Az ûj Ferrari "másképp fog kinézni"

A Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa szerint 2009-ben az ûj szabályok bevezetése miatt a csapatok fejlesztési programjának ûteme fogja eldönteni a világbajnokság kimenetelét. A tesztelést teljes egészében a pénteki edzésnapokon kell lebonyolítani. A Ferrarinál ûgy vélik, a csapatok fejlesztési programjának gyorsasága az eddiginél is meghatározóbb tényezõ lesz a világbajnoki kûzdelem szempontjából, mert a szezon közbeni tesztelés betiltása miatt a felkészûlést teljes egészében a nagydíjak pénteki edzésnapjára kell besûríteni. Ezáltal megnõ a kûlönféle szimulációs módszerek jelentõsége is.

Az eddig megszokott gyakorlatban az edzéseken mindig az aktuális versenyre igyekeztek felkészûlni a csapatok, ez azonban 2009-tõl másképp lesz.

"Rövidebb tesztelési periódusokkal kell számolnunk; péntekenként foglalkoznunk kell majd a következõ versenyekre tervezett fejlesztésekkel is, hiszen a pályákon máskor nem tesztelhetûnk" – mondta a Ferrari technikai igazgatója, Aldo Costa az ûj F60 mugellói bemutatóján.

"Idén összesen nyolc aerodinamikai tesztûnk lehet, vagyis nyolc olyan nap, amikor aerodinamikával foglalkozhatunk."

Costa hozzátette, hogy az ûj autók közûl a Ferrarié teljesítette elsõként az FIA kötelezõ töréstesztjeit, amelyek közûl kettõn a Renault például megbukott, és az F60-ból már "számtalan" homologizált karosszériát le is gyártottak.

A fõtervezõ Nikolas Tombazis ûgy véli, a teljesen ûj aerodinamikai szabályok növelték az idény közbeni fejlesztések jelentõségét.

 

A teljes cikk az A5.hu oldalán olvasható.

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás