Barcelonai teszt összesített statisztikák

A leggyorsabbnak Lewis Hamilton és a Mercedes bizonyult, a legmesszebbre viszont ezúttal egy Honda-motoros csapat, a Toro Rosso jutott. A motorok terén kiegyenlített a küzdelem – az első barcelonai teszthét összesített eredményei.

Talán teljesített már a mostaninál produktívabb és reprezentatívabb tesztet is a Forma–1 mezőnye Barcelonában, ám a hideg idő és a sok kényszerű várakozás ellenére pár tanulsága azért így is volt a négy napnak.

Körvonalazódni látszik például, hogy a tavalyi három topcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull most is ígéretes tempóra képes. Rajtuk kívül a McLarennek és a Renault-nak is voltak erős pillanatai, jóllehet egyik csapatot sem kerülték a műszaki problémák sem. De a másik motorváltó, a Toro Rosso is elégedett lehet, hiszen a Honda 2015-ös visszatérése óta velük teljesítette a legsikeresebb tesztjét.

Ami a köridőket illeti, Lewis Hamilton negyedik napon futott közepes gumis 1:19,333 másodperces eredménye csupán 0,1 másodperccel marad el a Mercedes tavaly téli legjobb eredményétől, melyet a szuperlágy abroncson értek el. Az összevetésnek sok jelentősége ugyanakkor nincs, hiszen a pályát azóta újraaszfaltozták, a mostani közepes gumi nagyjából a tavalyi lágynak felel meg, a hideg időben pedig egyes mérnökök szerint szokatlanul jól működött ez a keverék.

Sebastian Vettel eggyel puhább garnitúrán, de másik napon futott 0,340 másodperccel gyengébb kört Hamiltonnál, a harmadik helyen pedig az ilyen magasságokban rég nem látott McLarennel Stoffel Vandoorne zárt, aki a Pirelli legpuhább keverékén, a hiperlágyon villogott csütörtökön. Esetében ugyanaz elmondható, ami Hamiltonéban is: a hideg időben a megszokottól eltérő lehet a hiperlágy nyújtotta tempófölény mértéke.

Érdekesség, hogy a legjobb Red Bull-os kör Daniel Ricciardo nyitónapon futott 1:20,719-es eredménye maradt, miközben Kevin Magnussen mai szuperlágyas robbantásával odatolakodott a legjobbak közé.

Ami a mezőny második felét illeti, a Force India egyelőre elmaradt tavalyi formájától, több probléma is hátráltatta őket; a Sauber pedig még nem tudott elmozdulni az utolsó pozícióból, hiába a teljesen újratervezett, egyébként izgalmas megoldásokat felvonultató autója. A svájciak ugyanakkor a második hétre azt ígérték, jelentős újításokkal állnak elő, így egy kicsit sem aggódnak nagy lemaradásuk miatt.

Az 1. barcelonai teszthét legjobb időeredményei:

  Versenyző Csapat Legjobb köridő Gumi Nap
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:19,333 közepes 4.
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,673 lágy 2.
3. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:19,854 hiperlágy 4.
4. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,976 közepes 2.
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:20,179 közepes 1.
6. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:20,317 szuperlágy 4.
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:20,326 közepes 2.
8. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20,506 lágy 1.
9. Nico Hülkenberg Renault 1:20,547 lágy 1.
10. Fernando Alonso McLaren-Renault 1:20,929 szuperlágy 4.
11. Carlos Sainz Renault 1:20,940 közepes 4.
12. Lance Stroll Williams-Mercedes 1:21,142 lágy 4.
13. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:21,318 lágy 2.
14. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:21,495 lágy 2.
15. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:21,822 lágy 2.
16. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:21,841 lágy 2.
17. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:21,973 lágy 4.
18. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:22,371 lágy 1.
19. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,578 lágy 1.
20. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:22,721 lágy 2.
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:23,408 lágy 1.
22. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 1:25,628 közepes 1.

Ami a versenyzők által teljesített távolságot illeti, ezúttal nem egy mercedeses vagy ferraris, hanem a Toro Rossót kormányzó Pierre Gasly jutott a legmesszebbre. 229 köre a Honda-motor erősen feljavult megbízhatóságát hirdeti, Brendon Hartley pedig csak azért nem csatlakozott hozzá az élmezőnyben, mert pechjére a rosszabb napokat fogta ki az időjárással.

Emiatt egyébként több csapattárs között is elég jelentős különbségek alakultak ki. Kimi Raikkönennek egyetlen nap jutott a szerdai havazás miatt, így jókora lemaradásban van a 218 kört futó Sebastian Vetteltől. De a 212-szer körbeérő Valtteri Bottas is alaposan ellépett a kevesebb mint fele annyit pályán lévő Lewis Hamiltontól.

A legigazsgáosabban a sauberesek és a Red Bull-osok osztoztak, akiket csak pár kör választ el. Előbbi csapat esetében ez a beosztásnak köszönhető, utóbbinál inkább a véletlennek, hiszen mind Daniel Ricciardót, mind Max Verstappent hátráltatták bizonyos tényezők.

Körökkel egyébként az aktív mezőnyből legrosszabbul Romain Grosjean áll, de a két Force Indiá-s is sok időt elvesztett azzal, hogy az első napon Nyikita Mazepin járatta be autójukat, a harmadikon pedig havazott.

A versenyzők által megtett körök és kilométerek:

  Versenyző Csapat Kör Km
1. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 229 1065,995
2. Sebastian Vettel Ferrari 218 1014,790
3. Valtteri Bottas Mercedes 212 986,860
4. Carlos Sainz Renault 151 702,905
5. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 147 684,285
6. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 143 665,665
7. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 140 651,700
8. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 132 614,460
9. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 127 591,185
10. Nico Hülkenberg Renault 122 567,910
11. Fernando Alonso McLaren-Renault 113 526,015
12. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 107 498,085
13. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 102 474,810
14. Lance Stroll Williams-Mercedes 100 465,500
15. Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 95 442,225
16. Lewis Hamilton Mercedes 94 437,570
17. Kimi Räikkönen Ferrari 80 372,400
18. Esteban Ocon Force India-Mercedes 79 367,745
19. Sergio Pérez Force India-Mercedes 65 302,575
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 55 256,025
21. Robert Kubica Williams-Mercedes 49 228,095
22. Nyikita Mazepin Force India-Mercedes 22 102,410

A csapatok körei terén a Toro Rosso mellet a Saubernek is sikerült a nagyok közé keverednie. A faenzaiak 22 körrel előzték meg az ezen a téren 2014 óta mindig élen járó csillagosokat, míg a hinwiliek 7 körrel futottak többet a velük azonos motort használó Ferrarinál.

A mezőny második felét a Renault-motoros csapatok alkotják, kiegészülve a még dadogó Force Indiával, valamint a legkevesebb kört jegyző Haasszal.

A csapatok által megtett körök, kilométerek:

  Csapat Megtett kör Megtett km
1. Toro Rosso-Honda 324 1508
2. Mercedes 306 1424
3. Sauber-Ferrari 305 1420
4. Ferrari 298 1387
5. Willams-Mercedes 276 1285
6. Renault 273 1271
7. McLaren-Renault 260 1210
8. Force India-Mercedes 215 1001
9. Red Bull-TAG Heuer 209 973
10. Haas-Ferrari 187 870

Igen érdekesen alakult eddig a motorgyártók vetélkedése. Ezen a téren talán még sosem volt olyan kiegyenlített a helyzet a V6-os érában, mint most. A legtöbb kilométer a Mercedes-motorokba került, de csak 7-tel maradt el tőlük a Ferrari. Idén újra mindkét csapatnak három partnere van, így szó szerint fej-fej mellett haladnak.

A szintén három gárdát ellátó Renault egy kicsit le van maradva, de távolról sem annyira, mint az a korábbi években jellemző volt. A Honda egyetlen partnerével értelemszerűen fele olyan messzire sem jutott, mint a többiek, ám ha az átlagos bontást vesszük, valójában ők állnak a legjobban a kilométergyűjtésben. Míg a japánok hajtóegysége csapatonként 324 kört teljesített, a Mercedesé 267-et, a Ferrarié 263-at, a Renault-é pedig 247-et.

  Motor Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 797 3710
2. Ferrari 790 3677
3. Renault 742 3454
4. Honda 324 1508

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás