Futam-elözetes

Kimi Räikkönen hatodik helyen végzett Bahreinben, a világbajnokság negyedik futamán, megszerezve a Ferrari csapat elsõ pontjait a 2009-es bajnokságban. Az olasz bajnokcsapat nem titkolja, hogy az F60-as csomag nem felel meg magas elvárásaiknak, de Räikkönen három pontjával legalább a konstruktõri világbajnokság kilencedik helyére kerûltek, megelõzve a Force India Mercedes csapatot.

A Circuit de Catalunyán megrendezésre kerûlõ hétvégi verseny elõtt 2007 világbajnoka óvatos, utolsó gyõzelmét ezen a pályán szerezte tavaly, véleménye szerint a csapatnak nagy elõrelépésre lenne szûksége a 2009-es autóval.

"Kicsit több, mint egy év telt el azóta, hogy utolsó versenyem nyertem" – mondta Räikkönen. "2008-ban Barcelonában a legjobb hétvégém volt a Ferrarival: pole pozíciót szereztem, gyõztem és a leggyorsabb kört futottam. Azóta nagyon közel kerûltem párszor ismét ehhez – azt hiszem Magny-Coursban, Montrealban és Spában -, de kûlönbözõ okok miatt soha nem sikerûlt megvalósítanom. A pilótának soha nem szabad elveszíteni a gyõzelem utáni vágyat és a lehetõ leghamarabb szeretném ûjra átélni az érzést."

A Ferrari abban reménykedik, hogy a módosított aerodinamikai csomag, kombinálva a könnyebb F60-assal lehetõséget ad Räikkönen számára az élen kûzdeni, de a fejlesztési verseny tovább folytatódik, nemcsak Maranellóban.

"örömmel hallom a csapattól, hogy az ûj aerodinamikai csomag elsõ jelei pozitívek" – mondta Räikkönen Marc Gené varianoi egyenesbeli tesztjérõl. "Az ûj aerodinamikai csomaggal több leszorítóerõt kapunk, mint az elsõ négy versenyen, de majdnem minden csapat ûj fejlesztéssel érkezik. Meglátjuk ki végez jobb munkát."

"Eddig csak három pontot szereztûnk" – folytatta Räikkönen. "A bahreini hatodik hely tûrhetõ eredmény, de most tovább kell lépnûnk."

Räikkönen legalább három ponttal áll, valamivel megelõzi csapattársát, a 2008-as világbajnokság második helyezettjét, Felipe Massát, akinek idei legjobb eredménye egy kilencedik hely, az esõáztatta Malájziai Nagydíjon.

"Négy verseny eltelt és még nem szereztem pontot, habár legalább Kimi néhányat szerzett Szahírban, így a Scuderia legalább elmozdult elõre." – mondta Massa. "Bahreinben elõbbre léptûnk a teljesítményben és részben ismét a KERS-sel mentûnk, amely elõnyt jelentett a szahíri pályán."

Az F60 ûj fejlesztései mellett a Ferrari a spanyolországi hétvégén ismét KERS-sel megy, míg a rivális BMW Sauber és Renault nem használja a technológiát. Míg a csapat javított csomaggal érkezik a világbajnokság ötödik versenyére, Massa a szezon közbeni teszt betiltásában látja a problémát, gyakran használta a spanyol tesztpályát az európai szezon felkészûlésére.

"Tavaly tíz nappal az elsõ európai verseny elõtt az év legintenzívebb tesztéjt láthattuk, de most minden betiltásra kerûlt" – mondta Massa. "Másképpen kell végezni a munkát és másképpen kell megpróbálni fejleszteni az autót, a pályán való körözés nélkûl. Ebben a helyzetben a szimulátor használata nagyon fontos és jelenleg a Ferrari egy ûj kifejlesztésén dolgozik, aemly hasznosabbnak bizonyulhat, mint a jelenlegi."

Forrás: F1Hungary

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás