FORMULA-1: VÁLTOZÁSOK 2011-BE!

100089abuSzerdán, Genfben ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC), ahol számos, a Formula-1 jövőjét érintő kérdésben is döntés született.
Mint arról nemrégiben lapunk is beszámolt, eldőlt, hogy a 2011-es szezontól kezdődően a Pirelli váltja az idei év végén távozó Bridgestone-t: az olasz gumigyártó vállalat hároméves megállapodást írt alá a formula-1-es kereskedelmi jogok birtokosával, valamint a csapatokkal, így a jövő évtől kezdődően kizárólagos beszállítóként lesz jelent a Formula-1-ben.

Tisztázták a biztonsági autós szabályt

A WMSC ülésén emellett napirendi pontként szerepelt a biztonsági autós szabályok tisztázása, miután ennek kapcsán még a Monacói Nagydíjon merültek fel problémák: mint ismert, a Mercedes GP hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher a verseny utolsó körében, a biztonsági autó bokszba hajtását követően előzte meg a ferraris Fernando Alonsót, ám a versenybírók utólag 25 másodperces időbüntetéssel sújtották, mivel a szabályzatban foglaltak szerint az utolsó körben nem lehet előzni – még akkor sem, ha a Safety Car elhagyja a pályát. A brackley-i gárda szerint igazságtalan döntés született, hiszen a versenyzőket a futam során félretájékoztatták a versenypályán, mivel a versenybírók zöld zászlót lengettek, ami egyértelműen feljogosít az előzésre. Az FIA mai közleményében kitér arra, hogy nem változnak az ezzel kapcsolatos előírások: a biztonsági autó bokszba hajtását követően az első biztonsági autós vonal elhagyása után lehetőség van az előzésre, kivétel ez alól az utolsó kör, amikor is a versenyzőknek előzés nélkül kell áthaladniuk a célvonalon.

Limitidő

Napirendi pontként tárgyalták a versenyzők levezető köreit is: mint ismert, legutóbb a McLaren-Mercedes, valamint Lewis Hamilton kapcsán merült fel ezzel kapcsolatban probléma, miután a wokingi gárda a Kanadai Nagydíj időmérő edzését követően arra utasította versenyzőjét, hogy álljon meg a pályán a bokszba vezető körben, máskülönben nem lesz megfelelő mennyiségű üzemanyag az autóban ahhoz, hogy mintát szolgáltassanak az FIA technikai szakembereinek. Hamiltont akkor a versenybírók megrovással sújtották, míg a csapat pénzbüntetéssel megúszta a történteket. A WMSC mai ülésén kiemelték, hogy minden hasonló esetet ki fognak vizsgálni, s a versenyzőknek a kvalifikációkon egy limitidőt kell teljesíteniük a bokszkijárat utáni, valamint a bokszbejárat előtti biztonsági autós vonalak között. A limitidőt a versenyigazgató [Charlie Whiting] határozza majd meg a pénteki edzésnapon, azonban szükség esetén a versenyhétvége során módosíthat azon.

107 százalékos szabály

További változás, hogy a jövő évtől kezdődően visszatér a 107 százalékos szabály a Formula-1-be, így azon versenyzők, melyek a pole pozíciót elérő pilótához képest 107 százalékon kívül teljesítenek, nem indulhatnak el a versenyen.

Mozgatható légterelő elemek:

Szó esett emellett a legfontosabb, előzést segítő technikai újításokról, vagyis az állítható karosszéria-elemekről is: a 2011-es idénytől kezdődően a versenyzőnek lehetősége van állítani az autó hátsó vezetőszárnyán, ám csak abban az esetben, ha az adott pilóta 1 másodpercen belül autózik az előtte haladóhoz képest.

Új minimumsúly

Az FIA emellett elfogadta az autók minimális súlyhatárának megemelésére tett javaslatot – a KERS visszatérése miatt. A következő szezontól kezdődően minden egyes autónak legalább 640 kg-ot kell nyomnia a mérlegelésen, valamint a versenyhétvégék eseményein.

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás