Ferrari nyilatkozatok a Koreai Nagydíj szabadedzése után

110094_itaAz eső játszotta a főszerepet a Koreai Nagydíj első napján. Délelőtt az egész edzés alatt esett, majd a másodikon is, a pálya így nedves maradt. Csak az edzés végén próbálkoztak néhányan a száraz pályára alkalmas abroncsokkal, de a feltételek nem voltak elég jók hozzá.

Délelőtt sem Felipe, sem Fernando nem futott mért kört, majd a második gyakorláson összesen 49 kört teljesítettek. A brazil pilóta számára különleges lesz vasárnap délután, 150. versenyét ünnepelheti. Ebből az alkalomból Felipe versenyszerelése különleges mintázatot kap, overálja vállán és sisakján is olyan festés lesz látható, mely a brazil zászló színeit tartalmazza.

Fernando Alonso:
“Nehéz pénteki nap volt, a változékony időjárással, majdnem lehetetlen volt hasznos következtetéseket levonni a hétvége további részére. Ha holnap, vagy vasárnap nem esik, akkor tisztán látszik, miért nem dolgoztunk. A cél, hogy a lehető legjobb munkát végezzük, megismerjük az autó kezelhetőségét ezen a pályán. Új szárnyat próbáltunk ki, de ilyen körülmények között nagyon nehéz kiértékelést végezni, ám például a McLarenek számára ideális volt az időjárás. Több körre van szükségünk az abroncsok felmelegítéséhez és addigra talán már kezdenek is elkopni. Improvizálnunk kell majd az időmérő edzésen és a versenyen. A boxutca bejárata javult a tavalyi évhez képest, de még lehetne mit tenni vele.”

Felipe Massa:
“Komplikált nap volt. A pálya nem biztosított sok tapadást és az intermediate abroncsok kopása sokkal komolyabb, mint korábban: nem volt más lehetőség, mint hogy a szárazabb íveket használjuk, ám az idők nem javultak. Nyilvánvalóan, így nehéz felkészülni a versenyre és az időmérő edzésre, de ezzel mindenki így volt. A boxutca kijárata nehéz, mivel Rosberg és Alguersuari ütközött: azt hiszem, a jövőben ezen javítani kell. A 150 Formula-1-es verseny nagyszerű teljesítmény: azokra emlékszem leginkább, melyeket megnyertem, így a 2008-as brazil futamra is. A legrosszabb emlék? Az olyan versenyek, mint Magyarország és Szingapúr, szintén 2008-ban, ahol a győzelem kicsúszott kezeim közül.”

Pat Fry, technikai igazgató:
“Komplikált nap volt az időjárás miatt. Délelőtt túl sok víz volt a pályán és nem volt értelme kimenni, mivel holnap és vasárnap száraz pályán dolgozhatunk. Délután a körülmények kissé jobbak voltak, de a pálya lassan száradt, így nem volt lehetőség hatékonyan dolgozni a száraz pályára alkalmas abroncsokkal. Ezért szükségszerűségből próbáltunk értékes munkát végezni, egy szett intermediate abroncsból oldottuk meg. Fernandóval főleg a két különböző első vezetőszárnyat hasonlítottuk össze és most elemezzük az adatokat. Természetesen a tapadás nagyon alacsony: nem ideális körülmények számunkra, ez látszik is az időeredményekből. Kissé szokatlan hétvégénk lesz: holnap csak egy óránk lesz arra, hogy az autó legjobb egyensúlyát megtaláljuk száraz körülmények között, majd ezt követően azonnal harcolni kell a rajtpozíciókért.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás