Elsõ nap eredménye és nyilatkozat!


Webber nyerte a barcelonai nyitónapot, Alonsót elektronikai hiba hátráltatta A Red Bull Racing ausztrál versenyzõje, Mark Webber végzett az élen a formula-1-es csapatok barcelonai tesztsorozatának nyitónapján. Az ausztrál versenyzõt a Williams újonca, Nico Hülkenberg, valamint a Mercedes GP fiatal tehetsége, Nico Rosberg követi.

A mai napon kezdetét vette a 2010-es elõszezon utolsó kollektív tesztsorozata a spanyolországi Barcelonában, ahol a csapatok a múlt hét végéhez hasonlóan ismét száraz pályán róhatták a köröket.

A csütörtöki nyitónapot a Red Bull Racing ausztrál versenyzõje, Mark Webber nyerte meg, aki közel 1 másodpercet adott a másodikként végzõ Nico Hülkenbergnek.

Miután Webber és csapata a szerdai napon filmforgatás céljából már pályára gurult a katalán fõvárosban, ma délelõtt az idõmérõ-szimulációkra összpontosított: a rutinos versenyzõ mai legjobbját [1:21.487] nem sokkal fél 1 elõtt futotta meg.

Webber és Hülkenberg mögött a Mercedes színeiben pályára gurult Nico Rosberg végzett, aki ma fõként a hosszabb etapok teljesítésére fordított kiemelt figyelmet: a német versenyzõ 107 kört tett meg a mai nap során, ám hátránya már több mint 1 másodperc lett a nap végére Webberrel szemben [noha leggyorsabb körét nem sokkal az ebédszünet elõtt egy rövidebb etap során futotta, persze nem tudni, milyen üzemanyag-mennyiséggel].

A Mercedes GP egyébként holnap, Michael Schumacherrel a volánnál számos aerodinamikai újítást pályára visz majd.

Rosberg mögött a sauberes Pedro de la Rosa, valamint a regnáló világbajnok, Jenson Button végzett. A brit versenyzõ napja mindazonáltal nem volt problémamentes, miután autója néhány perccel a hivatalos leintés elõtt megadta magát a pályán.

Hasonlóan járt a Ferrari kétszeres bajnoka, Fernando Alonso is, aki az elsõ tesztnap délelõttjének nagy részét kénytelen volt a garázsban tölteni: a pilóta F10-es versenygépe ugyanis egy elektronikai hiba miatt megállt a pályán.

A legrosszabbul azonban a Virgin versenyzõje, Lucas di Grassi járt, aki meglehetõsen nagy tempóval csapódott a pályát szegélyezõ gumifalba.

A brazil versenyzõ szerencsére nem szenvedett sérüléseket, ám autója olyannyira megrongálódott, hogy a csapat kénytelen volt kihagyni a délutánra tervezett programot.

A másik újonc csapat, a Lotus valamivel jobban járt, hiszen 76 kört tehettek meg a Circuit de Catalunyán, ám õket sem kerülte el a technika ördöge: a csapat tesztversenyzõje, Fairuz Fauzy már alig 20 perccel a tesztnap megkezdése után megállt a pályán egy kisebb hiba miatt.

Poz. # Versenyzõ Nemz. Csapat Autó Köridõ Hátr. Kül.el On Kör.
1. 6 M. Webber Red Bull RB6 1:21.487     46 109
2. 10 N. Hülkenberg Williams FW32 1:22.407 +0.920 +0.920 79 82
3. 4 N. Rosberg Mercedes GP MGW W01 1:22.514 +1.027 +0.107 56 107
4. 61 P. de la Rosa Sauber C29 1:23.144 +1.657 +0.630 72 73
5. 1 J. Button McLaren MP4-25 1:23.452 +1.965 +0.308 94 101
6. 15 V. Liuzzi Force India VJM03 1:24.064 +2.577 +0.612 64 65
7. 8 F. Alonso Ferrari F10 1:24.170 +2.683 +0.106 34 74
8. 12 V. Petrov Renault R30 1:24.173 +2.686 +0.003 66 74
9. 17 J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:24.869 +3.382 +0.696 60 111
10. 25 L. di Grassi Virgin VR-01 1:27.057 +5.570 +2.188 27 31
11. 39 F. Fauzy Lotus T127 1:28.002 +6.515 +0.945 73 76

■ Leggyorsabb versenyzõ
■ Legszorgalmasabb versenyzõ

A közölt eredmények nem hivatalosak!

Forrás F1 Center

Több aerodinamikai fejlesztés mellett egy módosított motorburkolatot [képünkön] is pályára vitt a Scuderia Ferrari alakulata a barcelonai tesztsorozat elsõ napján.

Az olasz csapat Fernando Alonsoval folytatta a felkészülést a 2010-es évadra, s fõként az F10-es versenyautó fejlesztésén dolgoztak a mai nap során.

A csapat napja nem volt problémamentes, miután egy elektronikai hiba miatt meglehetõsen sokáig a bokszban kellett várakozniuk, végül azonban 74 kör megtételét követõen a kétszeres világbajnok a hetedik helyen zárt.

A Ferrari autóját holnap ismételten a spanyol versenyzõ kormányozhatja majd, mielõtt a hétvégére átadja a volánt csapattársának, Felipe Massának.

A kétszeres spanyol világbajnok, Fernando Alonso kissé szomorúan nyilatkozott az elsõ barcelonai tesztnap után.

Alonso az új aerodinamikai elemek tesztelésére koncentrált.

Az F10-es Ferrari szinte teljesen átalakult az utolsó jerez-i teszt óta. Számos új elem, többek között egy új elsõ, hátsó vezetõszárny, valamint egy módosított diffúzor is felkerült a gépre.

A Ferrari élt a lehetõséggel, és egy ideig tesztelte a McLaren által használt cápauszony motorborítást is autóján.

Alonso összesen 74 kört tett meg. Eredetileg 100 kör körül teljesítettek volna, ám az autóval elektronikai problémák akadtak.

Fernando legjobb ideje: 1:24.170. Ez az idõ a 7-ik helyre volt elegendõ.


Fernando Alonso


Ez nem volt egy tökéletes nap, de még nagyon hasznosnak bizonyult. Számos új dolog került az autóba – ezekrõl néhány adatot gyûjtöttünk, hogy mégis miként mûködnek. Most muszáj megértenünk, hogy hogyan lehet ezeket kihasználni.

A pálya nem volt jó ma. Egy kicsit piszkos volt, és fújt a szél. Mindig érdekes olyan pályán vezetni, ahol versenyhétvégét is rendeznek, mivel ez még a késõbbiekben jól jöhet. Összességében  azt mondanám, hogy ez egy jó nap volt.

Forrás F1-Live


Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás