Ferrari – futam elözetes

Az idei Formula-1 es világbajnokság tizenhatodik futamán a tíz csapat második látogatását teszi a Mount Fuji pályán, amely Japán hegyvidéki táján helyezkedik el. Történelmileg, a Japán Nagydíj sikeres helyszín a Ferrari számára, a csapat a versenyek közel egy harmadát megnyerte a Felkelõ Nap országában, hét gyõzelmet aratott Suzukában, Gerhard Berger 1987-es gyõzelmét követõen. A tavalyi verseny Fujiban rosszul sikerûlt a Ferrari számára, mindkét pilóta az utolsó két helyre kerûlt rossz gumiválasztás miatt, ténylegesen elrontva a csapat esélyet. A verseny a biztonsági autó mögött kezdõdött, mert az özönvíz-szerû esõzés volt a hétvége nagy részében. Az FIA ezért ûgy döntött, hogy a verseny a biztonsági autó mögûl indul és minden autóra az extrém esõgumit kell feltenni; a döntés a Ferrari számára nem volt tiszta és az elsõ körök után mindkét autó kiállt a boxba kerékcserére.

Ezen hátrány ellenére Kimi Räikkönen a dobogós, harmadik helyen végzett, Felipe Massa pedig a pontot érõ hatodikon, amely nem rossz eredmény, figyelembe véve a verseny kezdetét. Tavaly a pénteki napon száraz pályán a Scuderia versenyképes volt, kûlönösen a hosszabb etapokon.
Ebben az évben az F2008 minden pályán versenyképes, ez a két tény optimizmusra ad okot a hétvégére, akármilyen idõjárás lesz. A legutolsó elõrejelzések szerint nagy esély van szombaton esõre, de a versenynapon nagy részben száraz idõ lesz.
Az F2008 néhány ûj fejlesztéssel érkezik Fujiba, amely a legutolsó fejlesztésû alkatrészek és az utolsó fejlesztés ebben az évben, az autó hasonló specifikációval megy Kínában és Brazíliában. Ezek a fejlesztések a mûlt heti vairanoi aerodinamikai teszten mutatkoztak be a pályán, elõtte a mugellói teszten már kiértékelésre kerûltek.

Stefano Domenicali, csapatvezetõ:"Ahogy Szingapûrban az éjszakai verseny után közvetlenûl mondtam, célunk Japánban, valamint az utolsó két versenyen a maximális pontszám megszerzése. Ez egyszerû kijelentés, de nagyon nehéz feladat! Azonban, megvannak a lehetõségeink ezek elérésére és hisszûk, hogy sikerûl. Mindkét világbajnoki cím megnyerése nehezebbé vált az elõzõ verseny eredménye után, ahol, az elsõ biztonsági autós fázisnál komplikációk voltak, hibáztunk Felipe boxkiállásánál.
Hisszûk, hogy a boxutcai ledrendszerûnk, amelyekkel a pilótákat engedjûk ki a boxból, teljesítménybeli elõnyt jelent, néhány alkalommal láttuk idén, hogy amikor használtuk, néhány helyet sikerûlt elõrelépnûnk a boxutcában. Ez egy jó rendszer, van benne lehetõség. Azonban, a szezon hátralévõ részében, a következõ versenyek fényében ûgy döntöttûnk, hogy visszaállítjuk a hagyományos 'nyalókát', amellyel jelezni tudjuk pilótáinknak a szabad utat. Ez a döntés tisztán azért szûletett, hogy a szerelõknek maximális önbizalmuk legyen a boxkiállás során.
A boxkiállás mindig feszûlt pillanat és a világbajnoki címért folyó kûzdelemben kiegyensûlyozottnak kell lenne, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni az utolsó versenyekbõl. Azonban, nem akarjuk a fiûkat a szûkségesnél több feszûltségnek kietnni. A boxszemélyzet változatlan marad a szingapûri versenyhez képest."

Forrás: F1Hungary

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás