Egy tesztnapot a Mercedes is vitt

A Red Bull, a Ferrari és a McLaren (mivel más mért kört sem futott a szerdai napon, hivatalosan ők vitték az elsőséget) után a Mercedes is behúzott egy tesztnapot Barcelonában, ezúttal ugyanis Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. Bőven 100 kör fölé ment a Toro Rosso-Honda, sima napot zárt a McLaren, a Haas beverekedte magát a legjobb öt közé. Nehéz napon van túl a Red Bull.

Eddig nem a címvédő világbajnokról szóltak a híradások: Hamilton hétfő délután a hideg idő miatt mindössze 25 kört teljesített, másnap „önfeláldozóan” átadta a lehetőséget csapattársának, Valtteri Bottasnak, aki így egész nap tesztelhetett, a csapat pedig nem veszített időt a pilótacserével. Kört szerdán sem teljesített, hiszen a Mercedes sem gurult pályára a zord, esős-havas harmadik tesztnapon. Nem túlzás tehát kijelenteni, a brit ma idei legjobb tesztnapját zárta!

A Mercedes taktikájának értelmében az autót délután vette át márkatársától, idejét pedig nem is vesztegette! Szinte azonnal pályára hajtott, és a tempója sem volt rossz, hiszen hamar átvette az elsőséget Stoffel Vandoorne-tól, ezt azonban akkor még nem őrizhette meg, hiszen pályalevágás miatt törölték az idejét. 45 perccel később azonban visszaállt a lista élére, és onnan már senki sem tudta letaszítani. A világbajnok szóban forgó körét a közepes abroncsokon érte el.

Noha végül nem ő zárt elsőként (tudjuk, az idők ilyenkor nem jelentenek szinte semmit, de a McLaren valószínűleg örült volna egy kis hírverésnek a gyenge kezdés után), Vandoorne sem lehet elégedetlen, hiszen összesen 110 kört futott.

Miután elért ezt a mennyiséget, átadta az autót csapattársának, Fernando Alonsónak, aki további 51-et pakolt az autóba, a mai volt tehát a McLaren eddigi legtermékenyebb napja. A spanyol egyébként az eredménylista ötödik helyére iratkozott fel, legjobbját pedig a piros jelzéső szuperlágy abroncsokon érte el. A csapattárs az idén debütáló hiperlágyakkal teljesítette saját legjobb körét.

Hamilton tavalyi riválisa, Sebastian Vettel ezúttal a harmadik helyig „röpítette” a Ferrarit. A német a lágy abroncsokkal – a legtöbbször ezeket használták a mai gyakorláson – futotta legjobbját, feltehetően azonban ezúttal sem a köridőre, hanem a távolságra összpontosított, többször elmondta ugyanis, az első teszthéten még az autó ellenőrzése lesz a legfontosabb a Ferrari számára. Céljukat úgy tűnik, sikerült teljesíteniük, Vettel ugyanis összesen 120 kört futott ma, és komolyabb problémákról ezúttal sem érkeztek hírek a vörösök háza tájáról.

Vettel és Alonso közé kisebb meglepetésre a Haas dán versenyzője, Kevin Magnussen került, a spanyol mögé pedig a honfitárs, Carlos Sainz, aki délutánra vette át az autót Nico Hülkenbergtől. Ma egyébként a 20 aktív versenyzőből 15 pályára gurult Barcelonában, a Mercedes, a McLaren és a Renault mellett ugyanis a Williams és a Sauber is cserélt a délutáni szakaszra.

Tették mindezt főként azért, mert csütörtökön a vártnál is jobb időjárási eredmények fogadták a mezőnyt: sokáig 13-15 fok volt, ami komoly előrelépés az előző napokhoz képest, melyek során – ahogyan azt szinte minden érintett elmondta – a legnagyobb gondot a hideg okozta, az ilyen körülmények között gyűjtött adatok ugyanis nem túl relevánsak, lévén nem túl gyakori, hogy a hétvégéken folyamatosan 4-5 fokos aszfalt fogadja a pilótákat.

A legtöbben komoly távolságokat teljesítettek, vagyis sikerült visszahozni valamit az eddig elveszített tesztidőből, a Red Bull azonban mindössze 35 körrel zárt. Max Verstappen a délelőtti etap nagy részét a garázsban töltötte (először fél egykor gurult pályára), majd a délutáni etapban – amikor a közepesről a lágy keverékre váltott – a 12-es kanyarnál elveszítette uralmát versenygépe felett, ami a kavicságyba ragadt. Emiatt a piros zászlók is meglendültek, és rövid időre a tesztelés is szünetelt. Az autót ugyan visszaszállították a Red Bull garázsába, a holland később már nem hajtott ki onnan.

A tesztelés jövő kedden folytatódik Barcelonában, ahol a csapatoknak ismét négy nap áll majd rendelkezésükre. Az előrejelzések szerint ekkor már jobb idő fogadja a mezőnyt, a pilóták tehát értékesebb adatokat gyűjthetnek, idővel pedig a határokat is elkezdik majd feszegetni, az utolsó napokon ugyanis rendre komolyabb hangsúly kerül a teljesítményre. Akkor tehát, valamivel az erősorrend megismeréséhez is közelebb kerülünk majd.

A 4. tesztnap végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi  
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:19,333   69 közepes  
2. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:19,854 +0,521 110 hiperlágy  
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:20,241 +0,908 120 lágy  
4. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:20,317 +0,984 96 szuperlágy  
5. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:20,929 +1,596 51 szuperlágy  
6. Carlos Sainz Renault 1:20,940 +1,607 60 köz  
7. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:21,142 +1,809 54 lágy  
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:21,973 +2,640 65 lágy  
9. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:22,058 +2,725 35 lágy  
10. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:22,134 +2,801 147 szuperlágy  
11. Nico Hülkenberg Renault 1:22,507 +3,174 49 lágy  
12. Valtteri Bottas Mercedes 1:22,789 +3,456 60 közepes  
13. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:22,808 +3,475 59 lágy  
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:23,825 +4,492 79 szuperlágy  
15. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:31,979 +12,646 47 köztes esőgumi

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás