Ferrari nyilatkozatok a Koreai Nagydíj időmérője után

A két Ferrari 150° Italia a Koreai Nagydíjat a rajtrács harmadik sorából kezdheti. Ez az időmérő edzés végeredménye, Felipe Massa legyőzte csapattársát, Fernando Alonsót.

A két Ferrari pilóta különböző utat járt be az edzésen: míg az első etapban mindketten egy szett keményebb keveréket használt, Felipe két szett, Fernando egy szett lágy keveréket használt a második részben. A brazil pilóta a harmadik etapban első köreit azon a keveréken teljesítette, melyet már a második szakaszban használt, míg a spanyol pilóta felhasználta a maradék két keverékét, habár utolsó körét megszakította.

Fernando Alonso:
“Nem vagyok elégedett a hatodik hellyel, de a pozíció mutatja jelenlegi helyzetünket: a McLaren és a Red Bull erősebb nálunk, így saját magunkkal harcolunk csak az ötödik és hatodik helyért. A szombati nap eltelt, de talán a holnap hasonlóan alakul, mint Suzukában és ismét a győzelemért harcolhatunk. Amikor a gumikopás nagy, szokás szerint jó formában vagyunk, de a helyzet még nem egyértelmű, mivel a szuperlágy abroncsok viselkedése hosszabb távon és a teljes tankos körözés még ismeretlen tényező. Ezt a gumit akartuk használni már az első etaptól, de úgy döntöttünk, nem kockáztatunk. Túl sok időt veszítettünk az első szektorban, ahol hiányzott a csúcssebesség. Utolsó körömben azonnal néhány tizedet veszítettem az első kanyarban, ezt követően nem tudtam behozni a lemaradást, ezért úgy döntöttem, nem fejezem be a kört. Sajnos a rajtrács koszosabbik oldaláról indulok, amely komoly hátrányt jelent, de remélem nem veszítek helyezést Rosberggel szemben. Figyelni kell arra, mi történik előttünk és a stratégiát a magunk javára kell fordítani. Az új első vezetőszárny? Nem szeretek beszélni külön az alkatrészekről; egyrészt azt hiszem, ez a mérnökök dolga, másrészről sokkal inkább csak a csapattal osztom meg erről véleményem.”

Felipe Massa:
“Elégedett vagyok mai teljesítményemmel. Azt hiszem, jó kört teljesítettem az edzés végén, a harmadik etap első köre után, ekkor ugyanazt a szuperlágy abroncsot használtam, mellyel a második etapban már mentem. Véleményem szerint már javítottunk szombati teljesítményünkön, de még négy autó áll előttünk és így a rajtrácson elfoglalt helyünk többé-kevésbé azonos, mint korábban. A gumikopás miatt nagyon aggódva vártam ezt a hétvégét, de legalább a mai nap alapján úgy tűnik, sokkal kevésbé kopnak a vártnál. Meglátjuk, hogyan alakulnak holnap a dolgok. Bizakodó vagyok: ha semmi furcsa nem történik velem, ellentétben az utóbbi néhány versennyel, akkor azt hiszem, jó munkát végezhetek. Itt állunk, egy év telt el azóta, hogy legutóbb dobogóra állhattam: talán ma este ismét megnézem a versenyt, bár az időjárás nagyon más volt tavaly, mint amire holnap számíthatunk. Végül, szeretnék két ember iránt részvétem kifejezni, akik eltávoztak közülünk: Maria Martins Bassi, feleségem, Raffaela nagymamája és Pasquale Danza, akivel először tíz éve találkoztam, amikor a Ferrarihoz érkeztem, vele kellemes pillanatokat töltöttem, úgy a pályán, mint Maranellóban.”

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Az egész csapat nagyon szomorú, mert egy tagunk, Pasquale Danza ma elhunyt. Hosszú ideig dolgozott a Ferrarinál nagy szenvedéllyel és elkötelezettséggel. A Scuderia részéről szeretném kifejezni részvétünket a család számára; minden gondolatban velük vagyunk. Ezért nagyon nehéz az időmérő edzésről beszélni… Természetesen nem lepődtünk meg az eredményen, mert tudjuk, milyen lehetőségeink vannak. Azonban nem lehet ebbe belenyugodni, ellenkezőleg. Nyolc nappal ezelőtt majdnem hasonló helyzetben voltunk, majd 24 órával később közel kerültünk a futamgyőzelemhez. Ezért majd meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok holnap és milyen pontokkal távozunk a hétvégéről.”

Pat Fry, technikai igazgató:
“Az időmérő edzés többé-kevésbé azt hozta, amire számítottunk. A rajtrács első két sorába csak akkor tudunk bekerülni, ha az előttünk állók hibáznak és ma ez nem így történt. Új első vezetőszárnyat hoztunk ide, amely a jövő évi autó fejlesztési alapja: tegnap kipróbáltuk az esőben és ma úgy döntöttünk, folytatjuk a tanulási folyamatot, az időmérő edzésen is használtuk, melynek értelmében a versenyen is be kell vetni. Azt mondom, néhány versenyen még használni fogjuk, ki kell használni a szezon utolsó részét, hogy valami hasznosat tanuljunk a jövő évre, ezért hoztuk ezt a döntést. Holnap még több ismeretlen tényező lesz a szokásosnál, mivel nem tudtuk pénteken kiértékelni a gumikopást feltankolt autóval, azonban abból amit ma délelőtt láttunk, úgy tűnik, a helyzet jobb, mint gondoltuk.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás