Feszültség a Ferrarinál? Leclerc állítólag az elnöknél járt; egyre több a távozó

Nagy a nyugtalanság a Ferrari háza táján a főnökváltás és a félresikerült évkezdés után. Több szakember is távozott, többek sorsa tűnik bizonytalannak, Charles Leclerc pedig a hírek szerint magát az elnököt kereste fel a kiesése után.

Charles Leclerc kieséssel, a Ferrari dobogó nélkül kezdte a 2023-as Forma–1-es bajnokságot, a vörös csapat körül pedig ismét felcsaptak a hullámok. A látványos és meglepően őszinte autóbemutatójuk jó hangulata már a múlté azok után, hogy Bahreinben a versenytempójuk messze elmaradt a Red Bullétól, és egy újabb műszaki hiba miatt a jobban álló versenyzőjük nullázott.

Mindezek után úgy fest, nagy a nyugtalanság a Ferrarinál és a Ferrari körül is. A La Gazzetta dello Sport arról számolt be, hogy csalódást keltő kiesése után Charles Leclerc bosszúságában egyenest az elnökig ment.

„A monacói a Szahírból való visszatérése után kért és kapott is egy találkozót John Elkanntól Maranellóban, hogy megvitassák a helyzetet. Nyilvánvalóan aggódik” – írta a rózsaszín lap, hozzátéve, Leclerc vélhetően meg akarta osztani a saját álláspontját a helyzetről, illetve biztosítékokat kért Elkanntól arra, hogy javulás következik.

Kiemelték, a versenyző szerződése 2024 végéig szól Maranellóval, és bármennyire is szereti a vörösöket, előrelépés híján folyamatosan lebegtetni fogják a csapatváltásának lehetőségét.

Az új csapatfőnök, Frédéric Vasseur egyelőre a stratégiai részlegen hajtott végre változtatásokat Inaki Rueda stratégiai igazgató gyárba küldésével és Ravin Jain előléptetésével, ám jelezte, további változtatások sem zárhatóak ki, egyik részlegen sem. Mindez azonban csak az érem egyik oldala, hiszen úgy fest, változások nem csak Vasseur közbeavatkozása miatt történnek Maranellóban.

A múlt héten kiderült, hogy a fejlesztőrészlegükről távozott a csapatot egy évtizede szolgáló David Sanchez, akinek nevéhez fűződik többek között a tavalyi és az idei autókoncepció. Noha kezdetben kényszerű távozásról szóltak a hírek, olaszországi források szerint Sanchez valójában már az őt támogató Mattia Binotto távozása után elkezdte körbeküldözgetni az önéletrajzát, és miután volt ferraris kollégája, a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella ajtót nyitott neki, beadta a felmondását, hogy a kényszerszabadsága után már jövőre munkába állhasson régi-új csapatánál Wokingban.

Sanchez távozása jelzi, hogy Maranellóban nem ültek még el a Binotto búcsúja által keltett hullámok. Sőt! A Gazzetta dello Sport, a Corriere della Sera és az olasz Motorsport is arról számolt be, hogy nagy a bizonytalanság a gyárban, és több „régi motoros” is a váltás mellett döntött.

A Ferrarit szintén évek, sőt évtizedek óta szolgáló Gino Rosato és Jonathan Giacobazzi személyében két fontos ember intett még búcsút a vörösöknek, igaz, fontos hangsúlyozni, hogy nekik inkább a menedzsmentben volt szerepük, egyikük sem technikai szakember. A Ferrari belügyeiben jártas Leo Turrini szerint mindketten önszántukból mondtak fel, vélhetően mindketten azért, mert már nem tudtak azonosulni az elnökséggel és annak elképzeléseivel.

Corriere della Sera a témában közzétett cikkét azzal vezeti be, hogy a rivális brit csapatok körében máris poénok tárgyát képezi, hogy Vasseur most kezd rájönni, miért nem akarta senki a végül általa megkapott állást. A lap kiemeli, Sanchezhez hasonlóan több technikai szakember is tájékozódni kezdett a piacon, mivel bizonytalan a saját helyzete kapcsán. Említik például a technikai igazgató Enrico Cardilét, akinek lejáróban van a szerződése, és egyelőre kérdéses, hogy lesz-e belőle hosszabbítás.

Felmerült emellett Laurent Mekies sportigazgató távozásának lehetősége is. A francia szakember felelősségi köre Vasseur érkezésével lényegesen csökkent. A Corriere della Sera úgy tudja, hogy Mekies szeretett volna a Ferrari volt csapatfőnöke, Stefano Domenicali oldalán dolgozni az F1 vezetőségében, ám Vasseur megvétózta a távozását. Egyelőre kérdéses, hogy mi lesz a sorsa.

Az olasz lap emellett azt is tudni véli, hogy kisebb feszültség már Vasseur személye körül is volt. Beszámolójuk szerint Benedetto Vigna ügyvezető igazgatónak nem tetszett, hogy a francia a Mercedes csapatfőnökével,  régi jó barátjával, Toto Wolff-fal utazott a bahreini tesztre, miközben Vasseurnek meg az nem volt ínyére, hogy Vigna nemet mondott neki, amikor egy új szponzort akart a csapathoz hozni. Vasseur állítólag örülne, ha e téren nagyobb mozgásteret kapna. E feszültség annak tükrében meglepő lenne, hogy Vasseur Vigna és Elkann emberének számít, ők szavaztak neki bizalmat.

A fenti pletykák sora képet fest a Ferrari körüli bizonytalanságról, és ha csak a fele is megalapozott a leírtaknak, az azt is megmutatja, hogy a csapaton belül is lehet nyugtalanság, és a főnökváltás mégsem megy olyan zökkenőmentesen, mint amilyennek a télen beállították.

Nem véletlen, hogy Vasseur a bahreini csalódás után összetrombitálta az egész gyárat Maranellóban, és amolyan összetartással próbálta lelkesíteni őket. Egy javítás a most hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon már csak innen nézve is nagyon jót tenne a vörös csapatnak.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás