Felipe Massa duplázott Valenciában
Massa és a Ferrari F10 megállíthatatlan, újabb tesztnapot nyertek a Scuderia-val Spanyolországban, Valenciában. Az elsõ két nap gyõztese mögött közvetlen ismét egy Sauber zárt. Kamui Kobayashi után pedig Lewis Hamilton, és a McLaren-Mercedes következik.
A tegnapi naphoz hasonlóan igencsak hûvös idõ fogadta a versenyzõket a valenciai aszfaltcsíkon. A hûvösebb idõjárás ellenére már kora reggel tolongtak a nézõk a fõbejárat elõtt.
Nem sokkal 10 óra után a Toro Rosso svájci pilótája, Sébastien Buemi kihajtott a pályára, nyitva a sort. Közvetlen a STR5-ös versenygép mögött 2008 világbajnoka, Lewis Hamilton kapcsolt magasabb sebességi fokozatba. Ez volt a brit elsõ napja új munkaeszközével, a 2010-es McLaren-Mercedes autóval, az MP4-25-el.
A két pilóta egy lassabb installációs kör végén visszatért a bokszba. Nem egész 15 percet kellett várnia a publikumnak arra, hogy ismét autót lásson a pályán.
Tegnap Buemi-nek komoly sebességváltó problémával kellett szembenéznie, ami miatt csak 18 kört teljesített a spanyol aszfaltcsíkon.
Sébastien-hez Robert Kubica a Renault-val, míg Kamui Kobayashi a Sauber-rel csatlakozott, és kezdte meg tesztprogramját. Akárcsak Hamilton, Kamui számára is ez volt az elsõ tesztnapja új autójával.
Még 11 óra sem volt, amikor Felipe Massa 3 tizedmásodperccel megdöntötte legjobb idejét (1:12.574), mellyel megnyerte az elsõ tesztnapot.
Kamui bizonyította, a Sauber hétfõn Pedro de la Rosa vezetésével mutatott sebesség nem volt véletlen. Kilenc kör megtétele után a japán pilóta felugrott a harmadik pozícióba Massa és Hamilton mögött.
Az elmúlt években számos alkalommal elõ kellett venni a piros zászlót, ám mindezidáig erre csak egyszer volt szükség, még tegnap, amikor Barrichello autója az utolsó pillanatokra megállt.
Eddig igencsak megbízhatónak tûnnek a 2010-es versenygépek, noha továbbra is csak hét csapatról beszélhetünk.
A kilátogató nézõk láthatóan jól érezték magukat, énekelgettek, miközben boldogan majszolgatták szendvicseiket. Egyes lelátókon alig-alig lehetett üres helyet találni.
Mindeközben Valenciában a sajtószobában számos pletyka került ki. Az egyik legérdekesebb, hogy állítólag a Ferrari futott a legnagyobb üzemanyag terhelés mellett, és Massa ezeken a körökön is a legjobb tempót tudta diktálni.
A délelõtti órák után délután a versenyzõk már valamelyest aktívabbak voltak pilóták. Felipe egy órával a teszt vége elõtt elsõként lépte át 100-at, már ami a körök számát illeti.
A kezdeti nehézségek ellenére Kubica és a Renault nem nyújtott rossz teljesítményt. Massához hasonlóan a lengyel egy módosított 2010-es fejfedõt is tesztelt. Robert egy pillanat erejéig a Star Wars-ban érezhette magát, mint a „sötét oldal” egyik „sztárja”.
A Mercedes-nél Nico Rosberg vitézkedett, folytatja a munkát a 2010-es „Ezüst-Nyílall”. Nico összesen 119-szer hajtott körbe a pályán. Legjobb ideje: 1:2.899. Ez az idõ ezúttal egy ötödik helyre volt elegendõ.
A tegnap a kisebb technikai problémákkal küszködõ Williams is eredményes napot zárt. Barrichello hatodik lett. Legjobb ideje: 1:13.377.
Öt perccel a tesztnap vége elõtt Robert Kubica miatt kellett elõvenni a piros zászlót.
Végeredmény
Hely | Név | Nemzetiség | Csapat | Idõ | Különbség | Kör | ||
1. | Felipe Massa | ![]() |
Ferrari | 1’11”722 | 122 | |||
2. | Kamui Kobayashi | ![]() |
Sauber | 1’12”056 | 0”334 | 96 | ||
3. | Lewis Hamilton | ![]() |
McLaren | 1’12”256 | 0”534 | 108 | ||
4. | Robert Kubica | ![]() |
Renault | 1’12”426 | 0”704 | 119 | ||
5. | Nico Rosberg | ![]() |
Mercedes GP | 1’12”899 | 1”177 | 119 | ||
6. | Rubens Barrichello | ![]() |
Williams | 1’13”377 | 1”655 | 102 | ||
7. | Sebastian Buemi | ![]() |
Toro Rosso | 1’13”823 | 2”101 | 107 |
Forrás és eredeti cikk: F1-Live