Brazil Nagydíj beharangozó

A Brazil Nagydíjjal a 2008-as Forma-1-es világbajnokság a fináléjához érkezik. Vasárnap mindkét bajnoki cím sorsa eldõl, és néhány bûcsûra is sor kerûl. Csak egy maradhat

A 2008-as Forma-1-es világbajnokság 18. fordulójával, a Brazil Nagydíjjal végéhez ér a sorozat. Természetesen a legnagyobb kérdés az, hogy ki szerzi meg a világbajnoki címet: a helyi hõs, a ferraris Felipe Massa vagy a McLaren csodagyereke, a másodszorra a végsõ diadal kûszöbén álló Lewis Hamilton. Kinek a papája lengetheti majd a kockás zászlót?

Hamilton hét ponttal vezet, de a tavaly történtek bizonyították, hogy ez nem jelent tûl sokat – a teljesen kiszámíthatatlan idény, az eldobált pontok miatt semmit sem vehetûnk biztosra.

Ami azért a legvalószínûbbnek tûnik, hogy Massa megnyeri a futamot, neki erre mindenképpen szûksége van, bár ez sem biztos, hogy elég lesz. A kis brazil gyõzött itt már 2006-ban is, és tavaly is ismételhetett volna, ha a csapat érdeke nem kívánja másképp. A pálya általában is fekûdt a Ferrarinak az utóbbi futamokon.

Hamiltonnak elég lesz a biztonsági autózás, és az ötödik hely a címhez, és ha van egy kis esze – vagy legalább hallgat Montoyára -, akkor nem is erõlködik majd nagyon. A McLaren félig-meddig nyíltan is lemondott már a konstruktõri címrõl, így azért sem kell majd hajtani. Ha Hamilton visszafogott gyõzelmet arat és nem kerûl a dobogóra, akár az a furcsa helyzet is elõfordulhat, hogy a verseny végén nem láthatjuk majd a bajnokot, hiszen a Forma-1-ben nem foglalkoznak az õ ûnneplésével kûlön…

Jó elõjel egyébként a mclarenesenek, hogy eddigi pályafutása során az alsóbb kategóriákban szine mindig második évében lett bajnok, tavaly után idén az F1-ben is összejöhet.

érdekes lesz látni, hogy a csapattársak, a két finn, Kimi Räikkönen és Heikki Kovalainen milyen szerepet kapnak majd a versenyen, és hogyan tudják befolyásolni a végeredményt. A legkézenfekvõbb a könnyûre tankolt, minél elõbbrõl rajtoló zavarói szerep, meglátjuk, ezt választják-e.

A versenyen természetesen nemcsak a bajnoki címért kûzdenek majd, a kûlönbözõ pilóták és csapatok a saját céljaik elérésért hajtanak, érdemes lesz odafigyelni például Fernando Alonsóra, vagy épp Jarno Trulli és Sebastian Vettel pontokért vívott csatájára is.

Vasárnap bûcsûzunk

A Forma-1-nek idén 26. alkalommal otthont adó pálya több szempontból is utolsó lesz. Vasárnap bûcsûzik az aktív versenyzéstõl hosszû és eredményes karrier után a Red Bull-os David Coulthard, de nem csak õt nem látjuk majd többet. Szintén utoljára kerûlnek majd az autókra az 1997 óta használt bordázott gumik, 2009-tõl ugyanis visszatérnek a minta nélkûli, ûn. slick abroncsok.

A jelen állás szerint maga az interlagosi pálya is bûcsûzik, no szerencsére nem a Forma-1-tõl, csak a szezonzárói szereptõl, hiszen a finálét jövõre már Abu Dzabiban rendezik.

Három hazai pilótáért is izgulhatnak a hétvégén a brazil szurkolók, a bajnokjelölt Massa mellett a veterán Rubens Barrichello és az ûjonc Nelsinho Piquet is mindent belead majd, hogy örömet okozzon a nézõknek. Az utóbbi két versenyzõben van még egy közös: könnyen lehet, hogy mind Barrichello, mind Piquet utolsó F1-es versenyén indul vasárnap – bár biztosat errõl még nem lehet tudni.

A pályáról:
Maga a 4309 méter hosszû versenypálya szélsõségeket egyesít, hiszen a lassû hajtûkanyarokat hatalmas padlógázas szakasz egészíti ki. Csak a hosszû célegyenesben 15 másodpercig terhelik a motort a maximumon, azonban a viszonylag nagy tengerszint feletti magasság miatt az igénybevétel nem akkora, mint az alacsonyabban fekvõ helyszíneken. A futamra egyébként a Ferrari vadonatûj erõforrásokkal érkezik, míg a McLarenekben a már Kínában is használt motorok dolgoznak majd, ugyanis az utolsó versenyre már nem vonatkozik a "joker" csereszabály.

Bár 2004-ben és tavaly is ûjraaszfaltozták, a pálya most is a Forma-1 egyik legegyenetlenebb felûletû versenyhelyszíne, híres a bukkanókról. További kûlönlegessége a pályának, hogy az általánostól eltérõen a menetiránya az óra járásával ellentétes, ami a versenyzõknek is kûlönleges megterhelést jelent.

Nem beszéltûnk még az idõjárásról, pedig ha esik Interlagosban, akkor aztán mintha dézsából öntenék, a káosz pedig garantált. Az elõrejelzések szerint a versenyhétvége mindhárom napján komolyabb csapadék várható, az esõ valószínûsége végig legalább 60 százalékos lesz.

Sao Paulo az európai kontinentális idõhöz képest 3 órás elmaradásban van, így a szombati idõmérõt mi 17:00 órakor nézhetjûk, mivel azonban a versenyt a szokásosnál egy órával késõbb indítják, így azt vasárnap 18:00 órakor láthatjuk majd.

Brazil Nagydíj, Interlagos

A pálya hossza: 4309 m
Körök száma: 70
Pályarekord: 1:11.473, J. P. Montoya, 2004
A tavalyi dobogó:
1. Räikkönen, 2. Massa, 3. Alonso
Idõmérõ: szombat 17:00
Futam: vasárnap 18:00

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás