Ferrari megbízhatoságon dolgozik

A Ferrari motor –és elektronikai részlegének vezetõje, Luca Marmorini a csapat hivatalos weboldalának adott nyilatkozatában elárulta, a Maláj Nagydíjat követõen alapos vizsgálatnak vetették alá az F10-es versenygép erõforrását, s kiderült, hogy a Fernando Alonso kiesésével kapcsolatos probléma nem állt összefüggésben az évadnyitó Bahraini Nagydíjon tapasztalt meghibásodással.



A Ferrari motor –és elektronikai részlegének vezetõje, Luca Marmorini a csapat hivatalos weboldalának adott nyilatkozatában elárulta, a Maláj Nagydíjat követõen alapos vizsgálatnak vetették alá az F10-es versenygép erõforrását, s kiderült, hogy a Fernando Alonso kiesésével kapcsolatos probléma nem állt összefüggésben az évadnyitó Bahraini Nagydíjon tapasztalt meghibásodással.

Mint ismert, a kétszeres világbajnok két körrel a leintés elõtt feladni kényszerült a szezon harmadik versenyét, miután autójában meghibásodott a Ferrari aggregátja.

A maranellói gárda olaszországi fõhadiszállásán alaposan kivizsgálta a problémát, s megállapították, hogy a meghibásodásnak nagy szerepet játszott az aggregát túlzott igénybevétele, melyre a futam rajtjánál jelentkezõ váltóprobléma miatt volt szükség.

„Mélyreható tanulmányt végeztünk a történtekkel kapcsolatban és megállapítottuk, hogy a két probléma [a bahraini motorcserék, valamint a malajziai kiesés] nem áll kapcsolatban egymással” – nyilatkozta Luca Marmorini.

„Sepangban Fernando motorja szerkezeti károsodást szenvedett, egy olyan típusú hiba történt, melyet a téli felkészülés során nem tapasztaltunk. Úgy véljük, hogy nagy szerepe volt annak, hogy meglehetõsen szokatlan módon kellett használni az erõforrást a verseny során, mivel váltóproblémák jelentkeztek már a rajt elõtt.”

„Ezen túlmenõen a Sauber alakulatánál jelentkezett problémákkal sincs összefüggésben, melyekrõl úgy hisszük, az elektronikai szenzor hibájának köszönhetõen jelentkeztek. Minden csapat nyolc motort használhat el egy versenyzõvel a szezon során. Elõvigyázatosságból úgy döntöttünk, nem használjuk a bahraini versenymotorokat Ausztráliában, de azokat bevetjük majd Kínában, miután megállapítottuk, hogy teljes mértékben megfelelnek a célnak, a sakhiri versenypályán történtek ellenére.”

A szakember hozzátette, a meghibásodások ellenére elégedett a csapat V8-as motorjával, noha tisztában van azzal, hogy még sokat kell dolgozniuk azon, hogy optimális teljesítményt és fogyasztást sajtoljanak ki belõle.

„Elégedett vagyok, mert úgy vélem, a Ferrari csomagja nagyon gyors, még ha mindig tud gyorsabb is lenni. Elmondhatjuk, hogy a versenytempónk mind a motort, mind az autót tekintve elégedettségre ad okot, még ha nagyon sok tennivalónk is van még motorikus oldalon, hogy még többet hozzunk ki belõle, a jelenleg érvényben lévõ szabályok keretein belül.”

„A munka középpontjában természetesen továbbra is a fogyasztás és a megbízhatóság áll. Sajnos azt kell mondjam, nehéz tiszta képet kapni arról, miképp teljesít a csomagunk ezen része, mivel még egyetlen olyan hétvégénk sem volt, amire nem volt hatással az idõjárás. Esõs körülmények között a fogyasztást egy kicsivel nehezebb kontrollálni és kevésbé fontos tényezõvé válik. Elmondhatjuk, hogy eddig jó munkát végeztünk, de folytatnunk kell a munkát, hogy javítsuk a motorok viselkedését. Ha lesz egy teljesen száraz versenyhétvégénk, tisztább képet kapunk arról, hol is állunk.”

 

Forrás:F1Center

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás