Formálódik az új idõmérõ
Mint arról tegnap elõtt az A5.hu beszámolt, a csapatfõnökök barcelonai találkozóján a versenyzõk érdekvédelmét ellátó Grand Prix Drivers Association (GPDA) is képviselteti magát, hogy az idõmérõ szisztémájának reformjáról tárgyaljon. Michael Schumacher, a szervezet elnöke és David Coulthard társigazgató amellett száll síkra, hogy változtassák meg a tíz legjobb rajthelyrõl döntõ utolsó periódus lebonyolítását, mivel a közvélemény tekintélyes részéhez hasonlóan értelmetlennek tartják az etap nagy részét kitevõ benzinégetést. Jarno Trulli, a GPDA másik társigazgatója a Gazetta dello Sportban kifejtette a pilóták javaslatát is: "A pole pozícióról döntõ utolsó szakaszban is ûres tankkal szeretnénk részt venni" – fogalmazott. Ezt az elképzelést csapatfõnökök egy része is támogatja, ám õk azt sem szeretnék, ha a taktikai elem eltûnne a kvalifikációról, ezért azt javasolják, hogy az utolsó etapba jutott csapatoknak már ekkor közölniûk kelljen az FIA-val, mekkora benzinmennyisséggel akarják kezdeni a versenyt. A Forma-1 ûzleti ûgyeit irányító Bernie Ecclestone szintén az olasz sportlapnak nyilatkozva elárulta: nem a pilóták alacsony ûzemanyagszintes javaslata az egyetlen alternatíva, elképzelhetõ, hogy a legjobb tíz számára visszatér a tavalyig alkalmazott egykörös szisztéma. Hozzátette: "Ha az összes csapat megegyezik, már a következõ nagydíjra megváltozhat az idõmérõ."
Forrás: A5.hu