Ferrari nyilatkozatok a szabadedzések után

raikonenA Mercedes pilótája, Lewis Hamilton zárta az élen az Orosz Nagydíj második szabadedzését. A második helyen Kevin Magnussen végzett, a harmadik Fernando Alonso lett. Nyilatkozatok a szabadedzések után.

Fernando Alonso:
“A pálya nagyon szokatlan és nem hiszem, hogy a Formula-1-nek ilyen sok követője van itt. Meglepő volt ma az a jó tapadás is, amit a pálya felszíne mutatott, ez szokatlan egy új pálya esetében. Ebből a szempontból már az első körtől kezdve jól éreztem magam és ez sokat segített, amikor ma elvégeztük a legfontosabb munkát, név szerint megtanultuk a pályát. Sokat dolgoztunk a beállításon és úgy láttuk, a két keverék hasonló módon működött, a gumiteljesítmény pedig javult a körök múlásával. A pálya nagyon kemény a fékek számára, de ezen kell dolgoznunk este, hogy jól felkészüljünk az időmérő edzésre.”

Kimi Räikkönen:
“Az első szabadedzés napon megtanultuk a pályát, amely tetszik és bár teljesen új, a tapadás jó volt. Az első edzésen lépésről lépésre haladtunk programunkkal, habár a gyakorlás vége felé nem tudtam utolsó etapomat teljesíteni. Délután a gumik viselkedésére koncentráltunk, hosszú időbe telt, mire mindkét keverékkel elértük a maximális teljesítményt, ez szokatlan, különösen a lágy keverék esetében. Azért, hogy tisztább képet kapjunk a helyzetről, várni kell addig, amíg a pálya nem javul. Sajnos itt nem érzem jónak az autó elejét és ezért nem sikerült jó kört összerakni. Most a csapattal együtt próbálunk megoldást találni azért, hogy a legtöbbet ki tudjuk hozni az autóból.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Mint mindig egy új pálya esetében, az első szabadedzések különösen megterhelők, úgy a pilótáknak, mint a szerelőknek. Ma fontos volt az autó egyensúlyára koncentrálni és minden rendelkezésre álló percet kihasználni, Kimi és Fernando a lehető legtöbb kört tehette meg és megismerhette a pályát. A vonalvezetés sok jobbos kanyart tartalmaz, amelyeket hasonló sebességgel lehet teljesíteni és nagy aerodinamikai leszorítóerőt igényel. A kanyarok között két hosszú egyenes található, ahol a két DRS zóna van. Fontos lesz egy olyan beállítást találni, amely jó végsebességet ad. Abból, amit ma láttunk elmondható, a gumik nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtanak: az aszfalt nagyon sima és a köridők gyorsan javultak, a gumikopás pedig alacsony maradt. Ezt figyelembe kell venni az időmérő edzésen is, valamint minden adatot át kell nézni, hogy a lehető legjobb műszaki paramétereket állítsuk be az erőforráshoz is.”

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás