Biztonsági öv nélkül ment két kört Leclerc – az öv miatt adta föl

Több mint egy kört teljesített kikapcsolt biztonsági övvel Charles Leclerc a Spanyol Nagydíjon – végül ez, és nem az elektronikai problémája okozta kiesését.

Kerékcseréje után a 11. pozícióban küzdött Charles Leclerc a mezőny más taktikán lévő tagjaival a Spanyol Nagydíjon. A vonatban nagy csatát vívott a lágy gumit használó Lando Norrisszal, ám a 36. körben nem emiatt pördült meg az utolsó sikán közepén, hanem mert motorja egyszerűen lekapcsolt. Némi gondolkodás és próbálkozás után a Ferrari aztán az ERS-rendszer rásegítésével újraindult, ám a tempója lassú volt. Leclerc két körrel később a boxba hajtott, majd föladta a küzdelmet.

Miközben úgy tűnhetett, hogy kiállását a technikai hiba okozta, a valóságban más volt a helyzet. Leclerc az első újraindítási kísérlet sikertelensége után kicsatolta a biztonsági övét, és miután mégis beindult a motorja, már késő volt.

A bajt tetézte a rádiós kavarodás, amelynek köszönhetően Leclerc nem hajtott egyből a boxba, hanem ment még két – biztonsági öv nélkül…

A csapattal való rádiózásából kiderül, Leclerc az öve miatt állt ki, majd amiatt is adta föl a nagy időveszteség után már eleve reménytelenné vált versenyét. Az alábbi párbeszédből az is látszik, hogy a Ferrari Sebastian Vettel későbbi taktikai dilemmája mellett itt sem állt a helyzet magaslatán…

Leclerc a megpördülés után: A motor leállt, beragadt. Nem tudom, mi történt. Teljesen kikapcsolt az autó.

Mérnök: Rendben, vettem.

Leclerc: Megpróbáljam az újraindítást, vagy ne? Megpróbáljam az újraindítást, vagy ne?

Mérnök: Mindjárt mondom. Megpróbálhatod, próbáld az indítást! Hármas fokozatban vagy.

Miután a Ferrarija újraindult, Leclerc még nem ejtett szót a konkrét problémájáról a biztonsági övvel. Új kört kezdett, majd jelezte, gondjai vannak.

Leclerc: Nem-nem, valami furcsa. Ki fogok állni a kör végén.

Mérnök: Mindjárt mondom.

Leclerc: Igen, de…nem, bemegyek a boxba ebben a körben.

Mérnök: Nálunk minden rendben. Nálunk minden rendben. Próbálkozhatsz.

Leclerc: Hányadikak vagyunk?

Mérnök: A huszadikak.

Leclerc mindezek ellenére még egy új kört megkezdett, majd közölte a csapatával, hogy gondja van az övvel.

Leclerc: Fiúk, ki kell állnunk, muszáj kiállnunk. Amikor megnyomtam a gombot, hogy újraindítsam az autót… a biztonsági övem most ki van kapcsolva. Amikor fékezek, eléggé mozgok. Számomra nem gond, de nem vagyok biztos benne, hogy bárki is örülne, hogy biztonsági öv nélkül vezetek…

Mérnök: Vettem. Box!

Leclerc: Készítsetek csatot, nem tudom, az autóban van-e.

Mérnök: Szólj, ha kell segítség az övvel. Próbáljuk megoldani.

Leclerc: Persze, hogy kell segítség! Mint amikor beszállok az autóba.

Mérnök: Rendben, megoldjuk.

Leclerc kiállt a boxba, de a Ferrari szerelői nem készültek új csattal. A versenyző számon is kérte rajtuk.

Leclerc: Mondtam, hogy készüljetek egy másik csattal! Egy másikra van szükség. Nincs meg, elszállt.

Mérnök: Vettem.

Leclerc: Mondtam korábban! Kikapcsoljam a motort, vagy ne?

Mérnök: Kapcsolt ki, kapcsold ki!

Leclerc: Rendben, kész. Mi történt amúgy a motorral? Miért kapcsolt le teljesen?

Mérnök: Jelentkezni fogok.

Leclerc: Kiszállok, magyarázd el később!

Mérnök: Vettem.

A Ferrari végül nem tudta megoldani a biztonsági öves problémát, és mivel Leclerc rengeteg időt veszített, már nem látta értelmét visszaküldeni őt a pályára. Kiesését tehát nem az elektronikai hiba okozta (ami az újraindulás után megjavult), hanem a biztonsági öve.

Hogy lesz-e következménye a kicsatolva teljesített két körének, az kérdéses. Michael Masi versenyigazgatót a futam után kérdezték a Leclerc-esetről, ám ő csak a megpördülésekor hallgatta a monacói rádiózását, és egyelőre csak annyit fűzött hozzá, hogy közel állt a biztonsági autó pályára küldéséhez. „Hallgattam Charles rádióját, a csapattal folytatott beszélgetését, figyeltem, hogy jár-e még a motorja. Azonnal fölvettem a kapcsolatot a csapattal, hogy kiderítsem, újraindítják-e. Szóval közel volt” – monda, a későbbi, övvel kapcsolatos párbeszédről nem téve említést.

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás