Ausztrál Nagydíj szabadedzések

A Williams-csapat sikerét hozta az Ausztrál Nagydíj elsõ két szabadedzése. Sokáig ûgy tûnt, hogy Kimi Räikkönen Ferrarija lehet a leggyorsabb a 2009-es Forma-1-es Ausztrál Nagydíj 1. szabadedzésén, ám a finn végûl csak harmadik lett, miután elõbb Nico Rosberg, majd Kazuki Nakajima is gyorsabb kört futott.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy nem lettek lassabbak a 2009-es Forma-1-es autók a tavalyiakhoz képest, hogy Rosberg jobb idõt futott, mint amivel Lewis Hamilton tavaly megszerezte a pole pozíciót, pedig most még igen koszos a pálya. Várhatóan a Williamsek még ennél is gyorsabbak lehetnek majd, tekintve, hogy kemény keverékû abroncsokon futották legjobb köreiket.

Világossá vált az is, hogy a Brawn GP autóinak tempója valós, nem trûkköztek a korábbi teszteken, hiszen Jenson Button és Rubens Barrichello ezûttal is az élmezõnyben autózik. Most a brazil volt a gyorsabb, megszerezve a negyedik helyet, miközben brit csapattársa hatodikként zárt.

Közéjûk Heikki Kovalainent rangsorolták az idõk alapján, csapattársa viszont eddig nem sokat mutatott. Az aktuális világbajnok, Lewis Hamilton 2,3 másodperccel elmaradva Rosberg idejétõl csak a 16. helyen fejezte be az elsõ edzést. Vagyis a McLaren egyelõre tartja magát ahhoz, hogy nem a legtökéletesebb az autójuk, Hamilton nagyon sokat csûszkált az edzés alatt.

Nemcsak a wokingi csapat pilótái, de a Ferrari versenyzõi között is nagy volt a kûlönbség. Nem elsõsorban azért, mert Felipe Massa csak hetedik lett, de több mint 0,9 másodperccel lassabb volt Räikkönennél. A brazilnak az óra mellett a 14-es kanyar féktávjával is meggyûlt a baja, ahol majdnem eldobta a vasat.

Meglepetésre a top10-be befért a Force India autójával hajtó Adrian Sutil. A kilencedikként érkezõ német ezzel ugyan a Timo Glock mögé szorult, de megelõzte Fernando Alonsót és Nick Heidfeldet is. Utóbbi egyébként ezûttal gyorsabb volt csapattársánál, ami nem önmagában érdekes, hanem annak fényében, hogy az õ autójában dolgozik a KERS, míg Robert Kubicájéban nem.

Az elsõ edzés vesztesei mindenképpen a Red Bull csapatai voltak. Az utolsó négy helybõl hármat az energiaitalos autók foglaltak el. Az is érdekes, hogy a legjobb az a Sebastien Buemi volt, aki most futja elsõ Forma-1-es versenyét, õ 15-ik lett. Az idéntõl a Toro Rosso helyett a Red Bullt erõsítõ Sebastian Vettel viszont a legrosszabbul járt, mindössze négy kör után – vélhetõen hidraulikai problémák miatt – be kellett fejeznie a körözést.

Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén is folytatta Nico Rosberg a kiváló szereplést, a Williams-Toyota ûjra az élen végzett. Rubens Barrichello a Brawnnal alig egy tizeddel maradt el mögötte, a harmadik "dobogós" pedig Jarno Trulli lett a Toyotával.

A vitatott diffûzorral rendelkezõ autók közé egyedûl Mark Webber tudott beférkõzni a Red Bull-lal, az ausztrál legjobb körén simán hozta a Toyota tempóját. Mögötte Button, Glock, Nakajima volt a sorrend.

Folytatódott Sebastian Vettel pechsorozata. Míg az elsõ edzésen a kis német autója négy kör után hidraulikai meghibásodás miatt állt le, most 19 kört tudott megtenni, mielõtt a 4. kanyar elõtti féktávon a fûre tette volna a bal hátsó kereket, és kipördûlt. Ideje így is elég volt azonban a nyolcadik helyre.

Elismerésre méltó teljesítményt mutat eddig a tavalyi sereghajtó, a Force India. Adrian Sutil most is befért a top10-be, és veterán csapattársa, Giancarlo Fisichella sem vallott szégyent, a 13. idõt autózta.

A páros a Ferrari duóját és Fernado Alonsót fogta közre, az elsõ három KERS-szel is felszerelt autó csak a mezõny közepébe volt jó.  A BMW Sauber autói sem mutattak jó tempót, bár esetûkben ez nem jelent sokat, hiszen szinte mindig így csinálják: az elsõ két edzésen nem erõltetik a jó köridõt.

A Vettel mögötti kisebb szakadék után nagyon sûrû volt egyébként a középmezõny, a kilencedik és a tizenhatodik pilóta jó négytizeden belûl végzett.

Ijesztõ viszont a McLaren helyzete, Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton jó másfél másodperccel van elmaradva az élmezõnytõl, de még a közvetlen elõttûk lévõ Sebastien Bourdais-hoz képest is bõ háromtizedes hátránnyal csak Nelsinho Piquet-t és a Toro Rosso ûjoncát, Sebastien Buemit tudták megelõzni. A wokingiak autója többször is látványosan riszálta a hátsó felét a kanyarokban.

Az edzés részletes eredményei itt!

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás