Hamilton lesz a bajnok? – Japán Nagydíj

Az ûj japán pálya esõvel mutatkozott be, balesetek, elõzések, nagy vesztesek és gyõztesek – ilyen volt a Japán Nagydíj. Hamilton végûl megint nyert az ismeretlen pályán.

Az idén ûj helyszínen megrendezett Japán Nagydíj emlékezetes marad. Az óriási esõ annyi fordulatot hozott, amire talán senki sem számított. Ha valaki nem látta reggel, mindenképp nézze meg az ismétlést, mert írásban nehéz visszaadni mindezt.

A Forma-1-es világbajnokság 15. futamán a pole-ból induló Lewis Hamilton megszerezte idei negyedik gyõzelmét, míg Alonso kiesett, Räikkönen pedig nagy kûzdelem után sem tudta csökkenteni lemaradáaát, mivel csak a harmadik helyen ért célba. A másik finn, Heikki Kovalainen megszerezte saját és a Renault idei elsõ dobogós helyezését

A verseny nem a hagyományos módon indult, mert a folyamatos esõ miatt a pályán állt a víz, így a biztonsági autó vezette fel a mezõnyt. A körûlményeket jól érzékeltette, hogy Felipe Massa még így is kicsûszott, a renault-s Heikki Kovalainen és a hondás Jenson Button is a rádión a helyzet romlásáról panaszkodott.

A Ferrarinál elrontották a gumiválaztást

érdekes, hogy mindkét Ferrari ûn. intermediate (félig esõs) gumin kezdett, ami nem jött be és ki is kellett menniûk, hogy extrém esõgumira váltsanak.

A biztonsági autó a 18. kör végén távozott, Lewis Hamilton megõrizte vezetõ pozícióját a repûlõrajtnál. Mivel Massa a korábbi kicsûszása után visszaelõzte az õt lehagyókat, ezért áthajtásos bûntetést kapott. Az elsõ körökben kiesett Alexander Wurz, Jenson Button és Takuma Sato is letörte az elsõ szárnyát, Sato pedig ki is gyulladt a bokszkiállása alatt.

A McLarenek tankolása után a Toro Rosso-s Sebastian Vettel vezette a versenyt. Hamilton a bokszkiállásnál jelentõs elõnyt szedett össze Alonsóval szemben. Mindkét autó nehéz volt így többen is megelõzték õket, de a tankolások után rendezõdött a mezõny.

A 42. körben Alonso az egyik kanyarban megcsûszott, megpördûlt és rommá törte a McLarent – ezzel a futam nagy nyertese Hamilton lett, aki még egy korábban Kubicával történt ûtközést is sértetlenûl megûszott.

Az Alonso balesete utáni biztonsági autós szakaszban a Red Bullos csapatok – és fõképp Vettel – ragyogó versenye csûnyán ért véget: egy elfékezésnél a harmadik helyen autózó fiatal német ráfutott a második Mark Webber autójára. Mindketten kiestek. Massa és Räikkönen az elbaltázott taktika ellenére is lassan az élre kapaszkodtak.

Amikor a finn utolérte a harmadik helyen autózó Massát, a Ferrari kihívta egy kerékcserére a brazilt, így dobogóra léptetve Räikkönent.

Webbert Vettel lökte ki a második helyrõl

Az utolsó körökben kiesett még Nick Heidfeld és Jenson Button is, Massa pedig a kockás zászlóig gyilkos kûzdelmet vívott a hatodik helyért Robert Kubicával, mindetten jártak a pályán kívûl is az oda-vissza elõzgetés közben, de a brazil végûl elõrelépett. A versenyt a teljes táv vége elõtt, a kétórás idõhatár elérésekor intették le.

Lewis Hamilton így az utolsó két futam elõtt csapattársa, Alonso elõtt 12, a ferraris Räikkönen elõtt pedig 17 ponttal áll a világbajnokságban. Egyre közelebbinek tûnik a cím megszerzése. A kûzdelem jövõ héten Kínában folytatódik.

A futam után mondták:

Lewis Hamilton:

Nagyon eseménydûs verseny volt. Nagy sok olyan pillanat volt, amikor sok pilóta ûgy gondolta, hogy jobb lenne leállítania futamot. Aztán bejött a biztonsági autó, amikor én ûzemanyagot spóroltam. Aztán a boxkiállás után is az élre tértem vissza, mialatt Alonso öttel hátrébb kerûlt.

Kubicát egyáltalán nem láttam, egyszerûen nekem jött. Aztán ûgy éreztem, hogy valami baj volt az autóval, mert vibrációt éreztem, de a csapat bíztatott, hogy tartsam a pályán. Valószínûleg életem leghosszabb versenye volt, mintha nem akart volna véget érni. Az utolsó pár körben a csapat szólt, hogy lassítsak, de mondtam, hogy ezzel a tempóval jól érzem magam.

Heikki Kovalainen:

Ezen a hétvégén egy kicsit hazardíroztunk a kocsival, abban bíztunk, hogy száraz verseny lesz, aztán reggel az esõ fogadott minket. A stratégiánk viszont nagyon bejött. így a csapat meg is érdemelt legalább egy dobogós helyet. Kimi egyre közelebb kerûlt hozzám, de igyekeztem elkerûlni a kicsûszást. Ez volt a kulcskérdés.

Kimi Räikkönen:

Hoztunk egy döntést, hogy intermediate gumival indulunk, mert ûgy tûnt, eláll az esõ. Kellene valami szabály az ilyen körûlményekre, hogy mindenki azonosan esõs gumival induljon. Mert így ki kellett állnunk ûj gumikért, amivel viszont sok idõt veszítettûnk. A probléma az volt, hogy nem láttam semmit a versenyen, mindig volt valaki elõttem. Ha elöl mentem volna, lehettem volna gyorsabb is. Igyekeztem a pályán maradni és az utolsó körökben sikerûlt elõrébb kerûlnöm. Nagyon nehéz verseny volt.

Forrás:vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás