Bottasé a bakui győzelem

A csaták helyett a taktikázásról szólt az Azeri Nagydíj, melynek csak az utolsó körei hoztak izgalmat az élen. A Mercedes történelmet írva zsinórban negyedik kettős győzelmét aratta. Valtteri Bottast kárpótolta az élet a múlt évi bakui kiesésért: nyert, és újra vezeti a bajnokságot.

Ahogy Szujó Zoltán az Azeri Nagydíj vége előtt néhány körrel elmondta, talán ez a pálya visszafizeti tartozását Valtteri Bottasnak, aki egy évvel korábban defekt miatt esett ki vezető helyről. Hogy tartozik-e vagy sem, az egyetlen embert bizonyosan nem érdekelt: a csapattársat, Lewis Hamiltont, aki nagyjából ekkor próbált meg közelebb kerülni Bottashoz. Egészen sikeresen, hiszen a végére DRS távolságon belülre került, de a döntő pillanatban, az utolsó teljes célegyenest tartalmazó körben egy lekörözött miatt Bottas is nyithatta a hátsó szárnyát, és ezzel el is dőlt: Baku visszafizette tartozását a Mercedes versenyzőjének.

„Büszke vagyok, hogy részese lehetek ennek…” – mondta a rádión keresztül csapatának a finn, aki idei második győzelmét ünnepelheti, és mivel márkatársa, Lewis Hamilton bekísérte a célba, rekordnak számító egymást követő négy kettős győzelmet aratott a Mercedes.

Persze, ahhoz, hogy ez megtörténjen, kellett egy egészen izgalmas rajt is, melyben a két ezüstös ádáz csatát vívott egymással, de attól függetlenül, hogy valóban csak centik választották el őket egymástól és a faltól – mindketten sikeresen megúszták, ahogy Bottas kikényszerítette az időmérőn megszerzett első helyének megtartását.

Az idei bakui futam nem kerül be a legizgalmasabb versenyek történelemkönyvi bejegyzésébe, de az ifjú Charles Leclerc tett arról, hogy végig nyílt legyen a küzdelem. A monacói ugyanis az időmérős balesete után a többiekkel ellentétben a közepes gumikat tette fel a rajtnál (8. hely), és emiatt, bár az elején lassabbnak bizonyult, hamarosan elkezdett feljönni a mezőny élére. Olyannyira, hogy a 12. körben már ott loholt csapattársa mögött a 3. helyért.

A Ferrari azonban húzott egy merészet, és még a „csúfos” előzés előtt kihozták Vettelt kereket cserélni. Hamarosan aztán a két Mercedes versenyző is csatlakozott, akik nyakára szintén megérkezett Leclerc. A kiállások után jó ideig a monacói vezette a mezőnyt, és benne volt a levegőben, hogy ha elég sokáig kihúzza a keményebb gumikon, akkor a végén nagyot léphet előre a lágyakon.

Mindez azonban nem történt meg. Határidőn belül cserére kényszerült a Ferrari, és végül is annyira nem is működött kiemelkedően a lágy abroncs a Ferrarin. Erre jött még egy rövid VSC-szakasz, ami tovább rontotta esélyeit, hiszen a már kopó gumikon előtte hajtók ezekben a percekben óvni tudták abroncsaikat.

De azért termett Leclerc számára is babér. Kiállt egy plusz kerékcserére, mert mögötte volt annyi „levegő”, hogy ezt büntetlenül megtehette, és megfutotta a verseny legjobb körét. Ugyanerre szintén volt lehetősége az előtte autózó Max Verstappennek is, de ő nem élt a lehetőséggel, viszont biztonságosan befutott a negyedik helyen.

Ez nagyon fontos a mi szempontunkból, hiszen Verstappennek szerdán jelenése van Magyarországon – a 7. Nagy Futam sztárjaként várjuk őt Budapestre…

Bár az előzmények miatt azt gondoltuk, bizonyosan bejön majd a biztonsági autó a pályára, végül megúszta a mezőny egy virtuálissal. Ráadásul azt is csak egy a pályán lelassuló, technikai hibás autó idézte elő. Pierre Gasly a 6. helyről állt ki. Pedig volt akció bőven, és törmelék is. Daniel Ricciardo például Danyiil Kvjatot előzte meg a hármas kanyarban, ám annak bevétele nem sikerült, és az ausztrál gyakorlatilag kivezette ellenfelét a pályáról. Aztán pedig Ricciardo tükörből tolatott, de nem nézett bele, úgyhogy egy kövér gázzal neki is tolatott a még mindig veszteglő Kvjat autójába, és ezzel el is dőlt a sorsuk. Mentek mindketten a Bokszba. És ezen kívül is még volt egy biztonsági autós lehetőség a futamban, amikor egy luficsomag került a pályára, ami magától nem is nagyon akart elszállni onnan.

Az Azeri Nagydíj után Valtteri Bottas ismét vezeti a bajnokságot, és így fordul a világbajnokság az európai futamokra, hiszen két hét múlva már a Spanyol Nagydíjon köröz a Forma-1 mezőnye.

Az Azeri Nagydíj végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő
1. Valtteri Bottas Mercedes 1 ó 31 p 52,942 mp
2. Lewis Hamilton  Mercedes +1,524 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +11,739 mp
4. Max Verstappen Red Bull-Honda +17,493 mp
5. Charles Leclerc Ferrari +1 p 09,107 mp
6. Sergio Pérez Racing Point-Mercedes +1 p 16,416 mp
7. Carlos Sainz McLaren-Renault +1 p 23,826 mp
8. Lando Norris McLaren-Renault +1 p 40,268 mp
9. Lance Stroll Racing Point-Mercedes +1 p 43,816 mp
10. Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari +1 kör
11. Alexander Albon Toro Rosso-Honda +1 kör
12. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari +1 kör
13. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
14. Nico Hülkenberg Renault +1 kör
15. George Russell Williams-Mercedes +2 kör
16. Robert Kubica Williams-Mercedes +2 kör
17. Pierre Gasly Red Bull-Honda kiesett
18. Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
19. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Honda kiesett
20. Daniel Ricciardo Renault kiesett
Leggyorsabb kör: Charles Leclerc, 1:43,009 mp

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás