Hamilton ellenfél nélkül győzött

Naplementében, tiszta időben kezdődött a 2011-es idény utolsó előtti futama, az Abu-Dzabi Nagydíj a Yas Marina pályán.

Kaotikusan indult a verseny: bár a rajtnál Sebastian Vettel még simán elment, de a második kanyarra jobb hátsó defektet kapott és kicsúszott, a teljes mezőny elment mellette. A bokszba még visszaért, de a felfüggesztés sérülése miatt fel kellett adnia a versenyt.

Hamilton elhúzott, Alonso agresszíven megelőzte Buttont, mögöttük Michael Schumacher és Nico Rosberg csatázott nagyon keményen a 6. helyért, később pedig Webber előzte meg Buttont, aki aztán vissza is vette a 4. pozíciót.

Miután az ötödik körre nagyjából rendeződtek a viszonyok, Hamilton vezetett, mögötte Alonso, Button, Webber, Massa, Rosberg, Schumacher, Adrian Sutil, Paul di Resta és a Toro Rossó-s Sebastien Buemi állt a pontszerző helyeken.

Míg elöl viszonylag eseménytelen volt a következő pár kör, a 9-10. helyen Buemi és di Resta óriási, hosszú csatát vívott, a két pilóta a DRS-zónákban háromszor előzte oda-vissza egymást, végül a skót maradt alul.

Button a 13. körben kormányproblémára panaszkodott, elromolhatott a KERS gombja, Webber utol is érte. A 15. körben összecsaptak, az ausztrál előzött, de a mclarenes tartotta magát és a megcsúszó Red Bull-ostól visszavette a helyet. Folytatódott az üldözés.

Az élmezőny kerékcseréit Massa kezdte a 16. körben, utána Hamilton és Alonso, majd Button is a következő körben, Webber még kint maradt, de összeomlott a taktika, ugyanis az ausztrál kerékcseréje siralmasan lassú volt, az 5. helyre, Massa mögé esett vissza.

Hiába ment korábban jól Buemi, a svájci számára szomorú véget ért a futam, az autója lelassult, kiállni kényszerült a 21. körben.

A lekörözések közben a 30. körre a KERS nélküli Buttont Massa és az őt DRS-sel üldöző Webber is utolérte, hármas csata kezdett kibontakozni. A Red Bull-os az első DRS-zónában meg is előzte a brazilt, miután az elrontott egy kanyart, de  a második zónában a ferraris kerekedett felül, visszavette a helyét.

Két körrel később az egymással küzdő Pastor Maldonadót és Jaime Alguersuarit érték utol, de az elengedéssel nem igazán siettek. A williamses venezuelai egészen figyelmetlen és sportszerűtlen volt, főleg, hogy pár perccel korábban már épp a kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt kapott büntetést. A stewardok a futam után valószínűleg újabb büntetést is szabnak majd ki rá.

Massa és Webber feltartásával Button járt jól, leszakította őket magáról. Közben elöl jelentős távolságban vezetett Hamilton, míg mögötte Alonso 3-4-5 másodperces távolságban haladt.

Az élmezőny második cseréit Webber indította a 36. körben, lágyat kapott, még egy csere várt rá, míg az utána jövő Button közepesre váltott, már a leintésig tervezett. A jobb tapadású gumikkal a Red Bull gyorsan a mclarenes nyakára is került, a 42. körben meg is előzte.

A vezető Hamilton a 41. körben váltott közepes keverékre, Alonso azonban még 4 körig kint maradt, igyekezett a lehető legtöbbet ledolgozni a McLarennel szembeni hátrányából, de maga a kiállás nem volt elég gyors a különbség 4 másodperc maradt köztük, majd az angol el is húzott.

Miután Rosberg elnyújtott stratégiája is “kipörgött”, a top10 sorrendje Hamilton, Alonso, Webber, Button, Massa, Rosberg, Schumacher, Sutil, di Resta és Kobajasi volt. A kérdés az volt, hogy Webber a lágygumis etapja után a kerékcserét követően elkapja-e Massát, de a brazil előre megválaszolta a dolgot, amikor megpördült és jó néhány másodpercet veszített a bukótérben.

Webber az utolsó körre váltott a közepes keverékre, bőven Massa elé ért vissza a 4. helyre. Hamilton végül magabiztosan nyerte az Abu-Dzabi Nagydíjat, megszerezte idei harmadik győzelmét, ami rá is fért már a mclarenesre. Mögötte Alonso hozott egy szép 2. helyet, míg Button a műszaki problémák ellenére is felfért a dobogóra.

A 2011-es Forma-1-es idény két hét múlva Interlagosban a Brazil Nagydíjjal zárul majd.

Abu Dhabi Nagydíj, időmérő edzés:
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h37:11.886
2. Alonso Ferrari + 8.457
3. Button McLaren-Mercedes + 25.881
4. Webber Red Bull-Renault + 35.784
5. Massa Ferrari + 50.578
6. Rosberg Mercedes + 52.317
7. Schumacher Mercedes + 1:15.900
8. Sutil Force India-Mercedes + 1:17.100
9. Di Resta Force India-Mercedes + 1:40.000
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
11. Perez Sauber-Ferrari + 1 kör
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
13. Petrov Renault + 1 kör
14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 kör
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
16. Senna Renault + 1 kör
17. Kovalainen Lotus-Renault + 1 kör
18. Trulli Lotus-Renault + 2 kör
19. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör
20. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 kör

Leggyorsabb kör: Webber, 1:42.612

Kiesők:
Ricciardo HRT-Cosworth 49
Buemi Toro Rosso-Ferrari 19
D’Ambrosio Virgin-Cosworth 18
Vettel Red Bull-Renault 1

A világbajnokság állása a 18. verseny után:

Egyéni: Konstruktőri:
1. Vettel 374 1. Red Bull-Renault 607
2. Button 255 2. McLaren-Mercedes 482
3. Alonso 245 3. Ferrari 353
4. Webber 233 4. Mercedes 159
5. Hamilton 227 5. Renault 72
6. Massa 108 6. Force India-Mercedes 57
7. Rosberg 83 7. Sauber-Ferrari 42
8. Schumacher 76 8. Toro Rosso-Ferrari 41
9. Petrov 36 9. Williams-Cosworth 5
10. Sutil 34
11. Heidfeld 34
12. Kobayashi 28
13. Alguersuari 26
14. Di Resta 23
15. Buemi 15
16. Perez 14
17. Barrichello 4
18. Senna 2
19. Maldonado 1

Forrás: vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás