• Okleen sponges
  • Ha veszít, sem lehet már vesztes Vettelből

    Volt Toro Rossó-s főnöke szerint Sebastian Vettel bajnoki vereség esetén sem érezheti magát vesztesnek 2017-ben. „Gigászi” párharcot jósol 2018-ra a német és Lewis Hamilton között, ám hogy idáig eljusson, a Ferrarinak el kell kerülnie egy hibát.

    vettel2

    Még négy verseny van hátra az idei F1-es szezonból, ám bajnokavatásra akár már a hétvégi austini futamon sor kerülhet, ha az 59 pontos előnyben lévő Lewis Hamilton nyer, Sebastian Vettel pedig az 5.-nél rosszabb helyen végez. A Mercedes és a Ferrari közt zajló idei szoros párharcot látva nem éppen ez, sokkal inkább egy abu-dzabi izgalmas döntő tűnt a papírformának…

    „A Ferrari balszerencsés volt, és különösen sajnálom Sebastiant és a szurkolókat, mivel ez nagy csapás volt a bajnokság szempontjából” – állapította meg Christian Horner az előző három versenyből kettőt föladó Vettel lemaradása kapcsán. „Úgy fest, elmarad az izgalmas hajrá, amire a nyári szünetben még mind számítottunk.”

    Vettel egykori Toro Rossó-s csapatfőnöke, Gerhard Berger úgy véli, a négyszeres világbajnok érdemein ez mit sem változtat. „Vettel nem érezheti magát vesztesnek. A Ferrari az előző szezon után hatalmasat lépett előre, és nagyobb nyomás alá helyezte a Mercedest, mint vártuk. Jó úton járnak. 2018-ban egy gigászi csatára számítok Hamilton és Vettel, azaz két négyszeres világbajnok között” – tekintett előre az osztrák.

    Ami a Vettelt ért csapásokat illeti, Szingapúrban egy rajtbaleset, Malajziában és Japánban pedig két jelentéktelennek tűnő alkatrész meghibásodása vezetett a vártnál gyengébb eredményhez. „A túl sok hiba a Mercedes kezére játszott. Sebastiannak öttel több győzelme is lehetne” – állapította meg Helmut Marko, aki szerint a Ferrari és a német idei tempója már most is elég jó lenne a bajnoki sikerhez.

    Berger szerint a 2015 után tavaly ismét megújult csapat viszont talán még nem állt készen rá idén. „Előfordulhat, hogy a Ferrari önmagát is meglepte, mennyire jól megy neki, és ezzel túl nagy nyomást helyeztek magukra. Ha a tervezettnél gyorsabban fejlesztenek, a hibák kockázata is megnő.”

    Elkerülni a pánikszerű újratervezést

    A problémákra a Ferrari már reagált is: Sergio Marchionne elnök a Fiat-Chrysliertől átvezényelte a spanyol Maria Mendozát az F1-es csapathoz, ahol feladata a minőségellenőrző részleg megreformálása és hatékonyabbá tétele lesz.

    Hogy pontosan mi történhet most a Ferrarinál, abba a Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer avatott be. „Ilyen esetekben át kell vizsgálni a folyamatokat, nyomon kell követni azokat. Ha nekünk problémánk van, és emiatt nem érünk célba, a hibalistára vesszük azt, és kielemezzük, mi történt. A felelős mérnök megállapítja, mi volt a hiba, majd megvizsgáljuk, mit tehetünk a megismétlődése ellen”– magyarázta az amerikai.

    Tekintve, hogy a Force Indiának 2017-ben mindössze két baleset miatti kiesése volt, rendszerük a jelek szerint kiválóan működik. Szafnauer szerint a Ferrari számára a legfontosabb az lesz, hogy helyén tudja kezelni a legutóbbi két hibát. „Egyvalamit nem szabad csinálni: az eddig mindig működő folyamatokat nem lehet megkérdőjelezni. Ha ezt teszed, káosz alakul ki. Ha egy folyamat nem működik, az csak annyit jelent, hogy fél lépést kell visszamenni, és ehhez igazítani azt” – figyelmeztetett.

    „Ha egy olyan nagy csapatról beszélünk, mint a Ferrari, amely jóval nagyobb a miénknél, az efféle eljárási módoknak rendben kell lenniük. Mindenkinek ezeket kell követnie, mert csakis így lehet megtalálni az okokat, hogy aztán meg lehessen oldani a problémát, tesztelni, biztosítani, hogy többé ne forduljon elő. Minél nagyobb egy csapat, annál többször kell végigmenni ezen.”

    Fontos tehát, hogy a közelmúlt kudarcai se szervezeti, se lélektani szinten ne legyenek túl nagy hatással a Ferrarira. Ilyen szempontból Nico Rosberg szerint nem állnak rosszul, hiszen van, aki a realitások talaján tarthatja a csapatot: „Vettel egyik erőssége, hogy Michael Schumacherhez hasonlóan mindig a csapat mögé áll. Ez fontos a hosszú távú sikerek szempontjából.”

    Forrás: M4Sport

     

    Kapcsolodó cikkek

    Rejtélyes hiba után karosszériacsere és túlórázás Vettelnél... Túlórázás és karosszériacsere Sebastian Vettelnél. Nem múlt el nyom nélkül a német péntek délutáni problémája. Lassan már az lenne meglepő,...
    Vettel Räikkönent tekinti az eddigi legjobb csapattársának... A Red Bullnál két ausztrál is megkeserítette az életét, ám Sebastian Vettelnél nem ez a fő szempont az eddigi legjobb csapattárs kiválasztásában. ...
    Ez az összeomlás, vagy a megújulás utolsó lépcsőfoka? Szigorú és magas elvárásai vannak a Ferrari elnökének, ám Sebastian Vettel szerint a csapat már ezt és a sajtó „félrefordításait” is megtanulta kezeln...

    Nincs komment

    Legyél Te az első hozzászóló!

    Vélemény, hozzászólás?

    Tovább az eszköztárra

    A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

    A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás