Feszültség Vettel és a Ferrari között: Értelmetlen volt a taktikám!

Sebastian Vettel nem arról híres, hogy nyíltan kritizálja csapatát, a vasárnapi silverstone-i verseny alatt és után viszont megtette. Taktikájuknak szerinte semmi értelme nem volt azon kívül, hogy félreállították Charles Leclerc elől…

Nem várta nagy reményekkel A 70. Évforduló Nagydíját Sebastian Vettel, de azt a kevés reményét is elveszítette már az első kanyarban. A rajt után a csata hevében agresszíven vágta le a jobbost, és a kerékvetőre hajtva Ferrarija meglódult, majd piruettel állt meg a pálya közepén. Már annak is örülhetett, hogy senki sem hajtott belé, és folytatni tudta.

„Jól sikerült a rajtom. Annak ellenére, hogy a kemény gumin indultam. Nem tudom, az első kanyarban mi történt, egyszerűen elveszítettem az irányítást és megpördültem. Nem igazán tudtam hová menni, ezért próbáltam kerülni. Nem tudom, a kerékvető volt-e, vagy valaki meglökött hátulról, és utána elment a hátulja” – magyarázta a hibájáról.

Vettel szerint azonban nem ez lökte őt a szakadékba a versenyen, hanem amit utána a Ferrari boxfalától kapott. „Természetesen nagyon sok időt elveszítettem ezzel, de meglepően gyorsan visszazárkóztam a mezőnyre. Aztán onnantól nem végeztünk jó munkát a taktikával” – füstölgött.

Vettel ugyan a kemény gumin rajtolt, de első etapját csak 4 körrel nyújtották tovább, mint a közepesen kezdő Charles Leclerc-ét. Ha azt vesszük, hogy a szintén keményen rajtoló Max Verstappen 9 körrel később állt ki, túl korainak hat a német cseréje. Ő is annak érezte, és elégedetlenségének már a csapatrádióban hangot adott. „Abban a résben vagyok, amit el akartunk kerülni. Beszéltünk erről reggel. Most itt fogok beragadni. Tudjátok, hogy elszúrtátok” – szólt be keményen a csapatának a 30. körben, amikor utolért egy négyes csoportot.

Vettel utólag elmagyarázta: „Ma reggel megbeszéltük, hogy nincs értelme úgy kiállni, hogy tudjuk, forgalomba térünk vissza. És pontosan ezt csináltuk!”

És azt is sejtette, hogy ennek Leclerc volt az oka, aki a kerékcseréje után mögé került. „Talán nem volt meg a bátorságunk, hogy hagyjuk, hogy Charles utolérjen engem, noha ő más taktikán volt” – utalt arra, hogy a csapat pont Leclerc elől állította őt félre. „Emiatt inkább előrébb hozták a kerékcserémet, és onnantól az egész vacak volt. Szerintem ma még az elszúrt első kör után is sokkal több helyet tudtunk volna visszahozni ennél.”

Áldozat Leclerc-ért

A négyszeres bajnok szerint egyértelmű, hogy föláldozták a futamát a csapattársáért. „Ráadásul a kemény gumit adták, amit úgy tíz körig használtam, talán még addig se. Semmi értelme nem volt. Mármint miért rakod fel tíz körre a keményet, majd utána húszra a közepest?” – tette föl a jogos kérdést a 11 körrel később újra kerékcserére hívott német.

Ezek után a közepes gumin hiába érte utol Pierre Gaslyt és Danyiil Kvjatot a hajrában, az utolsó pontszerző helyért már esélye sem volt megvívni a gumikopás miatt. „A végére így elfogyott a gumim, és mi pont erről beszéltünk előtte. Gyanítom, nem ez volt a legjobb munka, amit végezhettünk” – állapította meg.

Szerinte az első kiállását még jó ideig halogathatták volna. „Szerintem benne volt még jó tíz kör, talán több is” – állapította meg. „A csoport, amit utána utolértem, ugyanolyan köridőket futott mint előtte én a régi gumikon.”

Egyforma a két Ferrari?

Érezhetően egyre nagyobb a feszültség Vettel és a Ferrari között, és ezt nem enyhíti, hogy a versenyző mindkét silverstone-i hétvégén erősen szenvedett, megmagyarázhatatlan okokból. „Valami hiányzik, és nem tudom, mi lehet az. De próbálom a tőlem telhető legjobb munkát végezni. Az biztos, hogy ma sokkal előrébb is végezhettünk volna” – állapította meg. „Természetesen nem egyszerű megtalálni az okokat. Holnap fölkelek, és próbálom a mai nap pozitívumait nézni. A helyzet fordulhat, de most természetesen le kell nyelnem a békát. Meglátjuk, hogy megy majd a következő héten”

A kérdésre, egyformának véli-e a saját és Leclerc autóját, Vettel csak annyit felelt: „Nem tudom. Gyanítom, hogy valami hiányzik. Nem tudom, mi az, de próbálom megtenni a tőlem telhető legtöbbet. A különbség az, hogy nincs tiszta versenyünk ilyen pozícióból rajtolva, és neki meg volt pár tiszta versenye eddig.”

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás