Az FIA vizsgálja a Ferrari rontott kerékcseréit

Kivizsgálja az FIA a Ferrari elhibázott bahreini kerékcseréit. Charlie Whiting szerint a Haas ausztráliai eseteivel együtt ez már túl sok véletlen.

Két versenyhétvége, négy következményekkel járó rontott kerékcsere, négy veszélyes kiengedés miatt kiosztott pénzbüntetés eddig a 2018-as F1-es szezon mérlege. Ausztráliában a Haas a versenyen szúrta el mindkét kerékcseréjét, mely miatt versenyzőinek föl kellett adniuk a futamot, míg Bahreinben Kimi Räikkönennek előbb egy pénteki második szabadedzésen teljesített kiállás után kellett félrekormányoznia a Ferrariját, majd a versenyt is fel kellett adnia vasárnap a boxban történt balesetük miatt.

Az eseteket elkülöníti egymástól, hogy más-más körülmények között, más ok miatt történtek. A Haasnál mindkétszer félrecsúszott a meneten a kerékanya, ám bevallották, emberi hibák történtek. Eközben úgy tudni, a Ferrari ő esetében sem a technikai eszközökben, hanem a procedúrában kell keresni az okokat. Náluk pénteken rosszul rögzítették az egyik kereket, vasárnap viszont már levenniük sem sikerült a bal hátsót, és a balesetet a túl korán adott zöld jelzés idézte elő.

A négy esetet egyvalami ugyanakkor összeköti: a Haas és a Ferrari is a Maranellóban tervezett kerékalkatrészeket használja. És ez már elegendő érv Charlie Whiting versenyigazgatója számára ahhoz, hogy kivizsgáltassa a történteket.

„Ez egyre kevésbé tűnik véletlennek” – állapította meg az FIA szakembere. „A melbourne-i két alkalomnál nyilvánvalóan a kerékkulcs használója hibázott. Félretekerték a kerékanyát, és bár az szoros volt, lejött, és ezt későn vették észre.” Whiting szerint a Ferrari este más volt. „A fickó még csak le sem vette a kereket, ami egy kicsit furcsa.”

Azt mindenesetre előrebocsátotta, jelentést várnak a helyzetről. „A téli teszt során Alonso elveszítette az egyik kerekét, és a McLarennél ugyanez a folyamat ment végbe. Leadták nekünk a jelentésüket, mi megvitattuk azt a Technikai Munkacsoporttal, hogy megértsük, mi történt, és hogy mindenki tanuljon belőle.”

Räikkönen esetében mindazonáltal az a legfőbb kérdés, hogyan fordulhatott elő, hogy zöld jelzést kapott a versenyző, miközben az egyik kerék még csak le sem került az autóról. A szerelők a kerékpisztolyokon elhelyezett gomb megnyomásával jelzi, ha elkészültek, a versenyző feje fölött elhelyezett lámpa csak akkor válthat zöldre, ha mind a négyen szabad jelzést adtak. A Ferrari ennek kapcsán még nem adott hivatalos magyarázatot, és nem is nyilatkozott.

Csapatukat a bahreini hétvégén összesen 55 ezer euróra büntették a boxutcai bakikért, s ebből 50 ezret a vasárnapi baleset miatt kellett kifizetniük. Whiting szerint ennél súlyosabb szankcióra nem volt szükség, a hasonló eseteket ugyanakkor a veszély miatt mindenképpen szigorúan kezelik. „A szabályok egyértelműek, mi történik ilyenkor a versenyen. És az már épp elég nagy büntetés, hogy le kell állítaniuk az autót” – fogalmazott Whiting, akinek emberei a büntetésnél figyelembe vették, hogy a Ferrari azonnal megfékezte versenyzőjét, aki így még a boxutcát sem hagyta el.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás