Hamilton az élen a csonka edzésen
A kerékvetők hibái miatt jócskán megrövidített első szabadedzésen Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Szingapúrban. Sebastian Vettel is sokat kapott, a további üldözők sehol.
Mivel a versenyhétvége betétrendezvényeként szereplő Porsche-márkakupa edzésén a 3-as és 14-es kanyarban meglazultak a műanyag kerékvetők a szingapúri utcai pályán, az elhúzódó javítások és ellenőrzések miatt az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting 90 percesről 60 percesre rövidítette az első szabadedzést.
Bár az említett kanyarokban ideiglenesen leszerelték a kerékvetőket, az edzés vége felé hasonló probléma adódott újra: bő nyolc perccel a vége előtt a 7-es kanyarban “mászott ki” a helyéről egy rögzítőcsavar, a marshallok pár perces piros zászlós megszakítás alatt javították a hibát.
A jó 50 percre kurtított edzésen a csapatok sietősen próbálgatták az új aerodinamikai elemeket és a gumik viselkedését, nem mindenki hajtott a gyors köridőkre, ezért a végeredmény a szokaásosnál is kevésbé mérvadó.
Mire leszállt a sötétség, az első helyért a mclarenes Lewis Hamilton és a Red Bull-os Sebastian Vettel “párbajozott”, végül az előbbi jelentős fölénnyel “nyert”, egyedül a címvédő került maradt hozzá képest fél másodpercen belül – mindez úgy, hogy Hamilton egy kis gumikvarodás miatt nem is járt a pályán az utolsó percekben.
A top10-be befért mindkét McLaren, Red Bull, Ferrari és Mercedes, az utóbbi csapatot azonban a “féltestvér”, a Force India megszorongatta, Adrian Sutil és Paul di Resta a gyáriak tempóját tudta.
A Renault a várakozásainak megfelelően gyengén szerepelt.
A tavaly a versenyen tüzet oltó Heikki Kovalainennek ezen a hétvégén már az első edzésen jutottak forró pillanatok, a finn Lotusán a fékek kaptak lángokra, de ezúttal nem ő maga, hanem a pályafelügyelők oltották el őket.
Amellett, hogy többen is megpördültek itt-ott, megjárták a kanyarok bukótereit, a Red Bull-os Mark Webber és a virgines Timo Glock ütközött is, amikor az ausztrál megpróbálta megelőzni a németet, de a baleset nem volt túl komoly, csak az RB7-es első szárnya sérült meg.
Szingapúri Nagydíj – 1. szabadedzés végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő | Körök |
1 | Lewis Hamilton | McLaren | 1’48.599 | 10 |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1’49.005 | 15 |
3 | Mark Webber | Red Bull | 1’50.066 | 16 |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’50.596 | 11 |
5 | Jenson Button | McLaren | 1’50.952 | 12 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 1’52.043 | 14 |
7 | Adrian Sutil | Force India | 1’52.251 | 13 |
8 | Michael Schumacher | Mercedes-Benz | 1’52.416 | 12 |
9 | Paul di Resta | Force India | 1’52.435 | 13 |
10 | Nico Rosberg | Mercedes-Benz | 1’52.815 | 13 |
11 | Rubens Barrichello | Williams | 1’52.991 | 17 |
12 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1’53.050 | 17 |
13 | Pastor Maldonado | Williams | 1’53.399 | 18 |
14 | Sergio Perez | Sauber | 1’53.703 | 19 |
15 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1’53.749 | 12 |
16 | Bruno Senna | Renault | 1’53.765 | 17 |
17 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1’53.785 | 16 |
18 | Vitaly Petrov | Renault | 1’54.736 | 8 |
19 | Jarno Trulli | Team Lotus | 1’54.821 | 9 |
20 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 1’56.198 | 8 |
21 | Jérôme d’Ambrosio | Virgin | 1’57.798 | 13 |
22 | Timo Glock | Virgin | 1’58.792 | 6 |
23 | Daniel Ricciardo | HRT | 1’59.169 | 17 |
24 | Narain Karthikeyan | HRT | 1’59.214 | 18 |
Forrás: vezess.hu