokáig nem bírt vele, végül a 29. körben tudott elé kerülni.

A Ferrarinál kezdtek elfogyni a gumik, ezért úgy döntöttek, hogy Vettelt a Mercik előtt, a 30. kör végén kihívják cserére, megkapta a közepes keveréket az utolsó etapra. A Mercedesnél nem volt választásuk, Rosberget is ki kellett hívni, mert Vettel lépéselőnybe került. Ezzel viszont a csapaton belüli taktikai sorrend borult, igaz, a tiszta pályán vezető Hamilton jobban is tudott vigyázni az abroncsokra.

A címvédő a 34. körre vette fel a közepeseket, előtte Grosjean és Verstappen is kint volt. Räikkönen ideiglenesen átvette a vezetést, Hamilton a második helyre állt vissza.

Pastor Maldonado a 34. körben ment volna a bokszutcába, de a bejárati úton kicsit túlszaladt, szerencsére a marshalok segítségével irányba tudott állni. Nem sokkal utána a Ferrari Kimi Räikkönennél is kereket cserélt, visszaállt a 4. helyre.

Hamilton Rosberg előtt 6, Vettel előtt 10, Räikkönen előtt 15 másodperccel vezetett 20 körrel a vége előtt.

15 körrel a leintés előtt a pontszerző helyeken Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Verstappen, Perez és Nasr állt. A 41. körben Verstappen után Nasr is megelőzte a Force India mexikói pilótáját.

A 43-44. körben Ericsson és Ricciardo sokadik csatáját vívta, a svéd jól védekezett, de a az ausztrál végül jobban pozicionálta a Red Bullt, és sikerült előznie. Felért a 11. helyre.

A két Ferrari a 46-47. körben érte utol az Alonso-Maldonado-Button triót, lekörözték őket. Miután a két vörös autó elhúzott, Maldonado és Button kanyarról kanyarra zajló adok-kapokot vívott, keményen csatáztak, de a 48. körben elszakadt a cérna, az első kanyar féktávján Button hátulról megcsípte a Lotust, mindketten kicsúsztak a bukótérbe, néhány alkatrész is letört.

Button Alonso mögött folytatni tudta, Maldonado csúnyán visszaesett, egy körrel később kiállni kényszerült.

Az élen közben elpárolgott az izgalom, a Ferrarik nem tudták tartani a lépést a Mercedesekkel a közepes keveréken, a hátrányuk tizenpár másodperc körül stabilizálódott. Rosberg sem volt támadási közelségben a vezető Hamiltonhoz képest.

A hajrát a biztonsági autó semlegesítette teljesen, miután az 54. körben Max Verstappen Toro Rossója a célegyenesben adta meg magát.

Az ezüst Merci sportkupé mögött a két F1-es ezüst nyíl futott be, mögöttük a Ferrarik, aztán a Williamsek, Romain Grosjean, majd Daniel Ricciardo a két Sauber szendvicsében.

Lewis Hamilton ezzel negyedik sanghaji, pályafutása 35. győzelmét aratta, Rosberggel kettős sikert hozott a Mercedes, míg Vettel Melbourne után megint egy 3. helyet szerzett a Ferrarinak. Kimi Räikkönen kiváló rajt után a 4. lett.

A világbajnokság a jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.

Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2015.04.12.

 

Név Csapat Idő Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 1:39:42,008 56
2 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas + 0,714 56
3 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 2,988 56
4 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 3,835 56
5 Felipe Massa Williams F1 Team + 8,544 56
6 Valtteri Bottas Williams F1 Team + 9,885 56
7 Romain Grosjean Lotus F1 Team + 19,008 56
8 Felipe Nasr Sauber + 22,625 56
9 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing + 32,117 56
10 Marcus Ericsson Sauber + 1 kör 55
11 Sergio Perez Sahara Force India + 1 kör 55
12 Fernando Alonso McLaren Honda + 1 kör 55
13 Jenson Button McLaren Honda + 1 kör 55
14 Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso + 1 kör 55
15 Will Stevens Manor F1 Team + 2 kör 54
16 Roberto Merhi Manor F1 Team + 2 kör 54
17 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso + 4 kör 52
18 Pastor Maldonado Lotus F1 Team kiesett 49
19 Danyiil Kvjat Infiniti Red Bull Racing kiesett 15
20 Nico Hülkenberg Sahara Force India kiesett 9
Legjobb kör: 1:42,208 Lewis Hamilton

Forrás: Vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás