Egy rossz kanyar döntött

Negyvenhét pozitív kör és egyetlen rossz kanyar – a végeredményt az utóbbi döntötte el. Sebastian Vettel ennek ellenére nem bánta meg, hogy megpróbálta az előzést Valtteri Bottas ellen.

Kína után Azerbajdzsánban sem jött össze a pole pozícióból megszerzett győzelem Sebastian Vettelnek. A német sima rajtja után uralta a bakui versenyt, és bár egyszerre két Mercedes ellen is védekeznie kellett taktikai szempontból, s a Red Bullok ütközése miatt pályára küldött biztonsági autó is kedvezőtlen időpontban érkezett, mindezek ellenére is megvolt az esélye arra, hogy megszerezze idei harmadik győzelmét.

A hajrának friss ultralágy gumin vágott neki, és miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, hiába reagált kicsit későn az élen álló Valtteri Bottas indulására, a célegyenesben úgy érezte, így is van esélye az előzésre. Mélyet fékezett, blokkolta az első kerekeit, a bukótér szélére csúszott, és a vezető pozíció megszerzése helyett Lewis Hamiltonnal, Kimi Räikkönennel, majd egy később Sergio Pérezzel szemben veszített hármat. Hogy 4.-ként intették le, az csak Bottas utolsó előtti körben kapott defektjének köszönheti.

Adódik a kérdés, nem kapkodta-e el a támadást. Vettel úgy érzi, nem a kockázatvállalással volt a probléma, csak a szorult helyzettel, amibe került. „Nem bántam meg. Örülök, hogy megpróbáltam, de nem örülök, hogy nem sikerült” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Meg kellett próbálnom. Nem hinném, hogy túlzó optimizmus volt részemről a belső ívre menni.”

Elmondása szerint azért nem sikerült időben megfognia az autóját, mert Bottas kitakarta a megszokott viszonyítási pontját a pálya szélén, így vakon zuhant bele a kanyarba. „Belül megvolt az esélyem, de a szélárnyékban túl sokat nem láttam, és a Mercedes volt kívül. Befelé kellett mennem, pontosabban befelé akartam menni, de nem igazán láttam, hogy hol vagyok pontosan, elvesztettem a viszonyítási pontomat, ami a külső íven lévő tábla. Végül gyorsabbnak bizonyultam, mint gondoltam. Nem késtem túl sokat, de blokkoltam a kerekeket, és ezzel annyi volt az első helynek.”

„A gond az volt, hogy nem láttam, pontosan hol vagyok az első kanyarhoz viszonyítva. Nyilván látom az első kanyart, de vannak viszonyítási pontjaink a pályától jobbra, tudjuk, hol van a kerékvető, a jelek a falon. Balra viszont semmilyen viszonyítási pontot nem találsz. Ott a fal és a kerítés, de az végig ugyanolyan. Miután belülre húzódtam, már nem volt visszaút. Elfékeztem. Nem volt annyira késő, hogy ne tudtam volna bevenni a kanyart, de kicsivel elvétettem. És azért is veszítettem, mert a blokkolás után már nem tudtam úgy lassulni, ahogy nélküle tudtam volna. Ha nem blokkol a kerék, és ugyanakkor lépek a fékre, szerintem be tudtam volna venni a kanyart, és akkor ez egy remek előzés lett volna. Könnyű azt mondani, hogy rossz manőver volt, mert nem működött. Meg kellett próbálnom, de nem sikerült.”

Ami a blokkolást illeti, Vettel szerint azt egy belső íven lévő bucka idézte elő. „Elcsíptem egy buckát az első kerekemmel, de nem akarom erre fogni, hiszen mégiscsak én vagyok a kapitány a fedélzeten. Egyszerűen nem működött, és ez a pár pillanat az egész versenyt meghatározta.”

Vettel szerencsésnek sem vallhatja magát, hiszen a biztonsági autó most sem neki kedvező módon kavarta meg a kártyákat. „A biztonsági autó nélkül sokkal könnyebb verseny lett volna ez számunkra. Negyvenhét kör pozitívum után jött egy nem túl pozitív kanyar. Ez része a játszmának. Ezzel nem lehet mit kezdeni. Előre tisztában voltunk vele, hogy a biztonsági autó döntő lehet itt. A végén valami rendkívülivel próbálkoztam, de nem sikerült. Kár, hogy a verseny sorsáról egy-két másodperc dönt, de ez van.”

„Addig egy nagyon jó és kontrollált versenyt futottunk. A Mercedes kockáztatott Valtterivel, és működött is. Így megy ez a szerencsejátékkal. Az jó, hogy a kockás gumimmal még célba tudtam érni, de sajnálom, hogy veszítettem egy pozíciót a Force Indával szemben is. Túl sokat viszont nem tehettem. Túl gyors volt az egyenesben.”

Bár Vettel a 4. helyével és Lewis Hamilton győzelmével elvesztette a bajnoki első helyet, összességében mégis optimista a folytatást illetően. „A legfontosabb, hogy kiváló autónk van, amely az időmérőn jól teljesít, így az első sorba kerülhetünk vele, és a versenytempónk is jó. Nem aggódom, mivel az előző évhez képest más helyzetben vagyunk az időmérőn. A mai verseny alakulása valakinek szerencsés volt, másoknak nem. Valtteri sem hinném, hogy boldog, hiszen ez az ő győzelme volt. Így megy ez, de nem aggódom, mert jó az autónk, és biztosítanunk kell, hogy az is maradjon.”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás