Brazil futamelözetes

Ilyen izgalmas, élvezetes, eseménydûs Forma-1-es évadra vártunk már mióta. Itt a vége. Sajnos. Az évadnak vége, Alonso karnyûjtásnyira a gyõzelemtõl, Schumacher visszavonul, és minimálisak a gyõzelmi esélyei. Alonso

Egy pont. Ennyi kell Fernando Alonsónak, hogy 2006-ban ismét õ legyen a világbajnok. Semmi az egész, mondhatjuk, hiszen ha a spanyol idén célba ért, ennél mindig több jutott neki. A Renault csapatvezetõje fogadkozik, nem a biztonságra mennek, gyõzelemmel akarják megszerezni a vb címeket. Merthogy kettõ is kell nekik: csapatban és egyéniben is kiáll a zászló.

Igaza is van, legyen tiszta az egész, nem kell taktikázni, tövig a gázt és lenyomni mindenkit. Jellemformáló verseny lehet ez Alonso számára, hiszen az vesse rá az elsõ követ, aki nem a tuti célba érésre autózna, ahelyett, hogy kakaskodna. A vére viszont biztos hajtja, hiszen mit érdekli õt, hogy legnagyobb ellenfele már nem versenyez jövõre , az az igazi, ha egy jó kis vereségre emlékszik.

és lássuk be, igaza van, ketten vannak jelenleg a mezõnyben, akik igazi ellenfelei a spanyolnak, Schumacher és Raikkönen. Szigorûan véve Raikkönen nem is az igazi, nincs normális autója. A többiek teljesítménye hullámozó, ha kijön a lépés gyorsak, ha nem akkor megette a fene. Akkor meg minek engedje el õket?

ûgy is az a legszebb, ha a dobogó tetején lehet ûnnepelni. Az olyan cinkes, hogy negyedikként végzett, a világot befutó élõ interjûn sincs ott, de világbajnok. Egyébként is, ki tudja ûl-e még versenyképes autóban a jövõben? Sok pénzért a McLarenhez megy, akikrõl tudjuk, no de mindegy. Jövõre még bármi lehet.

Schumacher

Nem kétséges, akármi történik Michael Schumacher lesz a középpontban a 2006-os Brazil Nagydíj hétvégéjén. A sportág utóbbi 10 évének legmeghatározóbb alakja távozik. Gondoljunk csak bele, kevésszer merûlt fel, hogy Damon Hill-hez, Alain Prost-hoz vagy más világbajnokhoz hasonlítsák. Ayrton Senna volt az egyetlen igazi "ellenfele", akivel sajnos valós csatát nem tudtak vívni.

Míg Alonso megfontolt, a német kerek perec kijelentette, hogy semmi mást nem tud elfogadni, elképzelni, mint hogy megnyerje a brazil futamot. Mit is várhatnánk a Forma-1 legnépszerûbb (FIA közvélemény kutatása alapján) és legsikeresebb pilótájától, aki eddig 247 futamon állt rajthoz és abból 91-et meg is nyert? Csak is gyõzelmet!

Ezzel olyan bûcsût vehet a sportágtól, amely igazán méltó hozzá. Bár a Japán Nagydíj után azt mondta, Alonsoé a bajnoki cím, én nem hiszek neki, ez egy jó kis pszichológia hadviselés, hogy ellenfelén legyen nagyobb nyomás. Szerintem egyáltalán nem adta fel, az nem rá vallana. Megtesz mindent, a többit eldönti majd a sors. Egy csoda azért nem ártan a németnek.

ûtközéspont

Sajnos az 1994-ben Damon Hillel illetve az 1997-ben Jacques Villenuve-vel történ hasonló szituációkban történt ûtközései miatt sokan azt várják, valaki kilöki Alnsót. Reméljûk, ez nem történik meg, mert akkor dicstelen véget érne a hétszeres világbajnok karrierje. Ami most következik, az megismételhetetlen lesz. Schumacher utoljára Ferrariban, Alonso utoljára Renault-ban.

A pálya és a verseny

A Sao Paulo-i pálya egy természetes amfiteátrum, a lelátókról csaknem a pálya fele belátható. Az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók, ez nem feltûnõ, de el szokták mondani, mert állítólag erõsen igénybe veszi a pilóták alig használt másik oldali nyaki izmait.

Az Autodromo José Carlos Pace névre keresztelt pálya viszonylag rövid, csak 4309 méter hosszû. Két jól elkûlöníthetõ részbõl épûl fel, vannak hosszabb egyenes szakaszai illetve a célegyenestõl távol esõ kacskaringós lassû belsõ szakasz. Az autók beállítását nehezíti, hogy a dél-amerikai országban hepehupás az aszfaltcsík.

Brazíliában most éppen tavaszi az idõjárás, ami éppûgy szeszélyes mint idehaza. Lehet esõ, szikrázó napsûtés. Ha esne, akkor elõny a Renault-nál.

2004 és 2005-ben is a McLarenek arattak kettõs gyõzelmet.
A tavalyi sorrend: 1. Juan-Pablo Montoya, 2. Kimi Räikkönen, 3. Fernando Alonso (Renault).
A pályarekord: Juan-Pablo Montoya (McLaren) 1 perc 11,473 másodperc.
Idõmérõ edzés: szombaton 19 órától
Futam: A 71-körös verseny október 22-én helyi idõ szerint 14 órakor kezdõdik. Itthon ekkor este hetet mutatnak majd az órák, az RTL-en közvetítenek a szakemberek. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km.

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás