Az ütközés már a múlt, a szenvedés még a jelen…

Nem hagyott mély nyomot az ausztriai ütközés Sebastian Vettelben és Charles Leclerc-ben, és mindketten attól tartanak, hogy a Ferrari sem fog mély nyomokat hagyni a Magyar Nagydíjon…

A tavalyi Brazil Nagydíj után ismét nullázott a Ferrari a múlt heti Stájer Nagydíjon – ismét a két versenyző ütközése miatt. Az első körben Charles Leclerc ütötte ki mindkettejüket a küzdelemből, és hibájáért azonnal vállalta is a felelősséget. Mint azt ő és csapattársa a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján elárulta, a futamot követő megbeszélésükön tulajdonképpen le is zárták a történteket.

„Igen, már magunk mögött hagytuk ezt” – erősítette meg a monacói. „Már a futam után bocsánatot kértem Sebtőől, ő elfogadta ezt. Már mögöttünk hagytuk, én a mostani versenyre összpontosítok, a legjobb eredményt akarom elérni.”

Sebastian Vettel megerősítette, nincs közöttük harag. „A legrosszabb, amikor két azonos színű autó ütközik össze. Ezt mindig kerülni próbáljuk, de a versenyzésben benne van ez is. Már magunk mögött hagytuk, és szeretnénk jobb versenyt Magyarországon.”

Mondhatnánk, a Stájer Nagydíjnál csak jobb versenyt lehet futni, hiszen már a puszta versenyzés is előrelépés lenne a harmadik kanyaros baleset után. A Ferrari előrelépése azonban nem csak ilyesmiken múlik. A csapatnak gondjai vannak az autójával és a motorjával is, és eddig a középmezőny állandó tagjai voltak az élmezőny helyett. „Reálisan nézve szenvedünk” – ismerte el Leclerc. „Nem tekinthetjük magunkat a dobogókért folyó küzdelem részesének. De próbálunk változtatni ezen, és keményen dolgozunk, hogy ez megváltozzon.”

A Ferrari most két tényezőtől remél pozitív változást: a magyar pályától, amin nem játszik olyan meghatározó szerepet a motorerő, mint Ausztriában, valamint a múlt héten debütált fejlesztésektől, amiket élesben nem tudtak igazán felmérni az esős szombat és a vasárnapi korai kiesés miatt.

„Nehéz megmondani, hogy a magyar pálya segít-e” – vélekedett Leclerc. „Tavaly eléggé szenvedtünk itt. Idén más az autónk. Reméljük, hogy az egyensúly változása segíteni fog, de összességében hasonlóra számítok, mint az első két hétvégén.”

Vettel más irányból közelített. „Én általában optimista vagyok. Szerintem ezen a pályán jelentheti a különbséget a versenyző. Több leszorítóerőnk van, mint tavaly volt. Még nem tökéletes, nem nagyszerű, nem vagyunk elég jók az élen zajló csatához, de remélhetőleg jobb lesz egy kicsivel.”

Még messze a megoldás

A Ferrari a múlt évben a elsősorban az egyenesekben nőtt a mezőny fölé, a motorerejével, amely leginkább az időmérő edzéseken segítette őket. Hogy mennyire, arról Charles Leclerc mindenkinél több, 7 pole pozíciója árulkodik. Idén a motortrükkjük ellehetetlenítésével éppen a motort és az időmérős teljesítmény vált a Scuderia gyenge pontjává.

Leclerc szerint azonban nem csak ennyi a gondjuk. „ Sokan megkérdőjelezik a motorunkat, amit megértek kívülről szemlélve, de ha így lenne, nem szenvedtünk volna annyira az esőben. Márpedig az autónk az esőben sem működött jól” – érvelt.

Szavait Vettel cáfolta meg. „Ez egy tévhit, hogy az esőben nem játszik a motor” – állapította meg, hozzátéve, az esős szenvedésük is csak a csomagjuk gyengeségét illusztrálta múlt szombaton. „Az esőben talán valóban jelentheti a különbséget a versenyző, de ott is szükség van a jó autóra. Valójában még jobban is támaszkodunk az autónk leszorítóerejére, főleg manapság, amikor be kell kapcsolni a gumikat.”

Leclerc szerint bármennyi újítás is kerül a Ferrarira a Hungaroringen, a megoldás még mesze van. „A teljes csomagot próbáljuk javítani, ezen dolgozunk most, és egészen biztos vagyok benne, hogy jó úton járunk. hiszem, hogy az év folyamán valamikor vissza fogunk térni, de nem mostanában. Nem várhatunk csodákat ettől a hétvégétől.”

Vettel egyetértett, hogy a múltkori 0,9 másodperces hátrányukat nem fogják egyhamar ledolgozni a Mercedesszel szemben. „Nem oldjuk meg egyik napról a másikra. És ez a verseny majdhogynem egyik napról a másikra következik… Ez itt egy másik pálya, kíváncsian várom, milyenek leszünk. A hatékonyság, a motorerő nem annyira fontos itt. Meglátjuk, hol tartunk. Még meg kell erősítenünk, hogy az Ausztriába vitt csomagunk százszázalékos. Ausztriában is tanultunk valamennyit a csomagról, és remélem, most előrelépünk vele. Nem hiszem, hogy győzelmet és pole pozíciót ígérhetek, de keményen dolgozunk.”

A múlt heti balesetük és az eső igencsak megnehezítette a fejlesztések kiértékelését. Vettel abban bízik, hogy a Hungaroringen pótolni tudják a múltkorról elmaradt munkát, még úgy is, hogy teljesen más pályán fognak körözni. „A helyes válasz: nem tudjuk pontosan, hogy mit tudunk a fejlesztésekkel. Az azonos pályán futott két verseny nagy segítség lett volna. A csapatnak viszont nagy rutinja van, tudjuk, mi kel a gumiktól ezen a pályán. Várjuk a végső megerősítést ezen a héten. Tudjuk, hogy az újítások működtek. Szerettük volna, ha fordulatot hoztak volna, de nem úgy néz ki, hogy hoznak. De még nem kaptunk megerősítést róluk versenykörülmények között. Érdekes lesz megfigyelni, hogy milyen lesz az autó holnap, és főleg a versenyen.”

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás