Hamilton gyözött, Massa lemaradt

Az idény talán legunalmasabb versenyén Lewis Hamilton magabiztos versenyzéssel tett ûjabb lépést a világbajnoki cím felé. Felipe Massa teljesen elveszett volt, a kis brazilból nehezen lesz bajnok. Aki szombat éjszaka kimaradt, és ûgy döntött, hogy vasárnap kora délelõtt mégis élõben nézi meg a Kínai Nagydíjat,  joggal mondhatja, hogy ezért nem volt érdemes felkelni. A szezon utolsó elõtti futama az unalomfaktor szempontjából dobogós volt, a versenyzés nem hozott sok izgalmat.

Lewis Hamilton ellentmondást nem tûrõ rajt-cél gyõzelmet aratott, Felipe Massa pedig ajándékba megkapta a második helyet Kimi Räikkönentõl. A mclarenes pilóta idén ötödik, pályafutása során kilencedik gyõzelmét aratta.

A sima rajtnál Hamilton gond nélkûl lépett el,  Räikkönen, Massa fogták a pozíciójukat, Fernando Alonso veszített a mclarenes Heikki Kovalainenhez képest, de a második körre visszavette a negyedik helyet, és végûl ott is futott be, az egész versenyen volt benne tûz, éretten és magabiztosan versenyzett.

A BMW mindkét két pilótája ûgyesen lépett elõre, végûl az 5-6. helyet szerezték meg, amire talán õk sem számítottak a tegnapi idõmérõ és bûntetés után.

A mezõny elején nem nagyon történt változás. Heikki Kovalainen a negyedik helyrõl defekt miatt távozott a verseny kétharmadánál, Räikkönen pedig hat körrel a vége elõtt elengedte csapattársát, hogy Massa a lehetõ legkevesebb pontot veszítse a mclarenes riválissal szemben.

A BMW-sekhez hasonlóan szépen lépett elõre a versenyen Timo Glock is, Nelsinho Piquet nyolcadik helyével pedig a Renault ûjabb kettõs pontszerzést könyvelhetett el. A toyotás Jarno Trulli egy rajtbaleset után már a futam elején bûcsûzott, Adrian Sutil futamának valószínûleg a sebsségváltó hibája vetett véget, míg Kovalainen egyszerûen kigurult a bokszba nem sokkal a vége elõtt.

A sanghaji verseny eredményével Hamilton hétpontosra növelte elõnyét a ma tehetetlennek bizonyult Massával szemben, ami nagyon sok egy futammal a vége elõtt. A brazilnak két hét mûlva következõ hazai versenyén csak a gyõzelem és a második hely lehet elég a bajnoksághoz, de az is csak akkor, ha Hamilton nem végez elõbb a hetedik helynél.

A konstruktõri bajnokságban a Ferrarinak 11 pontos elõny van a Kínai Nagydíj után, így erre a címre jóval nagyobb a reményûk.

Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2008.10.19.

# Név Csapat Idõ Kör
1.
Lewis Hamilton
McLaren
1ó31.57.403 56
2.
Felipe Massa
Ferrari
+ 14.925 56
3.
Kimi Räikkönen
Ferrari
+ 16.445 56
4.
Fernando Alonso
Renault
+ 18.370 56
5.
Nick Heidfeld
BMW Sauber
+ 28.923 56
6.
Robert Kubica
BMW Sauber
+ 33.219 56
7.
Timo Glock
Toyota
+ 41.722 56
8.
Nelson Angelo Piquet
Renault
+ 56.645 56
9.
Sebastian Vettel
Toro Rosso
+ 1:04.339 56
10.
David Coulthard
Red Bull
+ 1:14.842 56
11.
Rubens Barrichello
Honda
+ 1:25.061 56
12.
Kazuki Nakajima
Williams
+ 1:30.847 56
13.
Sebastien Bourdais
Toro Rosso
+ 1:31.457 56
14.
Mark Webber
Red Bull
+ 1:32.422 56
15.
Nico Rosberg
Williams
+ 1kör 56
16.
Jenson Button
Honda
+ 1kör 56
17.
Giancarlo Fisichella
Force India
+ 1kör 56
18.
Heikki Kovalainen
McLaren
kiesett 50
19.
Adrian Sutil
Force India
kiesett 14
20.
Jarno Trulli
Toyota
kiesett 3

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás