Ferrari: Abu Dhabi Nagydíj szabadedzés nyilatkozatok

A Ferrari csapat pilótái az Abu Dhabi Nagydíj pénteki szabadedzését a 3. és a 4. pozícióban fejezték be, ahol Fernando Alonso annak ellenére jobb köridőt ért el Felipe Massánál, hogy a spanyol világbajnok egy kicsúszás miatt csak 20 kört tudott megtenni a Yas Marina versenypályán.

Fernando Alonso:
“Akárcsak két hete Indiában, most itt Abu Dhabiban is időt veszítetem pénteken, Indiában a motor hagyott a pályaszélén, itt pedig kicsúsztam. Az 1-es kanyarban nem volt különösebb gond a tapadással, de fékezés közben megérintettem a kerékvetőt, ami miatt elvesztettem a tapadást. Az én és Vettel kicsúszását megnézve sok hasonlóságot látok, így holnap biztosan mindenki egy kicsit inkább a pálya közepén próbál majd maradni és nem akarja majd a határokat feszegetni abban a kanyarban! Bosszús vagyok, hogy időt veszítettem, és sajnálom a szerelőket, akiknek plusz munkát adtam azzal, hogy most ismét össze kell rakniuk az autót, de majd holnap a munkájukat megpróbálom megfizetni egy jó körrel az időmérő edzésen. Igazából semmi újat sem próbáltunk ki ma, így a leszorító erő szintek és a Pirelli új 2012-es abroncsainak az összehasonlítására koncentráltunk. Mint általában, most is nehéz megmondani, hogy hol is állunk a többiekhez képest, mert pénteken még nagyon sok ismeretlen tényező van. De azt nem gondolnám, hogy a pole-ért, vagy a győzelemért harcolhatunk majd, de az első benyomásom alapján jobb helyzetben vagyunk, mint azt előzetesen vártuk. A pálya javult a második szabadedzésre, az aszfalt hőmérséklete azonban csökkent, pedig még délben igazán forró volt! A lágy keveréken kényelmesen éreztem magam, de most a keményebb keveréket sem találtuk olyan rossznak, mint az elmúlt néhány futamon.”

Felipe Massa:
“Ez két jó szabadedzés volt a számomra, de ez még nem sokat jelent az időmérő edzésre nézve. Két héttel ezelőtt Indiában is gyors voltam péntek délután, de ezt követően a dolgok rosszra fordultak. De tulajdonképpen elégedett vagyok a két edzésen mutatott tempómmal, de nyilvánvalóan nem tudom megmondani, hogy mi fog történni a futamon, mert nagyon sok minden történhet velem, de remélem most azért más lesz a helyzet, de ehhez folytatnunk kell a megkezdett jó munkát. A sisakfestésem? A dizájn annak a tiszteletére készült, hogy Ayrton Senna 20 évvel ezelőtt szerezte meg a harmadik világbajnoki címét, a sisak ezt követőem el lesz árverezve az ő nevét viselő alapítvány számára, és megtiszteltetés a számomra, hogy képes vagyok valamit tenni azokért az ügyekért, amiken ő dolgozott. Az első szárny vibrációja? Őszintén, amikor vezetek nem érzek semmit, az autó úgy viselkedik mintha semmi probléma sem lenne.”

Pat Fry, technikai igazgató:
“A szezon végi rutin során két fontos feladatra koncentráltunk: az egyik a szokásos kérdés a megfelelő beállítások megtalálása a futamra, a másik a 2012-es autónkkal kapcsolatos számos területen végzett munkálatok. Most elsősorban az autó kezelhetőségére és az új első szárnya koncentráltunk. Egyértelmű, hogy ez nem könnyű feladat, és folyamatos munkát igénnyel minden területen, a kutatástól az alkatrészek minőségének a javításáig. Különböző aerodinamikai konfigurációkat próbáltunk ki, hogy megtaláljuk, hogy melyek illenek a legjobban a pálya jellegéhez, de e mellett a gumiabroncsok kiértékelésének a feladatát sem hanyagoltuk el. Ez olyan, mint a főzés, ahol a pályán és Maranellóban nekünk kell biztosítanunk a megfelelő alapanyagokat. Ami a versenyképességünket illeti, én nem gondolnám, hogy képesek leszünk meglepetést okozni, de a bajnokság ezen késői szakaszában ez már nem is várható. Mi tudjuk, hogy hol állunk, és azt is, hogy mit várhatunk.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás