FORMULA-1: VÁLTOZÁSOK 2011-BE!

Szerdán, Genfben ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC), ahol számos, a Formula-1 jövõjét érintõ kérdésben is döntés született. Szerdán, Genfben ülésezett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC), ahol számos, a Formula-1 jövõjét érintõ kérdésben is döntés született.

Mint arról nemrégiben lapunk is beszámolt, eldõlt, hogy a 2011-es szezontól kezdõdõen a Pirelli váltja az idei év végén távozó Bridgestone-t: az olasz gumigyártó vállalat hároméves megállapodást írt alá a formula-1-es kereskedelmi jogok birtokosával, valamint a csapatokkal, így a jövõ évtõl kezdõdõen kizárólagos beszállítóként lesz jelent a Formula-1-ben.

Tisztázták a biztonsági autós szabályt

A WMSC ülésén emellett napirendi pontként szerepelt a biztonsági autós szabályok tisztázása, miután ennek kapcsán még a Monacói Nagydíjon merültek fel problémák: mint ismert, a Mercedes GP hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher a verseny utolsó körében, a biztonsági autó bokszba hajtását követõen elõzte meg a ferraris Fernando Alonsót, ám a versenybírók utólag 25 másodperces idõbüntetéssel sújtották, mivel a szabályzatban foglaltak szerint az utolsó körben nem lehet elõzni – még akkor sem, ha a Safety Car elhagyja a pályát. A brackley-i gárda szerint igazságtalan döntés született, hiszen a versenyzõket a futam során félretájékoztatták a versenypályán, mivel a versenybírók zöld zászlót lengettek, ami egyértelmûen feljogosít az elõzésre. Az FIA mai közleményében kitér arra, hogy nem változnak az ezzel kapcsolatos elõírások: a biztonsági autó bokszba hajtását követõen az elsõ biztonsági autós vonal elhagyása után lehetõség van az elõzésre, kivétel ez alól az utolsó kör, amikor is a versenyzõknek elõzés nélkül kell áthaladniuk a célvonalon.

Limitidõ

Napirendi pontként tárgyalták a versenyzõk levezetõ köreit is: mint ismert, legutóbb a McLaren-Mercedes, valamint Lewis Hamilton kapcsán merült fel ezzel kapcsolatban probléma, miután a wokingi gárda a Kanadai Nagydíj idõmérõ edzését követõen arra utasította versenyzõjét, hogy álljon meg a pályán a bokszba vezetõ körben, máskülönben nem lesz megfelelõ mennyiségû üzemanyag az autóban ahhoz, hogy mintát szolgáltassanak az FIA technikai szakembereinek. Hamiltont akkor a versenybírók megrovással sújtották, míg a csapat pénzbüntetéssel megúszta a történteket. A WMSC mai ülésén kiemelték, hogy minden hasonló esetet ki fognak vizsgálni, s a versenyzõknek a kvalifikációkon egy limitidõt kell teljesíteniük a bokszkijárat utáni, valamint a bokszbejárat elõtti biztonsági autós vonalak között. A limitidõt a versenyigazgató [Charlie Whiting] határozza majd meg a pénteki edzésnapon, azonban szükség esetén a versenyhétvége során módosíthat azon.

107 százalékos szabály

További változás, hogy a jövõ évtõl kezdõdõen visszatér a 107 százalékos szabály a Formula-1-be, így azon versenyzõk, melyek a pole pozíciót elérõ pilótához képest 107 százalékon kívül teljesítenek, nem indulhatnak el a versenyen.

Mozgatható légterelõ elemek:

Szó esett emellett a legfontosabb, elõzést segítõ technikai újításokról, vagyis az állítható karosszéria-elemekrõl is: a 2011-es idénytõl kezdõdõen a versenyzõnek lehetõsége van állítani az autó hátsó vezetõszárnyán, ám csak abban az esetben, ha az adott pilóta 1 másodpercen belül autózik az elõtte haladóhoz képest.

Új minimumsúly

Az FIA emellett elfogadta az autók minimális súlyhatárának megemelésére tett javaslatot – a KERS visszatérése miatt. A következõ szezontól kezdõdõen minden egyes autónak legalább 640 kg-ot kell nyomnia a mérlegelésen, valamint a versenyhétvégék eseményein.

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás