Átszervezéseket jelentett be a Ferrari a gyenge évkezdés miatt

Csapata belső átszervezéséről tett bejelentést a Ferrari szerdán. A gyenge évkezdés után az istálló így próbálja meg felgyorsítani fejlődését.

Mattia Binotto csapatfőnök már a Magyar Nagydíj után előrebocsátotta, nemcsak az autójuk teljesítményét fogják felülvizsgálni a Silverstone-ig hátralévő másfél hétben, hanem a Ferrari csapatstruktúráját is, melyen szükség esetén készek változtatni. Mint most kiderült, ő már nem egy majdani lépésként emlegette mindezt, hanem egy kész tervről beszélt. A Ferrari szerdán már ismertette is, milyen módon szervezi át gárdáját.

A csapat közleménye szerint „egy hatékonyabb, a teljesítmény fejlesztését holisztikusabban szemlélő” új struktúrát hoztak létre. Ennek lényege, hogy az egyes részlegek feladatát leegyszerűsítették, az eddiginél határozottabb ranglétrát hoztak létre, és a részlegek vezetőit felruházták a célok eléréséhez szükséges nagyobb hatalommal.

Újdonságként életre hívták a teljesítményfejlesztési részleget, melynek élére az aerodinamikus Enrico Cardilét állították. E részleg munkáját tanácsadóként a Michael Schumacher nevével fémjelzett korszak sikertervezője, Rory Byrne is segíteni fogja. Ő háttérbevonulása óta időről időre besegít a vörösöknek, keze munkája többek között a 2017-es innovatív autójukon is tetten érhető volt.

A további részleteken eközben vezetői szinten nincs változás: az erőforrás fejlesztéséért Enrico Gualtieri felel, a sportigazgatói tisztséget Laurent Mekies tölti be, míg a karosszériarészleget Simone Resta irányítja tovább.

„Ahogy azt pár napja elhintettem, változtatunk a szervezeti struktúránk technikai oldalán, hogy felgyorsítsuk az autónk teljesítményének fejlesztését” – nyilatkozta az átszervezések kapcsán Mattia Binotto csapatfőnök. „Szükségünk volt az irányváltásra ahhoz, hogy a munkafolyamatoknál egyértelmű legyen, ki miért felelős, miközben megerősítjük a cégen belüli tehetségekbe vetett bizalmat. Az Enrico Cardile által vezetett részleg Rory Byrne tapasztalatait is hasznosítani fogja, valamint a régóta nálunk dolgozó mérnökökét, mint például David Sanchezét. Ez lesz az autó fejlesztésének sarokköve.”

Miközben a szakmában többen úgy vélik, a Ferrarinak nem elég mély a merítési alapja szakemberfronton, és ez a problémájuk fő forrása, Binotto továbbra is állítja, nem az emberállomány minőségével, csupán a szervezéssel és a működéssel vannak gondok. „Hisszük, hogy a Ferrari személyzete a legmagasabb szintet képviseli, és nincs mit irigyelnünk a legfőbb ellenfeleinktől ilyen szempontból. De szükség volt a lényeges változtatásra, hogy növelni tudjuk az egyes részlegek vezetőinek felelősségét.”

„Már sokszor elmondtuk, de érdemes újra elismételni: egy olyan folyamat alapjait raktuk le, ami egy új nyerő ciklus felé vihet minket. Időbe fog telni, és lesznek csalódások, mint amilyeneket most is tapasztalunk az eredményeink és a teljesítményünk szempontjából. Ezen hiányosságokra muszáj erősen reagálnunk, elhivatottan, hogy visszatérhessünk a sportág élére, amilyen gyorsan csak lehet. Ezt szeretnénk elérni, és a szurkolóink is ezt várják el tőlünk” – nyilatkozta Binotto, akinek csapatfőnökké előléptetése óta a Ferrarinál nem dolgozik konkrét technikai igazgató. Ezen a mostani átszervezés sem változtatott, ám a szerepek leosztása talán valamivel tisztább lesz.

A Ferrari a 2009 óta leggyengébb szezonkezdését produkálta, három futam után 27 ponttal áll a konstruktőri bajnokság 5. helyén, a Mercedes, a Red Bull, a McLaren és a Racing Point mögött.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Tovább az eszköztárra

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás