Hamilton gyözött, Massa lemaradt
Az idény talán legunalmasabb versenyén Lewis Hamilton magabiztos versenyzéssel tett ûjabb lépést a világbajnoki cím felé. Felipe Massa teljesen elveszett volt, a kis brazilból nehezen lesz bajnok. Aki szombat éjszaka kimaradt, és ûgy döntött, hogy vasárnap kora délelõtt mégis élõben nézi meg a Kínai Nagydíjat, joggal mondhatja, hogy ezért nem volt érdemes felkelni. A szezon utolsó elõtti futama az unalomfaktor szempontjából dobogós volt, a versenyzés nem hozott sok izgalmat.
Lewis Hamilton ellentmondást nem tûrõ rajt-cél gyõzelmet aratott, Felipe Massa pedig ajándékba megkapta a második helyet Kimi Räikkönentõl. A mclarenes pilóta idén ötödik, pályafutása során kilencedik gyõzelmét aratta.
A sima rajtnál Hamilton gond nélkûl lépett el, Räikkönen, Massa fogták a pozíciójukat, Fernando Alonso veszített a mclarenes Heikki Kovalainenhez képest, de a második körre visszavette a negyedik helyet, és végûl ott is futott be, az egész versenyen volt benne tûz, éretten és magabiztosan versenyzett.
A BMW mindkét két pilótája ûgyesen lépett elõre, végûl az 5-6. helyet szerezték meg, amire talán õk sem számítottak a tegnapi idõmérõ és bûntetés után.
A mezõny elején nem nagyon történt változás. Heikki Kovalainen a negyedik helyrõl defekt miatt távozott a verseny kétharmadánál, Räikkönen pedig hat körrel a vége elõtt elengedte csapattársát, hogy Massa a lehetõ legkevesebb pontot veszítse a mclarenes riválissal szemben.
A BMW-sekhez hasonlóan szépen lépett elõre a versenyen Timo Glock is, Nelsinho Piquet nyolcadik helyével pedig a Renault ûjabb kettõs pontszerzést könyvelhetett el. A toyotás Jarno Trulli egy rajtbaleset után már a futam elején bûcsûzott, Adrian Sutil futamának valószínûleg a sebsségváltó hibája vetett véget, míg Kovalainen egyszerûen kigurult a bokszba nem sokkal a vége elõtt.
A sanghaji verseny eredményével Hamilton hétpontosra növelte elõnyét a ma tehetetlennek bizonyult Massával szemben, ami nagyon sok egy futammal a vége elõtt. A brazilnak két hét mûlva következõ hazai versenyén csak a gyõzelem és a második hely lehet elég a bajnoksághoz, de az is csak akkor, ha Hamilton nem végez elõbb a hetedik helynél.
A konstruktõri bajnokságban a Ferrarinak 11 pontos elõny van a Kínai Nagydíj után, így erre a címre jóval nagyobb a reményûk.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2008.10.19.
# | Név | Csapat | Idõ | Kör |
1. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
1ó31.57.403 | 56 |
2. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
+ 14.925 | 56 |
3. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 16.445 | 56 |
4. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
+ 18.370 | 56 |
5. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 28.923 | 56 |
6. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 33.219 | 56 |
7. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 41.722 | 56 |
8. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
+ 56.645 | 56 |
9. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
+ 1:04.339 | 56 |
10. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
+ 1:14.842 | 56 |
11. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+ 1:25.061 | 56 |
12. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+ 1:30.847 | 56 |
13. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
+ 1:31.457 | 56 |
14. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+ 1:32.422 | 56 |
15. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+ 1kör | 56 |
16. |
Jenson Button
|
Honda
|
+ 1kör | 56 |
17. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
+ 1kör | 56 |
18. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
kiesett | 50 |
19. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
kiesett | 14 |
20. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
kiesett | 3 |
Forrás: www.vezess.hu